مردم سنندج روز 28 دی در مراسمی یاد شهدا و جانبازان جنایتی هولناک را که 27 سال قبل در این شهر رخ داد، گرامی می دارند.
کد خبر: ۶۳۶۲۴۳
روزی که سنندجی ها فراموش نمی کنند

هواپیماهای رژیم بعثی عراق در 28 دی سال 1365 چنان آتشی بر شهر سنندج ریختند که مردم این شهر هرگز شعله های سوزان و کشنده آن را از یاد نمی برند.

بمب افکن های اهدایی مستکبران شرقی و غربی به رژیم صدام در ادامه تجاوزها به مناطق مسکونی ایران این بار مردم سنندج را هدف قرار دادند و با فرو ریختن انبوهی بمب، 220 شهروند سنندجی را شهید و 115نفر را مجروح کردند.

این زخم چنان بر پیکره این شهر نشسته که مردم هرگز آن را فراموش نمی کنند.

این حمله وحشیانه نیز واکنشی از سوی مدافعان دروغین حقوق بشر نداشت و آنها خود را به کوری زدند و این جنایت را نادیده گرفتند.

مردم سنندج پس از گذشت 27 سال از این جنایت ، همچنان در 28 دی به یاد عزیزانشان که مظلومانه قتل عام شدند اشک می ریزند و یاد شهدای این روز را گرامی می دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری یادواره شهدای 28 دی ماه سال 65 خبر داد و گفت: این آیین روز شنبه در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار می شود.

محمد سلیمانی افزود: زنده نگه داشتن نام، یاد و راه شهدا به فرموده رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نیست و از این رو گرامیداشت یاد شهدا در قالب یادواره ها هر سال در استان برگزار می شود.

به گفته وی، این آیین هر سال با همکاری سازمان ها و ادارات استان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان کردستان را سرزمین مجاهدت های خاموش خواند و گفت: دشمن با بمباران و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم عادی می خواست آنان را به تسلیم وادار کند اما مردم نه تنها تسلیم نشدند بلکه مقاومت را بیش از پیش ادامه دادند.

سلیمانی امنیت و آرامش کنونی جامعه را مرهون ایثارگری و رشادت شهدا، ایثارگران و جانبازان دانست و گفت: باید راه و آرمان شهدا را همیشه و همواره سرلوحه فعالیت هایمان قرار دهیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها