دو متهم سابقه‌دار که شبانه به منازل شهروندان شهرستان فردیس در استان البرز دستبرد می‌زدند، همراه پنج خریدار اموال سرقتی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۹۷۱۶
اثر انگشت، دزد سابقه‌دار را لو داد

به گزارش جام‌جم، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

پس از تحقیق از او معلوم شد وقتی همراه خانواده‌اش به خانه بازگشته متوجه سرقت پول، طلا و اموال قیمتی از خانه‌اش شده است.

سرهنگ ایوب احمدی افزود: با شروع تحقیقات جستجو برای دستگیری سارقان شب‌رو ادامه داشت تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال و اثاثیه منازلشان شکایت کردند.

وی یادآور شد: در بررسی از این پرونده‌ها معلوم شد شیوه دزدی‌ها یکی بوده و به نظر می‌رسد افرادی که در این سرقت‌ها نقش داشته‌اند از افراد سابقه‌دار هستند بنابراین تحقیقات پلیس روی افراد سابقه‌دار متمرکز شد و چند روز پیش وقتی ماموران در جریان یک دزدی دیگر قرار گرفتند با اعزام به محل با اثر انگشتی که از سارقان به‌جامانده بود، موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه‌دار شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: تحقیقات نشان داد سارق تحت تعقیب مدتی پیش از زندان آزاد شده است. با به دست آمدن این سرنخ متهم دستگیر و در بازرسی از خانه وی مقادیری از اموال سرقتی از جمله طلا و جواهر و وسایل صوتی کشف شد.

وی افزود: متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف و عنوان کرد دزدی از منازل را با شاه‌کلید و با همدستی دو نفر از دوستانش که این افراد نیز سابقه‌دار بودند، انجام داده است.

سرهنگ احمدی تصریح کرد: در پی اعتراف متهم، یکی از همدستان وی نیز دستگیر شد. در مرحله بعدی تحقیقات با توجه اعترافات سارقان، ماموران پنج خریدار اموال مسروقه را هم در این ارتباط دستگیر کردند.

با صـدور قرار قانونی برای متهمان که تاکنون به 47 فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کرده‌اند، مقادیری پول، بخشی از طلاهای سرقتی و وسایل صوتی که 250 میلیون تومان ارزش داشت از مخفیگاه اعضای باند کشف و تحویل مالباختگان شد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Malaysia
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
به مرحمت شما دزدا از این پس با دستكش می رن سر كارشون !!!

نیازمندی ها