معاون وزیر امور خارجه نتایج سومین مرحله از مذاکرات فنی و کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ در ژنو را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۳۱۳۰۱
نتایج سومین مرحله از مذاکرات مثبت بوده است

سید عباس عراقچی از پایان این مرحله از مذاکرات در ساعت هفت صبح امروز به وقت ژنو خبر داد و گفت: هنوز برخی مسائل باقی مانده است که باید در سطح سیاسی حل شود اما در مجموع  پیشرفت های خوبی در این مذاکرات حاصل شده است.

وی افزود: کارشناسان ، جزییات اجرایی توافقات و گزارش این مرحله از مذاکرات را به معاونان و مدیران سیاسی خواهند داد و به احتمال بسیار زیاد هفته آینده نشستی با حضور بنده و خانم اشمیت در ژنو برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: پیشرفت‌های نسبتا خوبی در سومین مرحله مذاکرات کارشناسی و فنی جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ در ژنو صورت گرفته است.

عراقچی افزود: در این مذاکرات که تا ساعت 4 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت ژنو ادامه یافت ، دو طرف درباره مسائل مورد اختلاف به پیشرفت‌های نسبتا خوبی دست یافتند اما هنوز تا جمع بندی مذاکرات نمی توان درباره نتایج آن قضاوتی کرد.

وی اضافه کرد: این مرحله از مذاکرات با برگزاری نشست احتمالی دیگری تا پیش از ظهر امروز ادامه می یابد و نتایج آن پس از جمع بندی اعلام می شود.

سومین دور مذاکرات کارشناسی کشورمان با 1+5 از ساعت هشت صبح دیروز به وقت ژنو آغاز شد.

ریاست گروه کشورمان را در این مذاکرات مدیرکل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه بر عهده دارد و کارشناسانی از سازمان انرژی اتمی،بانک مرکزی، بیمه و حمل و نقل در گروه مذاکره کننده حضور دارند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، اگر در پایان این مذاکرات به جمع بندی برسیم وارد مرحله اجرای توافق ژنو خواهیم شد.

به گفته مرضیه افخم، ممکن است مرحله بعدی مذاکرات فنی وکارشناسی پس از تعطیلات سال نو میلادی در سطح معاونان برگزار شود.

دومین مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از 28 آذرماه به مدت چهار روز در شهر ژنو برگزار شد و روز یکشنبه اول دی‌ماه بعد از پنج دور مذاکره سخت و سنگین برای تعطیلات کریسمس متوقف شد که پس از گفت‌وگوی ظریف و اشتون قرار شد که مذاکرات بعد از تعطیلات کریسمس از سر گرفته شود.

اولین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در تاریخ 18 آذرماه به مدت چهار روز در شهر وین برگزار شد که در پی اقدام آمریکا در افزودن تحریم‌ها علیه کشورمان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مذاکرات را متوقف و به تهران بازگشتند که در پی درخواست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایرانی در بروکسل با اشتون دیدار و توافق شد که مذاکرات از سرگرفته شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها