نگاهی به ظرفیت‌ها و خدمات یک بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی؛

انجام رایگان پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب برای بیمه‌شدگان در بیمارستان لواسانی

وزیر تعاون تاکید کرد:

معنادار کردن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه مسوولان سازمان تامین اجتماعی برای تامین منابع مورد نیاز این سازمان و افزایش نظم و انضباط در آن با هدف اثربخشی هرچه بیشتر تامین اجتماعی در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۲۴۱۸
معنادار کردن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی ربیعی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از درآمدها در سال جاری محقق نمی شود، افزود: بزودی، دولت لایحه تجدیدنظر بودجه را به مجلس شورای اسلامی می دهد.

وی سید تقی نوربخش را فردی پاکدست، با اخلاق و نماد تعادل معرفی کرد و گفت: تلاش کردم که انتخاب از درون سازمان انجام شود و عهد کرده ام برای انتخاب مدیران، از گرایش سیاسی پرهیز کنم که انتخاب نوربخش از چنین ویژگی هایی برخوردار است.

ربیعی همچنین، معنادار کردن دفترچه های بیمه تامین اجتماعی را برای بیمه گران از اولویتهای وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر اختیار قانونی و توان مدیریتی و شخصی که داشته باشم در حمایت از سیدتقی نوربخش، مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی به کار می‌گیرم.

علی ربیعی با بیان اینکه این سازمان از زمان قبول مسوولیتم دغدغه‌ اصلی‌ام بود، گفت: می‌دانستم مشکلات زیادی در این زمینه خواهم داشت.

وی با اشاره به اینکه کارکردن در دوره حاضر یک فداکاری است، افزود: با توجه به تورم بالا و رشد اقتصادی منفی، محقق نشدن درآمدها و ورشکستگی بیمه ‌ها، هیچ لذتی بیشتر از خدمت در این دوره نیست.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون به خط تهدید رسیده‌ ایم، گفت: نسبت بین شاغلین و مستمری‌ بگیران نسبت خوبی نیست و باید بگوییم که نزدیک به عدد شش قرار داریم که اصلا وضعیت مناسبی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون صنعت فولاد چند ماهی است حقوق مستمری ‌بگیرانش را پرداخت نکرده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

ربیعی در مورد عملکرد شستا‌ و صحبت ‌های مطرح شده در این خصوص گفت: سازمان‌ های اقتصادی وجود دارند که تنها نامشان بسیار بزرگ شده و چیزی درونشان نیست، حتی نمی‌توانند انتظار 30 درصد سود درآمدی را برآورده کنند.

وی افزود: شستا تنها نامش عجیب و غریب شده است و داخل آن هیچ چیزی وجود ندارد و آش دهن سوزی نیست، اما با مدیریت صحیح می‌توانیم ظرفیت آن را ارتقا دهیم و آنرا به سازمانی اشتغالزا تبدیل کنیم.

ربیعی، معنا دار کردن دفترچه ‌های بیمه را موضوعی مهم و دغدغه‌ای دانست که حتی در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید نیروهایی در سازمان تامین اجتماعی به کار گرفته ‌شوند که از درون این سازمان باشند.

ربیعی با اشاره به اینکه با خدا عهد کرده ‌ام که سازمان یک سازمان غیرسیاسی باشد، گفت: نوربخش فردی کامل، متعهد و تحول آفرین است و باید بگوییم که دارای زندگی سالم بوده و فردی پاکدست است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از راه اندازی بنگاههای اقتصادی کوچک کم هزینه، با هدف ایجاد اشتغال و بهبود وضع اقتصادی  خبر داد.

علی ربیعی با تاکید بر اینکه موانع تولید باید رفع شود، گفت: بزودی کمیسیون اقتصادی دولت، راه حل های کوتاه مدت خود را برای بهبود وضع اقتصادی ارائه می دهد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون رشد اقتصادی کشور منفی است، افزود: بی تردید برای ایجاد اشتغال در کشور باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران کمک گرفت.

ربیعی گفت: تلاش می کنیم بدهی دولت را به صندوق تامین اجتماعی برگردانیم.

وی اعتباربخشی به دفترچه های بیمه تامین اجتماعی را از برنامه های در دستور کار دولت عنوان کرد.

تشکیل کارگروه‌ها در بخش های درمان، بیمه و اقتصادی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیزدر مراسم معارفه خود از تشکیل کارگروه هایی در بخش های درمان، بیمه ای و اقتصادی با هدف استخراج چالش های سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این کارگروهها با تهیه یک برنامه 100 روزه برای مشکلات فوری سازمان، تدابیری را اتخاذ خواهند کرد.

سید تقی نوربخش با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود 12 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده اصلی، 35 میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی و یک میلیون و 900 هزار مستمری‌ بگیر دارد، افزود:‌ این سازمان 37 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده و نوع خدماتش با سازمان‌ های بیمه‌گر دیگر متفاوت است.

وی گفت: ماموریت سازمان در سه حیطه اصلی بخش بیمه‌ ای، درمان و اقتصادی خلاصه می ‌شود که در بخش بیمه ‌ای، دریافت حق بیمه،‌ مدیریت حق بیمه و پرداخت مستمری از جمله فعالیت‌ های حائز اهمیت است.

مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی افزود: بخش درمان این سازمان نیز همانند سایر سازمان ‌های بیمه گر در حال فعالیت است و در حوزه اقتصادی سازمان موظف به حراست از ذخایر و ایجاد ارزش افزوده منابع سازمان است.

newsQrCode
برچسب ها: تامین اجتماعی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها