سخنگوی دولت بااعلام اینکه در فروردین 1393 یارانه خانوارها بدون هیچ تغییری مانند گذشته پرداخت خواهد شد گفت:بر حسب مصوبه ای که امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید حقوق و مزایای کارکنان دولت و بازنشستگان در سال جدید با 20 درصد افزایش دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۲۵۱۷
افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمد باقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت به بحث یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: یارانه نقدی خانوارها که معمولاً در بیست و دوم هر ماه پرداخت می شد این ماه تا بیستم به حسابها واریز خواهد شد.

وی افزود: همچنین کارکنان دولت بر حسب مصوبه ای که امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید حقوق و مزایای خود را اعم از شاغلان و بازنشستگان در سال جدید با 20 درصد افزایش دریافت خواهند کرد.

سخنگوی دولت گفت: قرار شد با تصویب دولت، مبالغ قابل توجهی از مطالبات بخش خصوصی را بپردازیم تا صرف پرداخت حقوق معوقه پیمانکاران به کارکنانشان شود.

محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره یارانه پرداختی اظهار داشت: در فروردین 1393 یارانه خانوارها بدون هیچ تغییری مانند گذشته پرداخت خواهد شد اما در قانون مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها امیدواریم بعد از ثبت‌نامی که صورت می‌گیرد و کسانی که در این حرکت و طرح ملی برگه‌های ارزیابی خود را پر می‌کنند، تغییراتی در پرداخت یارانه‌ها رخ دهد. سخنگوی دولت گفت: طبیعی است هر چه مبلغ پرداختی به خانوارها برای یارانه‌ها تغییر کند این مبالغ صرف بهبود سلامت، بیمه و بهداشت خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: اینکه تورم مهار شد و نرخ آن رو به کاهش است ناشی از انضباط مالی و پولی است.

نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به بحث آماری نرخ تورم اشاره کرد و افزود: هم آمارهای بانک مرکزی و هم مرکز آمار ایران در باره نرخ تورم به‌ویژه آنچه برای بهمن ماه گذشته بود و همچنین تورم نقطه به نقطه بهمن نسبت به دی و بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته دقیقاً نزدیک به هم بود ضمن اینکه مبانی محاسباتی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اندکی متفاوت است اما برای تغییرات شاخص قیمت در بهمن نسبت به دی ماه، بانک مرکزی 0،4 و مرکز آمار ایران 0،1 محاسبه کرده است.

وی اضافه کرد: درباره بهمن امسال نسبت به بهمن سال گذشته نیز بانک مرکزی در حدود 28 درصد و مرکز آمار ایران نیز 22 درصد اعلام کرد که نشان می دهد هر دو در یک روند محاسبه می شوند.

نوبخت در ادامه به بحث مهار کردن تورم اشاره کرد و گفت: این کاهش تورم ناشی از انضباط مالی و پولی است که انضباط پولی در بانک مرکزی اعمال می شود و انضباط مالی را معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعمال می کنند.

وی افزود: کاری که هر سال در بیمه‌های سال بعد انجام می‌شد اکنون، هنوز که سال 1392 تمام نشده است، در این خصوص قانون داریم و قانون آن کاملاً مشخص است و ضوابط آن نیز در دستور کار دولت است و یکشنبه تصویب می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: همه اینها نمادی از تقید به انضباط مالی است و انضباط مالی که رعایت شود یک برنامه‌ریزی برای مهار کردن تورم است.

نوبخت در ادامه اظهار داشت: البته طبق قانون آماری که برای همه دستگاه‌ها مستند است آمار مرکز آمار ایران است و نرخ تورم رسمی نیز مربوط به آن آماری است که مرکز آمار اعلام می کند.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به اصلاح قیمت حاملهای انرژی در سال آینده، این افزایش، تدریجی و با رشد بسیار کند خواهد بود.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت حاملهای سوخت در سال 93 و فشار هزینه آن بر مردم گفت: فشار هزینه ای این افزایش محاسبه شده است و تغییرات قیمتی که در حاملهای انرژی صورت خواهد گرفت با رشد کند و تدریجی خواهد بود و آثار تورمی آن حداقلی است.

وی افزود: با توجه به کمکی که به تولید خواهد شد و اتخاذ انضباط مالی و پولی سعی خواهد شد تقاضا به صورت منطقی کنترل شود و ناتوازنی بین عرضه و تقاضا به وجود نخواهد آمد.

نوبخت افزود: اصلاح قیمت حاملهای انرژی آنقدر کند خواهد بود که سرجمع آن به گونه ای می شود که نرخ تورم سال آینده کمتر از نرخ تورم امسال شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره یارانه بگیران گفت: انتظار ما از قشرهای پردرآمد این است که با انصراف از دریافت یارانه نقدی به دولت فرصت دهند تا به کسانی که نیازمندترند خدمت بیشتری ارائه کند.

نوبخت همچنین درباره بهره گیری از آقای عارف در دولت گفت: آقای عارف از شخصیت های محترم و مجرب نظام و مورد احترام و اعتماد است و دولت بسیار خرسند می شود که از نظرات ایشان برخوردار شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت از همه صاحبنظران بدون مدنظر قرار دادن جایگاه سیاسی شان استفاده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۳
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
افزایش حقوق كارمندان وبازنشستگان مثل اكثر كشورهای دنیا یا باید برحسب نرخ دلار باشد و یا برحسب نرخ تورم ٠ حقوق ٢٠ درصد و حامل های انرژی و سایر كالا ها و بیمه ها و كسورا ت از حقوق بیش از ٢٥ درصد افزایش خواهد داشت ایا این انصاف است ؟
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
فی الواقع باز هم امید واهی
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
واقعا مردم مظلومی داریم
محسن
United Kingdom
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
لطفا افزایش حقوق كارگران زحمت كش هم مشخص كنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
كارمند فنی وحرفه ای با 15 سال سابقه بامدرك فوق لیسانس حقوقم 700000 می باشد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
تازه با توجه به افزایش حق بیمه و كسورات بازنشستگی و.... افزایش دریافتی شاید كمتر از 5 درصد بشه
یك جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
تورم نقطه به نقطه 33 افزایش 20
این یعنی تنزل قدرت خرید مردم
این یعنی فقیرتر شدن
این بعنی بازهم فشار و استرس و ...
a
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
انصافا مگه همه چیز 3یا4برابر نشده مگه پس چرا تورم 20-30-درصد میشه من كه نمیفهمم
بد بخت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
با 20%می شود زنده ماند اما نمی توان زندگی كرد.
پورعلیمردان
United States
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
باسلام و احترام .خواهشمندم فكر جدی تری نسبت به حقوق معلمان و كاركنان داشته باشید انصافا با این تورم زندگی كردن مشكل است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
افزایش حقوق 20 درصد..... تورم 50 درصد... بازم دخل به خرج نمیخوره... بازم باید از خیلی چیزها تویه زندگی گذشت.... ای بابا
خوشبخت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
افزایش حقوق 20درصد-افزایش آب برق گاز 25 درصد-حق بازنشستگی 30درصد-حق بیمه 30درصدهمه چیز 50درصد افزایش خواهد یافت آن وقت حقوق 20درصدآن هم شامل همه بند های حكم نمی شود فقط بند های اول ودوم .
ثانیا افزایش 20درصد حقوق وزرا وكلا معاونان ریس جمهور یعنی 2 میلیون تومان ولی افزایش 20درصد حقوق معلم 100 هزار تومان آیا این انصاف است .
بینام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
آخه دولت به فكر همه چیز است امابخشهای خصوصی مثل دفاتر پیشخوان دولت این مطلبو سال گذشته هم گفتم باز امسال ....
كردستان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
برادر عزیز لطفا به فكر این كارمندهای قراردادی هم باشید ماهی 760تومان حقوق دارم ولی ماهی 320تومان اجاره خانه و 140تومان گاز می پردازم به نظر تان راه زندگی كردن هست ماهم زن وبچه داریم برای فرزندم دوساله كاپشن نخریدمآیا فرزند شما هم همینطوره آقای رئیس
چی بگم؟؟
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
اخه 20 درصد میدن از اون طرف 50 درصد میگیرن
یك جوان
Germany
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
به فكرجوانها ومسكن جوانان هم باشید.من الله توفیق
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
پارسال هم 20 درصد افزایش دادند ولی از اون طرف بدی آب و هوارو كم كردند. دریافتی بنده 23 هزار تومان كمتر شد.امسال ببینیم چی رو كم می كنند تا 20 درصد افزایشو جبران كنن.افسوس...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
میخواستم ازجناب نوبخت درخواست كنم ازمسئولین توضیح اكید بخواهند چرا حقوق بازنشستگان درشرایط مساوی حتی تاسه برابر وبیشتراختلاف دارد ؟ وآیایكسان سازی حقوق ها در شرایط برابر كه سالهاست كه از حرف تجاوز نكرده امكان پذیر نیست؟
سید جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
كارمندی بازنشسته ازصندوق بازنشستگی كشوری دراستان سرد سیر كشور هستم با3 سرعایله یارانه 3نفر 1350000ریال است پول گاز فقط 1100000ریال شده است پول برق و اب و تلفن وهزینه های دیگری چون داشتن نوه و000000باحقوق كمتر از 1میلیون تومان با این تورم زندگی را چگونه اداره كنم امید وارم اقای رییس جمهور ودیگر دست اندر كاران راه چاره را به ما بیاموزند
شهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
ما مردم فقط از این سردرمیاریم كه روز به روز قدرت خرید و زندگی برامون سخت تر و سخت تر می شه! حالا یارانه قطع نمی شه،حقوق زیاد می شه یا هر چی!
الناز افراسیابی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
اگه افزایش حقوقا با گرونی كالا همراه باشه ما اون افزایشو نمیخواهیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
ترا به خدا به داد كارمندان دولت برسید . با این حقوقها اصلا نمی توان زندگی كرد.
معلوم
Hong Kong
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
۰
۰
عیدی یارانه كه هر نفر 80000تومان بود چرا پرداخت نشد

نیازمندی ها