گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

«شیطان آشوب» در تونس چه می کرد؟

دبیر کل حزب الله در سخنانی بر خطر رژیم صهیونیستی برای لبنان و کل کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی خطری برای لبنان است و جوانان باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.اگر مقاومت نبود رژیم صهیونیستی در لبنان باقی می ماند.
کد خبر: ۶۴۶۸۸۵
اگر مقاومت نبود رژیم صهیونیستی در لبنان باقی می‌ماند

به گزارش شبکه المیادین، سید حسن نصرالله ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای مقاومت و جانبازان گفت: محور سخنان من درباره دشمن صهیونیستی و مقاومت، موضوعات لبنان،سوریه و منطقه و سوم درباره دولت جدید خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: رژیم صهیونیستی خطری برای همه کشورهای منطقه و مردم آن است و دشمن اصلی محسوب می شود.

دبیر کل حزب الله بیان کرد: ما درمرحله ای به سر می بریم که احدی نمی خواهد درباره رژیم صهیونیستی سخنی گفته شود و این همان چیزی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهد.

وی افزود: خواسته آنها حذف فلسطین و نزاع اعراب با رژیم صهیونیستی از دایره اولویت هاست.توجه ویژه آمریکا به حل نزاع اعراب و رژیم صهیونیستی سوال برانگیز و شگفت آور است.

سیدحسن نصرالله بیان کرد: دولت آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به دنبال حل و فصل موضوع فلسطین هستند زیرا هر کشوری مشغول است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همواره خطر است این رژیم با جنگ روانی ضد مقاومت به دنبال به دست آوردن فرصت لازم است.

سید حسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی خطری برای لبنان است و جوانان باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.اگر مقاومت نبود رژیم صهیونیستی در لبنان باقی می ماند و همه لبنانی‌ها فارغ از وابستگی‌ها باید مراقب رژیم صهیونیستی باشند.

لبنان هدف بعدی تروریستها

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن هشدار درباره تسلط گروههای تکفیری بر سوریه ولبنان آن را به منزله ایجاد شرایطی به مراتب بدتر از افغانستان برای این کشور توصیف کرد.

سید حسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی دشمن و خطر دائمی برای لبنان،امنیت، حاکمیت،نفت و آبهای لبنان است.برخی بر این باور هستند که مشکل لبنان به لبنان مربوط نمی شود بلکه به فلسطینی‌ها و مقاومت فلسطین ربط دارد.

وی گفت: اگر مقاومت و درگیری خونین مقاومت لبنان با اشغالگران نبود رژیم صهیونیستی از نوار مرزی خارج نمی‌شد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: اگر مقاومت نبود رژیم صهیونیستی در لبنان باقی می ماند.آنها خواستار هیمنه و سیطره بر مقدرات ملت لبنان هستند و به دنبال خیر برای کشور و طوائف آن نیستند.رژیم صهیونیستی فرصت رابرای هجمه به مقاومت در لبنان و فشار بر آن مناسب می داند و به دنبال فرصت‌ها ی دیگر است.

نصرالله بیان کرد: امروز در یادیو د شهدای مقاومت می گویم که رژیم صهیونیستی می داند که ما از آن ترس نداریم نمی تواند خللی در عزم ما وارد کند و می داند که مقاومت در آمادگی کامل به سر می برد.رژیم صهیونیستی باید نگران باشد و حساب ویژه ای نسبت به مقاومت باز کند.باید میلیون‌ها حساب باز کند و باید در همین وضع بماند و دچار اشتباه محاسباتی نشود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند که مقاومت بر آمادگی خود باقی می ماند باوجود همه تحولات در لبنان و سوریه آمادگی خود را حفظ می کند. امیدواریم که روزی بیاید که ارتش لبنان به تنهایی بتواند از لبنان حفاظت کند.

نصرالله بیان کرد: از سال1982 تا2000 و2006 دائما در لبنان مقاومت را سبب اقدامات تهاجمی رژیم صهیونیستی می دانستند.حامیان مقاومت و بسیاری دیگر به این منطقه توجهی نکردند و به مقاومت ادامه دادند و به دستاورد هایی که همه لبنانی‌ها از آن بهره می برند دست یافتند.

وی افزود: مشکل گروه های تکفیری این است که هیچ فکر و عقیده ای را غیر از خود قبول ندارند و هر دیدگاه مخالف با خود از نظر سیاسی و تکفری را نمی پذیرند.این تروریسم تکفیری در کل منطقه وجود دارد و از گروه های مسلح در همه کشورهای منطقه تشکیل می شود و این گروهها منطق کنار زدن وحذف دیگران را دنبال می کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: آنچه در سوریه میان داعش و جبهه النصره می گذرد موضوعی قابل تامل است. اخباری از وجود هزاران کشته و دهها عملیات انتحاری علیه یکدیگر و خودروهای بمبگذاری شده وجود دارد.آنها به احدی رحم نمی کنند.

وی افزود: گروههای افغانی با قوی ترین ارتش یعنی اتحاد جماهیر شوروی سابق جنگیده‌اند. پس از خروج ارتش شوروی سابق برخی گروهها که دارای تفکرات تکفیری بودند وارد جنگ با دیگر گروهها شدند و کشتاری علیه یکدیگر به راه انداختند که ارتش شوروی به راه نیانداخته بود.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: در الجزایر گروههای مسلح با مردم چه کردند؟ما درباره انفجارها و عملیاتهای انتحاری در لبنان این تروریستها به طور علنی جنگ را آغاز کردند. اسرائیلی‌ها این گروههای مسلح را وارد کردند و آمریکایی‌ها از آن استفاده کردند.

وی افزود: لبنان بخشی از اهداف تکفیری‌ها قبل از حضور حزب الله در سوریه بود.برخی بر این باورند که اگر حضور حزب الله در سوریه نبود این اقدامات تروریستی رخ نمی داد سوالی که مطرح است آیا قبل از حضور حزب الله در سوریه در لبنان جنگ نبود؟ مناطق مسیحی نشین و ارتش با خودروهای بمب گذاری شده هدف قرار نمی گرفت.بیشتر کشورهایی که از گروههای مسلح حمایت کردند نگران تبعات بازگشت این گروههای مسلح به کشورهایشان هستند.

نصرالله بیان کرد: تعدادی از کشورها مانند تونس قوانینی وضع کرده اند که سفر فرزندان خود برای جنگ در سوریه را منع کرده است.

وی افزود: سعودی‌ها تحرکاتی را علیه شیوخی که جوانان را برای رفتن به سوریه تشویق می کنند آغاز کرده است.سعودی‌ها در همه جبهه‌ها در سوریه می جنگند و لی امروز به این نتیجه رسیدند که بایدمانع از رفتن جوانان خود به سوریه شوند.سعودی‌ها درک کردند که بازگشت جوانان مسلح از سوریه مشکلات زیادی برای عربستان سعودی به بار می آورد.چرا سعودی‌ها و دیگران حق دارند در هراس باشند اما لبنانی‌ها حق دفاع از خود را ندارند به ویژه که ما در همسایگی سوریه قرار داریم.

نصرالله تاکید کرد: گروههای مسلح استراتژی سیطره بر مناطق مرزی با لبنان را دنبال می کنند و آنها می آیند و موضوع به زمان ومکان خاصی محدود نمی شود.لبنان هدف گروههای تکفیری و بخشی از طرحهای آنهاست.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: اگر خدای ناکرده آنها در اهداف خود موفق شوند سوریه از افغانستان بدتر خواهد شد.

وی بیان کرد: آنچه در الرقه رخ داد نمونه و گواهی کامل از تحولات در سوریه در صورت سیطره گروههای مسلح بر آن است.انتخابات باید در سوریه برگزار شود و دلیل این همه نگرانی چیست؟ زیرا می دانند که رای مردم به کدام سوی می رود.مقدسات مسیحیان در سوریه از سوی گروههای تروریستی مورد تعدی قرار گرفت واکنش جهان در قبال آن چه بود؟اگر گروههای مسلح بر سوریه مسلط شوند اوضاع چگونه خواهد بود شورای ملی یا رئیس ائتلاف مخالفان آن را کنترل خواهد کرد؟اگر گروههای مسلح مسلط شوند آیا سرنوشتی برای المسقبل در لبنان خواهد بود؟ آیا آینده ای برای گرایشهایی غیر از این وجود خواهد داشت؟

نصرالله بیان کرد: سی هزار لبنانی در القصیر مورد حمله قرار گرفتند و برخی از آنها ربوده شدند و زنان لبنانی مورد تهتک حرمت قرار گرفتند دولت لبنان چه کار کرد؟تنها از خود بی طرفی و خویشتنداری نشان داد آیا ما نباید از آنها دفاع می کردیم؟

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: آیا فراموش کرده اید هنگامی که ساکنان البقاع تهدید شدند و قرار بود گروه های تروریستی تنها در فاصله نیم ساعت بر بقاع مسلط شوند؟ آیا باید اجازه میدادیم که این اتفاق در بقاع رخ دهد؟

حزب‌الله همواره طرفدار گفت‌وگو است‌

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تمجید از انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین،گفت‌وگو را منطق دائمی حزب الله توصیف کرد و دولت تازه شکل گرفته لبنان را نجات دهنده کشور دانست.

سید حسن نصرالله گفت: قبل از مسلمانان از مسیحیان می پرسم آیا سرنوشت کلیساهای و راهبه‌ها و اسقف های خود را در سوریه مشاهده نکردید؟ اگر این گروهها مسلط شوند سرنوشتی روشن برای دیگران باقی نخواهد ماند.

وی افزود: ما از صبر خانواده های شهیدان و زخمی شدگان تمجید می کنیم.از انضباط مردم و توان کنترل اعصاب آنها و نرفتن به سوی واکنش و عکس العمل های احساسی قدردانی می کنیم و این موضوع بزرگی و خوی متمدنانه است.در این مبارزه باید صبر پیشه کرد. افرادی که در انفجارها شهید شدند همانند کسانی هستند که در سوریه شهید شده‌اند. ما در این نبرد پیروز خواهیم شد و این نیازمند وقت است و ما نیاز به عقل و امکانات و آمادگی داریم.

نصرالله بیان کرد: آنها می خواهند که شیعیان را با این انفجارها به عکس العمل وادار کنند و این رخ نداده و نخواهد داد.از دیگر اهداف آنها ایجاد فتنه میان اردوگاهها و اطراف آنها است.چه اصراری وجود دارد که رهبر برخی گروهها فلسطینی باشند و اصرار می کنند که برخی خودروها از اردوگاهها خارج شده اند؟

وی افزود: مسوولیت برقراری امنیت با ارتش و دولت است هنگامی که اطلاعاتی به دست می آوریم آن را به دولت تحویل می دهیم. دستاوردهای ارتش و اطلاعات آن به ویژه دستاوردهای اخیر آنها قابل تقدیر است.

نصرالله بیان کرد: ما هیچگاه معترض مشارکت جریان المستقبل یا حزب دیگری در دولت نبوده ایم. ما هیچگاه وتوئی برای مشارکت هیچ طرف سیاسی دیگر قرار نداده ایم.دولتی که متولد شد لبنان را از مخاطرات تشکیل دولت بی طرف نجات داد.

وی افزود: ما با دولت و مشارکت ملی هستیم. ما هرگز نگفته‌ایم که با جریان چهارده مارس دور میز گفت‌وگو نمی‌نشینیم و در دولت با آنها مشارکت نمی کنیم.آنکه باب این دستاورد ملی را باز کردند جنبش امل و حزب الله بودند.ما این باب را گشودیم و اگر بر موضع خود می ماندیم معلوم نبود کشور به کدام سوی کشیده می شد ما کوتاه آمدیم.ما به دنبال هدف خاصی نبودیم و به دنبال پست نبودیم.

نصرالله بیان کرد: دولت تمام سلام کامل و دولت وحدت ملی نیست اما دولت مصلحت ملی است.ما با روح مثبت در راستای مصلحت ملی حرکت می کنیم و در راستای مصون ماندن جبهه داخلی از موج فتنه تلاش می‌کنیم.ما امیدواریم که دولت به قانون اساسی توجه کند و به مقابله با توریسم و حل مشکلات اقتصادی بپردازد.در شرایط کنونی باید همه تلاشها در راستای منافع کشور باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به راهپیمایی گسترده بحرینی‌ها گفت: به همه ملت مظوم بحرین و انقلاب مسالمت آمیز آنها پس از سه سال و ادامه تحرکات مسالمت آمیز آنها با وجود اقدامات سرکوبگرانه ضد آنها تهنیت و تبریک می گویم.

وی در پایان اظهار کرد: به خاطر گرفتن فرصت از رژیم صهیونیستی جنگ در سوریه را متوقف کنید.صدور بیانیه های صرف کافی نیست زیرا برخی به دنبال بهره برداری از فلسطین هستند.ما با شهدا عهد و میثاق می بندیم که راه آنها را ادامه دهیم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها