بازخوانی قطعات ماندگار دهه 40

«دست‌افشان» موسیقی محلی می‌خواند

گروه موسیقی «دست افشان» برای اولین بار به شکل تلفیقی قطعات ماندگار موسیقی ایرانی و محلی را در تالار سوره حوزه هنری اجرا می کند.
کد خبر: ۶۴۰۵۰۶
«دست‌افشان» موسیقی محلی می‌خواند

زهره عشقی مدیر هنری و خواننده این گروه موسیقایی با بیان اینکه کنسرت ارکسترال ملی و محلی «دست افشان» با حضور خواننده و تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما میزبان علاقه مندان موسیقی است،گفت: این کنسرت موسیقی که 11 بهمن ماه سال جاری در دو نوبت ساعت 18 و 20:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود در واقع بازخوانی آثار فاخر و ماندگار موسیقی ایران طی دهه های 40 و 50 است که برای اولین بار به شکل تلفیقی اجرا می شود.

وی افزود: «بوی جوی مولیان» به آهنگسازی زنده یاد روح الله خالقی، «کوی دوست» به آهنگسازی علی اکبر خان شیدا و «بهار» با شعری از زنده یاد فریدون مشیری قطعه هایی هستند که در بخش اول کنسرت اجرا می شود. در بخش دوم نیز که به اجرای قطعات محلی اختصاص دارد قطعه های «نگارینا»، «جوانان قلعه پیر» و «بانو و دست افشان» با تنظیم سعید اردیانی و نگاهی جدید به موسیقی نواحی شمال خراسان، مازندران و بختیاری لری برای علاقه مندان موسیقی عرضه خواهد شد.

این آهنگساز و خواننده در بخش دیگری از صحبت های خود با تقدیر از مرکز موسیقی حوزه هنری در برگزاری کنسرت «دست افشان» خاطرنشان کرد: ویژگی و شاخصه ای که این کنسرت برای علاقه‌مندان موسیقی ایرانی و محلی دارد، تفاوت در شکل اجرای آن است که سعی کردم ضمن رعایت اصول و فنون اجرای آثار موسیقایی ایرانی حرکات نمایشی نیز به کارها اضافه کنیم ضمن اینکه در اجرای قطعات محلی تلاش شده که کار به صورت دوئت به علاقه مندان ارائه شود.

عشقی تصریح کرد: این کنسرت به معنا و مفهوم واقعی کلمه کنسرت تلفیقی خواهد بود چرا که سعی بر این است نگاه آوازی و نگاه سازی هر دو باهم رنگ آمیزی شده باشد البته قضاوت درباره جذابیت یا خوب بودن کار به عهده تماشاگرانی است که از کنسرت دیدن می کنند و امیدوارم که بتواند با توجه به ترکیب گروه نوازندگان و قطعه ها مورد پسند آنها قرار گیرد.

در این اثر خواننده علی چراغی، همخوان زهره عشقی، کمانچه فرشاد صارمی، تار حمید اعتمادنیا، سنتور سعید اردیانی، فلوت الهه موسوی، ویولنسل پروشات زندآیین، فلوت دنیا فتحی، دف و دایره یزدان بهمنی، ادوات پرکاشن میلاد سعیدی و آرش خاتمی تنبک همکاری دارند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها