ماهان! گویا بهار صدای فریادهایت را شنید و نخواست شرمنده ات شود چرا که قرار است موهایت قبل از آمدنش رشد، کنند!
کد خبر: ۶۴۳۳۷۴
ماهان سرطان ندارد

به گزارش ایرنا، نتایج آزمایشات گرفته شده از ماهان رحیمی دانش آموز بیمار مریوانی که برای تشخیص قطعی به کشور آلمان ارسال شده بود روز چهارشنبه اعلام شد و براساس این نتایج ماهان سرطان ندارد و تنها به «ˈآلوپسی آره آتا» مبتلا است.

ماهان رحیمی دانش آموز مریوانی که حدود دو ماه پیش براثر مصرف برخی داروهای شیمیایی موهای سرش شروع به ریختن کرد و با اعلام همدردی معلمش در تراشیدن موهای سرش مورد توجه قرار گرفت امروز در پی مشخص شدن نتایج آزمایشاتش معلوم شد که سرطان ندارد.

محمدعلی محمدیان معلم ماهان که همراه با شاگردش در تهران بسر می برد در گفت و گو با ایرنا، گفت: روز چهارشنبه به بیمارستان رازی تهران مراجعه کردیم و براساس گفته پزشکان، ماهان با بیماری آلوپسی آره آتا مبتلا است.

آلوپسی آره آتا بیماری پوستی است که در نتیجه از دست دادن مو در روی پوست سر و در نقاط دیگر بدن حاصل می شود. این بیماری معمولا بصورت لکه های گرد، صاف، کوچک یا بزرگ روی پوست سر ایجاد و تا جائیکه تمام موی سر(آلوپسی total) یا کل موهای بدن (آلوپسی universal) ریزش پیدا کند، می تواند پیشروی کند.

این بیماری بطور کلی حدود دو درصد از کل جمعیت را که تنها بیشتر از پنج میلیون نفر آنها در ایالات متحده هستند را در بر می گیرد.

معمولا این بیماری پوستی غیر قابل پیش بینی و دوره ای است و در هر زمان ممکن است مو مجدد شروع به رشد یا ریزش کند و دوره این بیماری در هر فردی متفاوت است.

شایع ترین نوع این بیماری ناشی از اختلالات خود ایمنی (سیستم دفاعی بدن) بوده و ریزش در آن بصورت سکه ای در اندازه های مختلف می باشد که بیماری ماهان از این نوع است.

ماهان قرار است روز پنجشنبه به زادگاهش مریوان بر گردد و کلاهی بر سرش بگذارد و منتظر رویش مجدد موهایش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها