وزیرخارجه روسیه امروز در اظهاراتی با ابراز شگفتی از موضع ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفان سوری در تعلیق مشارکت در کنفرانس ژنو 2، اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع سوریه بر ثبات کل منطقه تاثیر گذار است، حضور ایران در حل سیاسی بحران این کشور مهم است.
کد خبر: ۶۳۷۴۰۲
موضع ائتلاف مخالفان سوری تعجب برانگیز است

به گزارش راشا تودی، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با همتای نروژی خود، با استقبال از دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه، اظهار داشت: اگر ایران در نشست افتتاحیه کنفرانس در روز 22 ژانویه حضور نداشته باشد، این کنفرانس از مسیر صحیح خارج خواهد شد.

وزیرخارجه روسیه تاکید کرد: با توجه به اینکه موضوع سوریه بر ثبات کل منطقه تاثیر گذار است، حضور ایران در حل سیاسی بحران این کشور مهم است.

وی افزود: طرفهایی که خواهان عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 هستند با حل عادلانه بحران سوریه مخالفت دارند.

لاوروف با اشاره به اینکه ائتلاف مخالفان سوری از ابتدای بحران سوریه شروطی را برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 مطرح می کردند، افزود: دستور کار اصلی کنفرانس ژنو 2 باید مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه باشد.

وی با اشاره به مواضع برخی کشورها درباره اینکه ایران حامی دولت سوریه (یکی از طرفهای بحران سوریه) است، افزود: البته برخی دیگر از کشورها به این کنفرانس دعوت شده اند که به طور مستقیم از گروههای مسلح مخالف از جمله گروههای افراطی حمایت می کنند، البته دولت سوریه اعلام کرده که بر سر میز مذاکره با این طرفها نیز حاضر خواهد شد.

لاوروف همچنین از موضع ائتلاف به اصلاح ملی سوریه درباره تعلیق مشارکت در کنفرانس ژنو 2 ابراز شگفتی کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها