مردی که مسافران عرب‌زبان را در فرودگاه مهرآباد تهران به دام می‌انداخت و به بهانه انتقال به هتل یا بازدید از مراکز دیدنی، آنها را در محله‌های خلوت رها و پول و چمدان‌هایشان را سرقت می‌کرد، از سوی پلیس فرودگاه مهرآباد دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۰۹۴۴
دام راننده سارق برای مسافران

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، از مردی به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی که عرب‌زبان است، معلوم شد او برای گردش به کشورمان آمده و روز حادثه در محوطه پایانه فرودگاه منتظر تاکسی بوده تا به هتلی برود که مردی عرب‌زبان به وی نزدیک شده و با ادعای این که در زمینه انتقال مسافران به هتل‌های تهران فعالیت دارد، در قبال دریافت 2000 دینار او را سوار خودرو کرده، اما پس از طی مسافتی به بهانه این که خودرویش نیاز به تعمیر دارد، او را پیاده کرده و با جا گذاشتن وی در یکی از محله‌های شهر متواری شده است.

با تشکیل پرونده‌ای، تحقیق ماموران اداره آگاهی پلیس فرودگاه مهرآباد تهران برای دستگیری مرد سارق آغاز و تصویر رایانه‌ای وی نیز به گشت انتظامی ارسال شد.

مادر و دختر مسافر در دام متهم فراری

در حالی که جستجو برای دستگیری متهم ادامه داشت، یک مادر و دختر عرب‌زبان نیز با حضور در پلیس آگاهی، از مردی که اموال و پول‌هایشان را دزدیده بود، شکایت کردند.

در تحقیق از آنها معلوم شد در محوطه فرودگاه منتظر تاکسی بوده‌اند که مردی راننده که عربی صحبت می‌کرده، آنها را سوار خودرو کرده و پیش از رفتن به هتل، آنها با پرداخت کرایه به راننده از او خواسته‌اند آنان را به حرم امام خمینی(ره) ببرد، اما وقتی از حرم بازمی‌گردند، متوجه می‌شوند خبری از راننده و خودرویش نیست و او پول و چمدان‌هایشان را که درون خودرو بوده، سرقت کرده است.

در ادامه مشخص شد تصویر رایانه‌ای به دست آمده از این متهم با همان فردی که پلیس در تعقیب اوست، مطابقت دارد.

به این ترتیب جستجو برای دستگیری سارق فراری ادامه یافت تا این که چند روز پیش ماموران هویت متهم فراری را شناسایی و او را دستگیر کردند.

 اعتراف راننده سارق

متهم با انتقال به مرکز پلیس، به جرم خود اعتراف و عنوان کرد با شناسایی مسافران و جهانگردان عرب‌زبان، به بهانه انتقال آنها به هتل یا بازدید از مراکز دیدنی شهر تهران، اموالشان را دزدیده و فرار می‌کرده است.

بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها