معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اجرای فاز دوم هدفمندی، شوک‌آور نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

موجودی کافی کالا برای اجرای فاز دوم هدفمندی

وزیر صنعت معدن و تجارت از موجودی بسیار مناسب کالاهای اساسی برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: نیازی به ذخیره سازی ویژه برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیست، چرا که موجودی کالاها بسیار مناسب است.
کد خبر: ۶۴۷۰۹۸
موجودی کافی کالا برای اجرای فاز دوم هدفمندی

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده امروز دوشنبه در حاشیه همایش شرکت های برتر در جمع خبرنگاران گفت: به لحاظ موجودی کالا انبارهای کشور پر است و حتی در برخی مواقع کالا وجود دارد، اما متاسفانه انبار خالی برای تخلیه آن وجود ندارد، بنابراین هیچ جای نگرانی از این بابت نیست.

وی افزود: هم اکنون موجودی ذخایر کالاهای اساسی در کشور به اندازه ای است که نیازی به ذخیره سازی ویژه برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها وجود ندارد، چرا که مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شب عید امسال نیز همانند سال های قبل نظارت و بازرسی بر بازار صورت خواهد گرفت و امید می رود جامعه صنفی کشور و اتحادیه ها نیز دقت لازم را در این زمینه داشته باشند و واحدهای صنفی انصاف را رعایت کنند.

به گفته نعمت زاده، 22 قلم کالا هم اکنون تحت نظارت دولت قرار دارد که قیمت گذاری آنها صورت می گیرد، اما دولت نمی تواند در مورد همه کالاها قیمت گذاری انجام دهد، اما کنترل و نظارت بر قیمت ها حتما صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ثبات نرخ ارز عامل موثری بر قیمت کالاهای خرده فروشی است و همان طور که آمارها نشان می دهد در برخی اقلام در خرده فروشی ها کاهش قیمت را شاهد هستیم.

به گفته نعمت زاده، دولت تصمیم دارد با توجه به در نظر گرفتن اختصاص ارز آزاد به برخی کالاها برای واردات مواد اولیه مابه التفاوتی پرداخت کند که نمونه آن شیر است که به قیمت شیر مابه التفاوت ارائه شده، تا قیمت بالا نرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
فقط به مردم فكر كنید به بیشتر از این به فشار نیفتن

نیازمندی ها