داوود رشیدی در راس هرم یک خانواده هنرمند قرار گرفته است. او به لحاظ سنی با 80 سال سن بزرگ‌ترین فرد این خانواده است؛ گروهی که احترام، راضیه و مرضیه برومند و بهرام شاه‌محمدلو دیگری اعضای آن هستند.
کد خبر: ۶۲۷۹۲۳
خانواده رشیدی؛ فعالیت موازی 3 خواهر، یک دختر و 2 باجناق

اما این گروه یک ویژگی بارز نسبت به دیگر گروه‌های خانوادگی هنری دارد. این که هر کدام از اعضا به‌صورت مستقل راه و مسیر خودشان را می‌روند و فعالیت‌هایشان با یکدیگر تداخلی پیدا نمی‌کند. در دیگر گروه‌ها این نکته دیده می‌شود که اعضا هوای همدیگر را دارند و برای هم کارآفرینی می‌کنند. مثلا کارگردان مرد فیلمی را می‌سازد و نقش اول را برای همسر یا پسرش کنار می‌گذارد. بالاخره در پشت و جلوی دوربین آن قدر مسئولیت‌ جذاب و متنوع وجود دارد که هیچ‌یک از اعضای خانواده بیکار نمانند ولی در خانواده آقای رشیدی و خانم برومند از این خبرها نیست و هیچ کدامشان اهل پارتی بازی نیستند.

رشیدی فقط در سریال‌های ورثه آقای نیکبخت و رنو تهران 11 (به کارگردانی خواهر زنش، مرضیه برومند) بازی کرده است و تازه در همان سریال‌ها هم نقش کوتاهی داشته است. مثلا در سریال رنو تهران 11 در اپیزود همسایه بازیگر مهمان بود. البته متقابلا داوود رشیدی هم کار خاصی برای مرضیه برومند نکرده است. شاید به همین خاطر بود که برومند در مراسم جشن تولد هشتاد سالگی رشیدی با لحنی طنز خطاب به او گفت: «ما تصمیم گرفته بودیم رشته تئا‌تر بخوانیم، اما از ترس این‌که بگویند اگر قبول شدید از پارتی بازی داوود رشیدی است، جرات نمی‌کردیم این رشته را انتخاب کنیم. به هر حال وارد این رشته شدم.»

احترام برومند به دعوت داوود رشیدی که آن زمان مدیریت گروه نمایش و سرگرمی‌های سازمان تلویزیون (شامل سریال‌ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی) را به عهده داشت، وارد تلویزیون شد اما کارهای درخشانش همچون مدرسه موش‌ها، خونه مادربزرگه و زی‌زی‌گولو را زمانی ساخت که داوود رشیدی دیگر عهده‌دار آن سمت مدیریتی نبود.

مرضیه برومند دراین‌باره می‌گوید: زمان مدیریت داوود رشیدی بسیاری از سریال‌های ماندگار تلویزیون مثل «دایی جان ناپلئون»، «سلطان صاحبقران» و «تلخ و شیرین» ساخته شد. تا قبل از آن به یاد نمی‌آورم سریالی در تلویزیون ساخته شده باشد. آن زمان آقای رشیدی به ما گفت می‌توانید به تلویزیون بیایید و فکر نمی‌کردم چون خواهر همسرش هستم این پیشنهاد مطرح شده است. فکر کردم تلویزیون به چنین تحولی نیاز دارد و کم کم گروه تئا‌تر امروز در تلویزیون بنیان گذاشته شد و کارهای خوبی برای کودکان تولید شد.»

در جناح زنان خانواده رشیدی چهار هنرمند زن دیده می‌شود که عبارتند از: مرضیه برومند، احترام برومند، راضیه برومند و لیلی رشیدی. سه نفر اول نسبت خواهری با هم دارند و لیلی رشیدی همان طور که می‌دانید فرزند دختر داوود رشیدی و احترام برومند است.

او در فیلم «مربای شیرین» و سریال «زی‌زی‌گولو» به‌عنوان بازیگر با خاله‌اش (مرضیه برومند) همکاری کرد که دومین همکاری‌اش در نقش مادر زی‌زی‌گولو بیشتر به چشم آمد و دیده شد.

در جناح مردهای این خانواده علاوه بر داوود رشیدی، بهرام شاه‌محمدلو یا همان آقای حکایتی معروف قرار گرفته که باجناق داوود رشیدی و همسر راضیه برومند است.

داوود رشیدی و احترام برومند سال 1347 با یکدیگر ازدواج کردند و هم‌اکنون 44 سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد. جالب است بدانید غلامحسین ساعدی دوست صمیمی داوود رشیدی شاهد عقد این دو نفر بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
۰
۰
جمع و تفریق هم بلد نیستید----45=47-92 --- 45 سال زندگی مشترك نه 44 سال
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
۰
۰
انشااله 100ساله بشن وبرای ایران ومازندران روی صحنه برن
مریم نامور
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
خداوند حفظشان بكنه نمونه هستند سرمایه مملكت هستند

نیازمندی ها