رئیس محیط زیست شاهرود، همچنین از ارایه پیشنهادی مبنی بر ثبت جهانی «جنگل ابر» شاهرود به عنوان میراث طبیعی خبر داد .
کد خبر: ۶۴۹۶۷۶
پیشنهاد ثبت جهانی جنگل ابر

سیدمهدی خاتمی در گفت و گو با ایسنا، از تدوین طرحی برای اعلام جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: طرح این پیشنهاد تدوین و مسوولان برای ارایه به شورای عالی محیط زیست ارایه شده و استعلام‌های مورد نیاز نیز انجام شده است.

وی با اعلام این خبر تصریح کرد: احتمالا این طرح در شش ماهه نخست سال 93 در شورای عالی محیط زیست مطرح و پیرامون آن تصمیم گیری شود.

رئیس محیط زیست شاهرود، همچنین از ارایه پیشنهادی مبنی بر ثبت جهانی «جنگل ابر» شاهرود به عنوان میراث طبیعی خبر داد.

خاتمی اظهار کرد: این پیشنهاد از سوی شماری از NGO‌های فعال در بخش محیط زیست شاهرود ارایه شده و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

وی در ادامه از برگزاری 8 نشست با NGO‌های فعال زیست محیطی شاهرود از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در 9 ماهه امسال 8 جلسه با NGO‌های فعال شاهرود برگزار شده که 3 جلسه آن بصورت مشترک و با همکاری نهادهای مرتبط دیگر از جمله منابع طبیعی بوده است.

‌وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات نتایج خوبی از جمله مشارکت اعضای این سازمان‌ها در آموزش و تنویر افکار عمومی در سطوح مختلف جامعه داشته است.

رئیس محیط زیست شاهرود، اضافه کرد: تشکیل کلاس‌ها و کارگاه های آموزشی در مدارس و برخی روستاها از جمله این موارد است که نقش بسزایی در رشد فرهنگ حفظ محیط زیست خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها