وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آمده ام با استفاده از تجربه پیشکسوتان ورزش کشور را ارتقاء دهم .
کد خبر: ۵۸۸۴۵۷
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ایستگاه آخر

به گزارش واحد مرکزی خبر، سلطانی فر در سخنان خود در صحن علنی مجلس برای دفاع از برنامه های خود افزود: مردم در 24 خرداد با حضور گسترده در انتخابات و خلق حماسه سیاسی موجی از طراوت و امید را در خاک ایران اسلامی ایجاد و جهانیان را به تحسین واداشتند.

وی افزود: خوشحالم که مردم گفتمان عدالت را ذیل گفتمان انقلاب اسلامی انتخاب کردند و بنده به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شده ام.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بنده به عنوان فرزند انقلاب، مردم، رهبری و سربازی برای کشور که سالهای بعد از پیروزی انقلاب در نقاط مختلف کشور افتخار خدمتگزاری به ملت را داشتم، بیش از 20سال در شش استان کشور خدمت کردم که 12 سال به عنوان استاندار در استان های زنجان و گیلان و هشت سال به عنوان معاون استاندار در استان های هرمزگان، همدان و فارس خدمت کردم.

سلطانی فر افزود: من در این مدت مسئولیت امور ورزش و جوانان را در استان های مختلف بر عهده داشته ام.

وی گفت: اولین مسئول ورزش کشور هستم که بعد از پیروزی انقلاب در صورت کسب رأی اعتماد و نظر مثبت شما به هنگام تصدی مسئولیت ورزش کشور دارای دو سال سابقه مدیریت در این بخش هستم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: با توجه به علاقه شخصی که به ورزشکاران دارم این شاید ادعای بی موردی نباشد که در بین مسئولان سیاسی و اجرایی کشور ورزش و مسائل جوانان را خوب می شناسم و در خصوص روند ورزشی کشور در قبل و بعد از انقلاب تحلیل مشخص داشته و نسخه درمانی برای حل این مشکلات دارم.

وی افزود: اگر چه مشکلات فراوانی در عرصه ورزش و ورزشکاران وجود دارد و بر این مشکلات واقف هستم، اما آمده ام تا با همت بلند ملت و بازوان فولادی ورزشکاران و اندیشه دانشگاهیان و متخصصان ورزشی و همکاری پیشکسوتان و ظرفیت های بین المللی بهره برداری و صدای ورزش پهلوانی ایران را به دیگر کشورهای جهان برسانم.

سلطانی فر گفت: با توسعه ورزش همگانی و پهلوانی می توان با همکاری صاحبان اندیشه و رسانه و شما عصاره ملت و نیز مرکز پژوهش های مجلس و حمایت های شما ساختار محکمی برای ورزش رقم زد.

وی افزود: در تلاشم با احیای فضیلت ها و خصلت پهلوانی در ورزش و قانون گرایی با فساد و رانت و بداخلاقی در ورزش مبارزه کنم و نیز با وضع قوانین مدیریتی تلاش مضاعفی برای تحقق اخلاق در ورزش بنمایم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بارها در جلسات مختلف از بی عدالتی در توزیع امکانات ورزشی و منابع مربوط به آن انتقاد کردید و انشاءالله در این خصوص تلاش خواهم کرد تا ورزش در همه نقاط کشور به توسعه متوازن ورزش دست پیدا کنیم.

سلطانی فر با اشاره به تشکیل جلسات مختلفی که با نمایندگان مجلس در10 روز گذشته داشته است، افزود: من نمایندگان مجلس را بسیار دلسوز ورزش دیده ام و همین برای هر کسی که مسئولیت وزارت ورزش و جوانان را بپذیرد  پشتوانه خوبی خواهد بود.

سلطانی فر ابراز امیدواری کرد: این دلسوزی استمرار یابد چرا که هر کسی این  مسئولیت را بپذیرد با موفقیت روبرو خواهد شد.

وی با بیان این که وزارت ورزش و جوانان از دو بخش تشکیل شده است به اهم سیاست ها و برنامه های خود برای حل مشکلات این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در ورزش یکسری مسائل فوری وجود دارد که باید  به آنها رسیدگی زود شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بلاتکلیفی فدراسیون ها را از جمله مشکلات پیش رو دانست و افزود: هم اکنون 15 فدراسیون با عنوان سرپرستی اداره می شود.

سلطانی فر گفت: چهار فدراسیون در مجامع بین المللی در حالت تعلیق است و باید هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: تلاش خواهم کرد مدیریت تخصصی را در ورزش پررنگ کنم و جلوی دوپینگ و ناپاکی ها را بگیرم.

سلطانی فر توسعه ورزش های همگانی را از دیگر برنامه های جدی خود دانست و گفت: به رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری برای گسترش ورزش های همگانی داشتند و تلاش هایی که در این خصوص صورت گرفته اما امروز کمتر از 10 درصد مردم تحت پوشش این ورزش ها هستند در حالی که این آمار در دنیا بالای 50 درصد را نشان می دهد.

وی با بیان این که ورزش آموزش و پرورش هم بسیار جدی است، تاکید کرد: تلاش خواهم کرد به این موضوع هم با همکاری وزارت آموزش و پرورش توجه کنم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: به رغم موفقیت های خوبی که در ورزش قهرمانی به دست آورده ایم اما همچنان با دنیا فاصله زیادی داریم که باید به این موضوع هم توجه جدی شود.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: البته مقایسه بین موفقیت های ورزشی بعد از پیروزی انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب حکایت از این دارد که خوشبختانه کارنامه جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش بسیار موفقتر از ورزش در گذشته بود.

سلطانی فر در ادامه سخنانش و در دفاع از برنامه های خود افزود: اگرچه در گذشته در مواردی در رشته هایی قهرمانی هایی داشته ایم، ولی مجموعه ارزشیابی هایی که در ورزش قهرمانی می کنیم، دستاوردهایمان بعد از پیروزی انقلاب بسیار ارزنده تر از دستاوردهای قبل از پیروزی انقلاب بوده است.

وی گفت: به عنوان مثال ما از المپیک 1948 تا المپیک 2012 لندن مجموعا 64 سال در همه دورهای المپیک به غیر از دو دوره 1980 و 1984 شرکت کردیم.

وزیر پیشنهادی ورزش افزود: ماحصل دستاوردهایمان در این 64 سال در المپیک ها، 15 مدال طلا و 20 مدال نقره و 25 مدال برنز بودکه از آن 15 مدال 4 مدال برای قبل از پیروزی انقلاب و 11 مدال برای دوره های بعد از پیروزی انقلاب.

سلطانی فر گفت: ظرفیت و توانمندی ما بسیار بیش از آن چیزی است که امروز به دست آوردیم.

وی افزود: مدلی که امروز ورزش کشور با آن مدل اداره می شود موردنقد قرار دادیم و تلاش کردیم که به ریشه و مشکل اصلی و متعاقب آن به دنبال راهکار حل آن برسیم.

سلطانی فر گفت: برای اینکه ما بتوانیم به دستاورد مناسبی در عرصه ورزش، چه ورزش همگانی و چه ورزش قهرمانی برسیم، حتما باید نگاهمان به اداره ورزش و مدیریت ورزش و ساختار ورزش کنونی تغییر کند و از این وضع فعلی که دولت عهده دار بسیاری از امور است دوری کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: اگر ما می خواهیم در عرصه های مختلف ورزشی، چه ورزش همگانی و چه ورزش قهرمانی موفق باشیم باید مدل مدیریتی مان را با مدل مدیریتی که در برخی کشورهای دنیا وجود دارد و با فرهنگ ما هماهنگی و مطابقت دارد، تطبیق دهیم.

وی گفت: در صورتی که این مجلس به من رای دهد، استقلال و توانمندی فدارسیون های ورزشی یکی از مهمترین سیاست های من خواهد بود.

سلطانی فر افزود: مطئنا با دادن اختیارات و استقلال بیشتر به فدراسیون های ورزشی ما درزمینه ورزش همگانی و قهرمانی به دستاوردهای بیشتری خواهیم رسید.

وی گفت: ساماندهی حضور بخش خصوصی در ورزش و سرمایه های ورزش یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های ماست و تلاش می کنیم نظام جامع باشگاه داری را هر چه زودتر با کمک شما مصوبه اش را بگیریم و زمینه ای فراهم کنیم برای اینکه بار بیشتری از اداره ورزش به جای دولت روی دوش باشگاه های بخش خصوصی باشد.


وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان در ادامه سخنان خود گفت : طرح های نیمه تمام سازمان تربیت بدنی حدود 3200 پروژه است که حدود 4500 میلیارد تومان پول می خواهد.

سلطانی فر افزود : مجموع اعتبارات عمرانی سازمان تربیت بدنی 240 میلیارد تومان است که اگر بخواهیم با این روند ، کار را جلو ببریم ، تکمیل طرح ها بالای 15 سال زمان می خواهد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که در آینده  انتخاباتش را خواهیم داشت یکی از برنامه های ماست و معتقدیم ناهماهنگی در این دو بخش صدمات زیادی را ورزش کشور خواهد زد.

سلطانی فر افزود: الزامی که در قانون بودجه برای خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال آمده است یکی از مهمترین کارهای ما خواهد بود.

وی گفت: این روزها مسائل و مشکلات تیم های لیگ برتر و دسته یک از طرف نمایندگان به گوش بنده رسیده است که حتما رسیدگی به امور این باشگاهها در دستور کار ما خواهد بود

سلطانی فر با بیان اینکه توسعه ورزش کارگری و نیروهای مسلح از مهمترین برنامه های من خواهد بود ، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به ورزش های بومی و سنتی یکی از دیگر از برنامه ها و سیاستهای ماست.

وی گفت: به ورزش اقلیت های مذهبی نیز حتما کمک خواهم کرد تا ورزش در میان اقلیت ها رشد پیدا کند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: در زمینه اصلاح ساختار ورزش و مدیریت ورزش ، مباحث زیادی را نمایندگان مطرح کرده اند و این مهم بدون کمک نمایندگان به سرانجام نخواهد رسید.  

سلطانی فر گفت: انتظار دارم همانطور که در جلساتی که در مرکز پژوهشهای مجلس پیشنهاد داده ام در صورتی که به من رای اعتماد داده شد ،  کارگروه مشترکی را با کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مجلس تشکیل دهم تا ما را به رسیدن به اهدافمان یاری کنند.

وی افزود: سرانه ورزش در کشور ما بر اساس آمارها هفتاد سانتی مترمربع اعلام می شود اما به طور واقعی 55 سانتی متر مربع است  و ‌این در حالی است که سرانه ورزش در دنیا به  2 مترمربع می رسد و برای رسیدن به آن شاخص باید تلاش بسیار جدی تری انجام دهیم.

سلطانی فر گفت: اگر ما تمام بودجه فصل مربوط در قانون بودجه را که اختصاص می دهیم تقسیم بر جمعیت کنیم سرانه ای حدود 4 دلار خواهد بود در حالیکه میانگین آن در دنیا 20 دلار و در کشورهای پیشرفته 100 تا 120 دلار است که در این زمینه هم به کمک  مجلس شورای اسلامی نیاز دارم.

وی درباره بخش جوانان با بیان اینکه معتقدم این بخش حساسیت و اهمیت فراوانی دارد افزود: این بخش موضوعی فرا بخشی و بین بخشی است و نیازمند کمک همه وزارتخانه ها و مجلس شورای اسلامی هستیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: فرآیند اداره بخش جوانان از چهار سال پیش تاکنون طوری بوده که هنوز نتوانسته است مشکلات جوانان را حل کند.

سلطانی فر افزود: جوانان با مشکلات متعددی در حوزه معنوی و فکری و مشکلات مادی چون تحصیل ، اشتغال ، ازدواج و اوقات فراغت روبرو هستند که در این باره نیز نیاز به همکاری همه دستگاهها داریم.

وی با اشاره به نظر مخالفان و موافقان خود گفت : انتظار دارم  فرصت دهید تا مدتی زمان پیش برود و کارها را جلو ببریم آن وقت تصمیم گیری جدیدی را با کمک مجلس خواهیم گرفت.

سلطانی فر در باره شبهه داشتن گرین کارت و تحصیل در انگلیس افزود: من هرگز در طول عمرم پایم را به انگلیس نگذاشته ام چه بخواهم درس بخوانم  و دنبال گرین کارت هم نرفته ام و اگر کسی هم مدرکی دارد ارائه دهد.

وی گفت: سرباز کوچک نظام هستم که از صدقه سر نظام کار یاد گرفته ام و امروز در حال انتقال تجاربم هستم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: من خود را فرزند و سرباز کوچک امام و رهبری می دانم و همواره فصل الخطابم،

رهبری است و در این باره کوچکترین تردیدی به خودم راه نخواهم داد.

سخنان مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز مجلس در یک مرحله آزمون بزرگ قرار گرفته است به خدمات آقای سلطانی فر در 34 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد ایشان در رده های مختلف استانداری و معاون استانداری فعالیت داشته است.

آقای حامد قادرمزی، سلطانی فر را فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانست و افزود: انتخاب ایشان به عنوان وزیر ورزش به هیچ وجه با شایسته سالاری تطابق ندارد.

وی گفت: تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته ورزش هستند که می توانند به عنوان وزیر انتخاب شوند.

قادرمرزی تصریح کرد: تجربه آقای سلطانی فر به هیچ وجه با رشته ورزش همخوانی ندارد.

نماینده مردم قروه و دهگلان با اشاره به سخنان سلطانی فر در کمیسیون ورزش مبنی بر اینکه اگر توپ وارد دروازه شود وزیر هستم و اگر وارد دروازه نشود وزیر نیستم، تأکید کرد: عرصه مدیریت ملی عرصه شانس و حادثه نیست، از این رو با انتخاب ایشان کاملاً مخالفم.

نماینده مردم سنندج ، دیوان دره و کامیاران به عنوان نماینده مخالف وزیر ورزش و جوانان گفت: قطعاً رأی 72 درصدی مردم کردستان به دکتر روحانی ، حمایت و رای به برنامه ها و گفتمان وی در بحث اعتدال ، امید ، توجه به خواسته های اقوام و مذاهب ایران اسلامی بود.

مرادی ، به بند دوم بیانیه اقوام اشاره کرد و افزود: در این بند آمده است مشارکت عمومی فارغ از زبان و مذهب در مدیریت های کلان کشور و اجرای اصل شایسته سالاری به گونه ای که تمام شهروندان و هم میهنان به صورت یکسان امکان مشارکت و تصدی کلیه امور اداری و عضویت در کابینه را داشته باشند.

وی افزود: امید ما در این دولت توجه به زوایایی از حقوق اقوام و مذاهب است که تاکنون یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است و یا ضروری است در این برهه حساس تاریخی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد ، حقوقی که در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی تبلور یافته و نیازمند همت بیشتری است.

مرادی گفت: جناب آقای دکتر روحانی قرار ما این بود که از ظرفیت نیروهای کرد و اهل سنت و بلوچ و ترکمن در کابینه شما استفاده شود اما نشد و امیدواریم در سایر سطوح و بدنه دولت از آنان استفاده شود.

وی افزود: در بحث وزارت ورزش نیز باید بگویم که ما از جوانان تحصیل ، تهذیب و ورزش را می خواهیم که امیدواریم برنامه های شما نیز بارقه امید را در دل جوانان ایجاد کند .

نماینده مخالف وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: البته باید بگویم که مخالفت بنده با برنامه های سلطانی فر هیچ گونه منافاتی با شایستگی و توانمندی های وی در سایر حوزه های اجرایی کشور ندارد بلکه صرفا در حوزه ورزش است .

مرادی افزود: آقای سلطانی فر مروری بر سوابق سیاسی شما جدا از سال 58 تا 60  یعنی از سال 61 تا 88 در سمت های مختلف از جمله در وزارت کشور ، در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و پژوهشگری سایه سنگینی بر سابقه حضور شما در حوزه وزارت ورزش و جوانان گسترانیده است.

وی گفت: شما در عرصه نرم ورزش مدیریت کوتاه دو ساله در پست قائم مقامی و مدیریت اداری مالی سازمان ورزش و همچنین ریاست هیئت مدیره شرکت تجهیز و نگهداری استادیوم های ورزشی را داشته اید.

مرادی افزود : اکنون سوال اساسی این است که برخی از کهنه سیاستمداران و تعداد کثیری از نو سیاستمداران همچون گذشته از ورزش به عنوان پلکانی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند ، آیا این روش همچنان ادامه خواهد یافت و چه برنامه ای برای جلوگیری از ان دارید .

وی گفت : لطفاً پاسخ دهید نگرش و برنامه های شما برای جلوگیری از ورود افراد سیاسی و غیر ورزشکار با این همه آثار سوء و مخرب در مجامع بین المللی ، در هیئت مدیره و هیئت رئیسه های عرصه ورزشی و ارکان مدیریتی این بخش مهم کشور چیست و این رویه تا کجا ادامه خواهد یافت.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: ضمن اینکه این موضوع نه فقط در تهران بلکه در خیلی از استان ها نیز صرایت کرده است و هیئت های ورزشی را کسانی مدیریت می کنند که نه سابقه ورزشی دارند و نه ورزشکار بوده اند بلکه جزء مدیران سیاسی و اداری کشور هستند.

نماینده مردم سنندج گفت: من با تحلیلی که در برنامه شما انجام دادم چند سوال دارم که شما به صورت شفاف جواب دهید و دوستان و همکاران قضاوت کنند.

سالار مرادی در ادامه سخنان خود در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی به منظور مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: ورزش در مناطق محروم با آن همه ظرفیت و استعداد چه اوضاعی پیدا خواهد کرد؟ نابرابری برخی استان ها و مناطق کشور از حیث زیر ساختها و تجهیزات باید چگونه جبران شود؟ و چند سال باید طول بکشد که شاهد برقراری عدالت در ورزش باشیم؟‌.

وی گفت: ‌چرا از طرح تدوین سند توسعه ورزش استان ها که در زمان وزیر وقت و وزیر فعلی مورد خواست ورزشکاران بوده است در برنامه جنابعالی بحث بیمه آن به میان نیامده است؟ ‌طرح های ناتمام ورزش را در شهرستانها چه خواهید کرد؟‌ در بند هفتم برنامه شما به تعیین و تکلیف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کردید، آیا همه دغدغه ورزش کشور همین دو باشگاه است؟‌ آیا صرفا فوتبال را ورزش می دانید؟ آیا برای استفاده و بهره مندی از ظرفیت ها و تجربه قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی برنامه ای دارید؟ یا باز هم شاهد خانه نشینی و یا خروج این عزیزان از کشور خواهیم بود؟‌.

این نماینده مجلس سخنان خود را با سوالات دیگری از وزیر پیشنهادی ورزش ادامه داد و گفت: آیا برای مبارزه با بی اخلاقی در ورزش برنامه دارید؟ امروزه می بینیم ورزشکاران که الگوی اخلاق و صداقت در جامعه بودند به دوپینگ و تجمل گرایی و برخی حواشی دچار شدند و این نگرانی عمده ای را در بدنه ورزشی کشور ایجاد کرده است.

نماینده سنندج افزود: مهمترین بستر پرورش و استعدادهای ورزشی توجه به حساسیت ورزش در مدارس است، جنابعالی در برنامه چه راهبرد و هدفی را خواهید گنجانید که  انشاالله به این وضع کمک کند؟.

مرادی گفت: برای توسعه ورزش عزیزان معلول جسمی و حرکتی چه برنامه ای دارید؟ آیا برای بیمه، ‌اشتغال، تامین و رفاه اجتماعی ورزشکاران و قهرمانان ملی برنامه ای دارید؟‌.

وی گفت: توجه به ورزش به ویژه ورزش بانوان و مشکلات خاص این حوزه به چه نتایجی منجر خواهد شد؟ در حوزه جوانان، پس از ادغام سازمان ملی جوانان و تاسیس وزارت ورزش و جوانان، در حوزه برنامه ریزی و اجرای کارها انفعال وجود دارد، شما چه برنامه ای دارید؟.

مرادی گفت: شما با توجه به بحث جوانان کشور چه برنامه و راهبردی برای جوانان دارید؟ ‌مشکلات حوزه جوانان چه تعریفی شده است؟ آیا برنامه راهبردی شما صرفا مربوط به جملات کلیشه ای است؟ و آیا می توان از جنابعالی تعهدی گفت که به برنامه های خود عمل خواهید کرد؟‌.

مرادی افزود: در حمایت از جوانان در حوزه کار، اشتغال و قرض الحسنه بعدا سخن خواهم گفت.

نماینده مردم سنندج در انتهای سخنان خود اضافه کرد: تیمی که به عنوان تیم آقای دکتر روحانی مطرح است کارنامه قابل قبولی دارد؛ هم از نظر تجربه، هم از نظر سابقه و هم از نظر کارهایی که برای انقلاب اسلامی انجام داده است.

نماینده مهاباد به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بنده مخالفتی با وزیر پیشنهادی ندارم!

عثمان رحمانی که بخشی از وقت یکی دیگر از نمایندگان را گرفته بود ، اظهار داشت: اطمینان دارم وزرای پیشنهادی آقای روحانی ، ولایت مدار و پایبند به قانون اساسی هستند.

وی گفت: امیدوارم در این برهه، معضلات اصلی مردم که همانا بهبود وضع اقتصادی مردم است به فراموشی سپرده نشود.

رحمانی با بیان اینکه بنده مخالفتی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ندارم ، افزود: به خاطر رای 5 تا 6 میلیونی مردم کرد به آقای روحانی در اینجا حاضر شده ام تا بگویم چرا توجهی به مردم این خطه نشده است.

وی گفت: آقای سلطانی فر بهتر است در مورد استادیوم ورزشی 5 هزار نفری مهاباد، طرح جامع ورزش کشور با اولویت ورزش های همگانی، همکاری با کمیته ملی المپیک، برنامه ریزی برای حضور پرقدرت در بازی های آسیایی و پیگیری مسائل جوانان و توسعه کمی و کیفی مسائل تفریحی جوانان برنامه ریزی کند.

نماینده مردم تاکستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وقتی انسان شرایط موجود در موقعیت جهانی را بعد از رحلت امام مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد کاملاً به جمله جاودان امام راحل که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد به عینه پی می برد و ازجمله آن شرایطی است که در مصر و دیگر کشورها حکمفرماست.

رجب رحمانی در مجلس شورای اسلامی افزود: مخالفت من با بعضی از برنامه های آقای سلطانی فر که به حق یکی از مدیران پرتلاش و فعال در مسئولیت های خود بود به معنای مخالفت با کل کابینه و برنامه های آقای روحانی نیست.

وی گفت: مسئله ورزش و جوانان به خاطر حساسیتی که داشت مجلس شورای اسلامی تشخیص داد سازمان تربیت بدنی که مستقیم زیر نظر رئیس جمهور بود به صورت ورزش و جوانان باشد زیرا موضوع ورزش یک مسئله کشوری و عام است و مسئله جوانان نیز که امیدهای این کشور هستند موضوع بسیار مهمی است.

رحمانی افزود: با مطالعاتی که در برنامه آقای سلطانی فر که یکی از چهره های سیاسی با تجارب خوب سیاسی است داشتم اولاً باید بگویم مقوله ورزش به دلیل اهمیتی که دارد از عهده یک وزیر و حتی چند وزیر ساخته نیست، بایست شخص رئیس جمهور و همه وزرا در این باره کمک کنند، در برنامه های آقای سلطانی فر برای حل این موضوع مهم چیزی نمی بینم.

وی گفت: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد بازیکنان فوتبال دهها برابر رشته های دیگر مانند کشتی، اعتبار دریافت کنند.

نماینده مردم تاکستان افزود:آقای سلطانی فر بگوید با مسئله دوشغله ها در ورزش چه خواهد کرد؟ سرانه ورزش جهانی دو متر مربع است که کشور ما در این زمینه اختلاف فاحشی با میانگین جهانی دارد، آقای سلطانی فر در این باره چه خواهد کرد؟.

رحمانی گفت: درباره اختصاص امکانات ورزشی برای مناطق محروم و دورافتاده وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه برنامه ای دارد، آیا توجه در ورزش به مراکز استان ها و مناطق مهم خواهد بود یا به مناطق محروم نیز توجه خواهد شد؟.

وی افزود: درباره مسئله ورزش بانوان چه برنامه ای دارد؟ آیا همه توجهات باید برای دو باشگاه معروف فوتبال باشد؟.

رحمانی گفت: آقای سلطانی فر درباره هماهنگ سازی خانه های ورزش و نهادهای مختلف چه برنامه ای دارد؟.

وی افزود: مسئله اشتغال و ازدواج یکی از مسائل مهم و دغدغه های اصلی جوانان است، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این باره چه برنامه ای دارد؟.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: درباره خود آقای سلطانی فر مسئله ای وجود دارد و اینکه وی گرین کارت دارد، البته من اینها را تأیید نمی کنم، اما آنچه که برای ما فرستادند و تأکید کردند که اینجا اعلام شود که وی در انگلستان درس خوانده است و اینها مواردی است که به آقای سلطانی فر گفته ام و وی اینجا پاسخ خواهد داد.

رحمانی افزود: آیا آقای سلطانی فر ورزش را سیاسی خواهد کرد؟ آیا ورزش روی پای خود خواهد ایستاد؟ بیکاری جوانان را به چه شکل حل خواهد کرد؟ در مقابله با مافیای ورزشی چگونه این مسئله را حل خواهد کرد؟ در خصوص حضور سیاسیون در ورزش چه تمهیداتی دارد؟ برای کسب مجدد کرسی هایی که در صحنه های مختلف بین المللی داشتیم چه اقداماتی انجام خواهد داد؟.

وی گفت: باید به همکاران خود در مجلس خداقوت بگویم که پس از چهار روز همچنان با نشاط و قوت دارند فعالیت های رسیدگی به وزرا را انجام می دهند.

نماینده مردم گرمساربه عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مدت 20 سال افتخار مدیریت های کلیدی سیاسی کشور را در استانداری ها به عهده داشته است.

آقای کاتب در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مخالفان گفت که آقای سلطانی فر کار سیاسی کرده است آیا کسی که 20 سال افتخار مدیریت های کلان در استانداری ها و معاونت استانداری ها را دارد و دانش آموخته دکترای مدیریت برنامه ریزی و توسعه است ، فقط کار سیاسی می داند؟.

وی گفت: آیا آقای سلطانی فر با 20 سال سابقه مدیریت کلان سیاسی نمی تواند بر مسائل ورزش و جوانان اشراف داشته باشد؟

کاتب افزود: آیا آقای سلطانی فر با سابقه 20 سال ریاست کمیسیون اجتماعی استانداری ها و آشنایی با مسائل جوانان  نمی تواند این مسئولیت را به عهده داشته  باشد؟

وی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشراف و اطلاعات فراوانی در این زمینه دارد و آقای روحانی درباره آقای سلطانی فر به خوبی اعلام کرد که او رایانه سیار ورزشی است.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش افزود: پس از 34 سال اگر توانستید مسئولی ورزشی را بیابید که قبل از انتصابش در حوزه تربیت بدنی دو سال سابقه موثر مسئولیت در عرصه ورزشی داشته باشد ، به آقای سلطانی فر ایراد بگیرید.

کاتب گفت: تنها کسی که پس از 34 سال از انقلاب مسئولیت ورزشی به عهده داشته است و از نظر علمی و مدیریت توسعه سابقه کلان مدیریتی دارد آقای سلطانی فر است.

نماینده گرمسار همچنین گفت: یکی از بزرگ ترین ویژگی های کابینه دکتر حسن روحانی این است که تصمیم گیری برای نمایندگان بسیار آسان است زیرا به فرموده حضرت امام حسن مجتبی (ع) اگر آینده افراد را می خواهید به خوبی تشخیص دهید گذشته آنان را ارزیابی کنید.

وی افزود: امروز اعضای کابینه ای که معرفی شده اند امتحان پس داده اند و می توانید به آنان نمره دهید و امتیاز بندی کنید.

کاتب گفت: اکنون کشتی مدیریت کشورمان در توفان تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد و اگر می خواهید در این شرایط این کشتی را به ساحل برسانیم باید با بالاترین وفاق ، تهدیدها را به فرصت طلایی تبدیل کنیم.

وی افزود: یکی از عرصه هایی که می تواند برای جمهوری اسلامی پیشرفت و افتخارات بین المللی کسب کند حضور در عرصه های جهانی ورزش است که توان جوانان ایران اسلامی را نشان می دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ابتدای سخنان خود از آقای دکتر روحانی تشکر کرد که در اجرای کامل قانون با عنایت به این که 14 روز فرصت داشت به استناد ماده 204 آیین نامه داخلی کابینه را معرفی کند، در اولین دقایق بعد از تحلیف این اقدام را انجام داد که انشاء الله به حماسه اقتصادی ختم می شود.

احمدی لاشکی همچنین از آقای دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان برای زحماتشان در دوران تصدی وزارت تشکر کرد.

وی گفت:‌ ورزش جایگاه خاصی است، ایستایی در آن معنایی ندارد؛ در ورزش رسیدن نداریم، در ورزش همیشه حرکت و تلاش است.

احمدی لاشکی افزود: در ورزش قهرمانی هنگامی که یک ورزشکار ایرانی صاحب یک کرسی می شود با نواختن سرود و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی، شور و هیجان 75 میلیونی را شاهد هستیم.

وی گفت: به همین علت معتقدم باید وزیری پرکار و پر تلاش، در این حوزه حاضر باشد.

احمدی لاشکی افزود: همچنین تشکر می کنم از این که فردی معرفی شد که سال های سال تلاش ویژه ای داشته است.

وی گفت: به این جهت اینجا آمده ام که احساس می کنم آقای سلطانی فر قدری مظلوم واقع شد.

احمدی لاشکی افزود: ما امروز از فردی صحبت می کنیم که معاونت سیاسی حداقل سه استان را داشته و استاندار سه استان بوده است.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: استاندار یعنی چه؟ یعنی رئیس شورای ورزشی یک استان ، یعنی رئیس شورای جوانان استان ، یعنی امور کامل مربوط به بحث جوانان را او می تواند برنامه ریزی کند.

احمدی لاشکی گفت: البته خودم تا به این لحظه دغدغه این موضوع را دارم ، از روزی که این دو ادغام شدند مشکل ایجاد شد.

وی افزود: جمعیت ما بر اساس آخرین سرشماری، تعداد افراد 11 تا 15 سال حدود 4 میلیون و 600 هزار نفر و تعداد افراد 15 تا 29 سال حدود 24 میلیون نفر هستند، اما نتوانستیم آنان را در این سازمان و در این وزارتخانه بپذیریم ، آنان برادران ناتنی ورزش شدند و متأسفانه هیچ حقی از ارث نمی برند.

احمدی لاشکی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آمده است و این وعده را در برنامه های خویش داده است که جوان را نیز بنگرد.

وی افزود: همچنین به بیکاری جوان ، وضعیت ازدواج جوان ، مسکن جوان و مهمتر نخبگان جوان که در اثر بی توجهی شاهد پدیده فرار مغزها در جامعه هستیم، توجه کند.

احمدی لاشکی گفت: ایشان آمده است به استقلال کامل فدراسیون ها بپردازد.

وی افزود: از 50 فدراسیون حاضر، قریب 13 فدراسیون با سرپرستی اداره می شود و غالب فدراسیون ها دچار مشکل مالی هستند که قرار است ساماندهی انجام شود.

احمدی لاشکی گفت: این که ایشان کار استانداری انجام داده و بتواند اقتصاد را در کنار ورزش به گونه ای کنار هم و گرد هم بیاورد و بتواند فضای ورزش را به واسطه اقتصاد تقویت کند، پوئن مثبت است.

وی افزود: ایشان به ظرفیت ورزش های همگانی، تقویت جایگاه ورزش پیشکسوتان و سرمایه گذاری در تمام رشته های ورزش توجه می کند.

احمدی لاشکی گفت: دوستان مخالف دغدغه داشتند که آیا همه چیز پرسپولیس و استقلال است؟ خیر ، من هم معترض هستم، یک ورزشکار دو میلیارد تومان بگیرد اما یک رشته ورزشی در یک شهرستان صد هزار تومان هم اعتبار نداشته باشد این جای اشکال است؛ اما ایشان قرار است برای همه رشته های ورزشی نکته ای را داشته باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت : نکته زیبایی را که آقای دکتر روحانی در روز ابتدایی  گفتند این بود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای همه مسائل در ورزش آمادگی پاسخگویی و اطلاعات لازم را دارد.

احمدی لاشکی افزود: به مزاح عرض کنم، فکر می کنم اطلاعات ایشان از آقای فردوسی پور کمتر نباشد.

وی با بیان اینکه امروز باشگاه های شموشک نوشهر و نساجی که سال های سال قدمت دارد، دیده نشده اند، گفت: امروز ایشان اعلام می کند باید برای باشگاه های با اصالت با تشکیل کمیته هایی اقداماتی انجام داد.

نماینده نوشهر و چالوس با تاکید بر توجه ویژه به ورزش بانوان گفت: بانوان که نیمی از جمعیت ما را تشکیل می دهند اما در مقام عمل به آنها توجه نمی شود ولی در برنامه آقای سلطانی فر مباحث خوبی برای ورزش بانوان دیده شده است.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه تشکیل مراکز استعدادیابی در کشور راهی برای ایجاد عدالت در نخبگان ورزشی است، گفت: چالش های مهمی که آقای سلطانی فر رصد کرده است ناکارآمدی و سلیقه ای عمل کردن در اعمال روش های مدیریت در سازمان های ورزشی است.

وی گفت: او در برنامه خود به طرح های عمرانی و ورزشی نیمه تمام و بلاتکلیف در کشور اشاره کرده است.

نماینده نوشهر و چالوس با بیان اینکه نکته ای که همیشه از آن غافل مانده ایم مسائل فرهنگی ، اجتماعی و تربیتی در ورزش است، خاطرنشان کرد: آقای سلطانی فر به اخلاق گرایی در ورزش تاکید ویژه ای دارد.

احمدی لاشکی با اشاره به ضعف نظام فناوری و اطلاعات و ارتباطات ورزشی کشور و نبود اطلاعات وآمار درست گفت: جمله معروفی وجود دارد مبنی بر اینکه آمارها دروغ نمی گویند، ‌دروغ گویان آمار می سازند.

وی افزود: متاسفانه تا به امروز آمارهای دقیقی از تعداد ورزشکاران حرفه ای و آماتور در دست نداریم و مشخص نیست برای آینده آنان چه برنامه هایی تدبیر کرده ایم.

نماینده نوشهر و چالوس در پاسخ به انتقاد بعضی از نمایندگان مبنی بر مرتبط نبودن تحصیلات آقای سلطانی فرد با وزارت پیشنهادی گفت: امروز مدیر ورزش باید یک سیاستمدار چیره دست نیز باشد و اعتقاد دارم رابطه ورزش و سیاست جدا ناشدنی است.

احمدی لاشکی گفت: ‌آقای سلطانی فر دانشجوی دوره دکتری در مدیریت و توسعه است و این می تواند بهترین گزینه باشد چرا که هم کار اجرایی و هم کارهای علمی انجام داده است.

وی افزود: خواهش من از شما این است که با رای مثبت به ایشان کمک کنید دولت هر چه زودتر برای رسیدن به حماسه اقتصادی گام بردارد.

نماینده مردم شیروان در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت : نخستین بار فردی با سابقه مدیریت کلان در حوزه تربیت بدنی برای تصدی وزیر ورزش و جوانان معرفی شده است.

آقای عزیزی در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت های آموزشی و انگیزشی، توسعه تجهیزات، تأسیسات و امکانات شناسایی و پرورش استعدادها و نخبگان و تأمین نشاط و سلامت ورزش در جامعه از چالش ها و نیازهای حوزه تربیت بدنی است.

وی سالم سازی محیط های ورزشی، تقویت ورزش بانوان در جنبه های آموزشی، همگانی و حرفه ای، کاهش تصدی گری های دولت در ورزش، کاهش دغدغه های اشتغال، ازدواج، مسکن و پیشگیری از آَسیب های اجتماعی جوانان را از دیگر اولیت ها و چالش های وزارت ورزش و جوانان برشمرد.

عزیزی افزود: تقویت نیروهای کارآمد درون حوزه ورزش و جوانان یعنی توجه به منابع نیروی انسانی و ساختار مدیریتی و نیز در حوزه بین المللی؛ تقویت تعامل و جایگاه های مدیریتی و قهرمانی از دیگر مسائل مهم این وزارتخانه است.

وی رفع مشکلات در نهادهای بین المللی ورزشی بر اساس اصول اعتقادی "عزت، حکمت و مصلحت" را از دیگر چالش های حوزه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد.

نماینده مردم شیروان افزود: آقای سلطانی فر افق حرکتش را در صورت تصدی وزارت ورزش و جوانان ترسیم کرده است و با ارائه برنامه کوتاه و بلند مدت همسو و منطبق با قانون برنامه پنجساله و بودجه 92 مد نظر دارد.

عزیزی گفت : توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان، تکمیل و توسعه زیرساخت ها، بهسازی منابع و ساختار سازمانی و اهتمام به ورزش قهرمانی و حرفه ای در عرصه بین المللی از مهمترین برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است.

وی، تعمیق باورهای مذهبی و انقلابی، تعالی بخشی هویتی و شخصیتی، ترویج روحیه جوانگرایی و جوان باوری، ارتقای مشارکت جوانان و تلاش برای تحکیم نهاد خانواده با ترویج ازدواج آگاهانه ، به هنگام و آسان را از دیگر برنامه های سلطانی فر برشمرد.

عزیزی گفت: پرسش این است که آیا آقای سلطانی فر با ارائه برنامه خوب کوتاه و بلندمدت در حوزه ورزش و جوانان، توانایی اجرای این برنامه ها و حرکت در مسیر حل و فصل چالش ها را دارد؟.

وی افزود: با توجه به مطالعه برنامه ها و شنیدن سخنان آقای سلطانی فر در کمیسیون اجتماعی، بررسی سوابق، پرسش از جامعه ورزشی و همکاران سابقش از وی حمایت می کنم.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای سلطانی فر با پیمودن تدریجی رده های مدیریتی از کارمندی به مدیرکلی و سپس 20 سال معاونت استانداری در شش استان، تجربه های ارزنده ای آموخته و دو سال قائم مقام سازمان تربیت بدنی بوده است.

عزیزی افزود: او با تجربه معاونت مالی و اداری سازمان تربیت بدنی و ریاست هیئت مدیره شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی، شناختی عمیق و دقیق از مسائل ورزشی کشور دارد.

وی اضافه کرد: آقای سلطانی فر به علت مسئولیت کارگروه جوانان در حوزه های مختلف و 20 سال مسئولیت در استانداری ها اشراف کاملی به مسائل وزارت ورزش و جوانان دارد.

عزیزی توجه به اسناد بالادستی، برنامه محوری و تعمیق تصمیم ها ، پرهیز از شتاب زدگی و تشویق جامعه ورزشی به طرح نظرها و ایده های جدید را از ویژگی های برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برشمرد و خواستار رأی اعتماد نمایندگان به او شد.

نماینده مردم زاهدان به عنوان نماینده موافق در دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان گفت: این انتظار از دکتر روحانی وجود دارد همانطور که در شعارهایش استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب ایرانی بود امیدواریم در رده های مختلف از همه پتانسیل ها استفاده کند .

‌کاشانی در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور با انتخاب سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش سنت حسنه ای را پایه گذاری کرد که می تواند الگویی مناسب در وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی افزود : به نظر می رسد آقای رئیس جمهور از انتخاب وی دو نکته را هدف گذاری کرده اند یکی اینکه  فردی را از درون خانواده ورزش  با مدیریت کلان انتخاب کرده اند و دیگر اینکه انتخاب ایشان شان وزیر ورزش و جوانان را ارتقاء داده است.

کاشانی گفت: ورزش شهرستانها از کمبودهای فراوانی رنج می برد که ایشان با روحیه بالا و مثال زدنی علی رغم مشکلاتی که در استانها وجود دارد توانست بیشترین ظرفیت را برای همکاری ایجاد کند و جوانان را به آگاهی وغرور و نشاط برساند و استعداد های ناشناخته را کسب کند.

وی افزود: ‌قطعا حضور چنین نیروی در ورزش یک نعمت است.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت :‌آشنایی گسترده سلطانی فر با ورزش و مشکلات آن و داشتن بینش توسعه ای و ساختاری باعث توسعه ورزش در تمام عرصه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌یکی از چالشهای مهم ورزش بحث مسائل ومعضلات مدیریتی است.

کاشانی گفت : مطمئنا آقای سلطانی فر با رای قاطع شما نمایندگان محترم بعنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب می شود و بابرنامه هایی که ارائه کرده است مشکلات این عرصه را حل خواهد کرد.

وی افزود: من به جد معتقدم با برنامه هایی که ایشان در عرصه ورزش و جوانان به مجلس ارائه کرده است مطمئنم که جوانان از این برنامه بهره مند خواهند شد و در را ستای چشم انداز بیست ساله وبرنامه ها و اهداف عالیه حرکت خواهد کرد.

نماینده  مردم  زاهدان گفت : وی در بخش ورزش عمومی و همگانی نیز که متضمن سلامت عمومی است برنامه دارد و همچنین در جهت تقویت ورزش قهرمانی و توسعه ورزش پرورشی اعتقاد کامل دارد.

وی افزود: آقای سلطانی فر در جهت اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و هیات های ورزشی به منظور جلوگیری از تعلیق فدراسیون ها و پویا کردن فدراسیون هایی که به صورت سرپرستی اداره می شوند برنامه دارد.

کاشانی گفت: وی همچنین برای آینده فوتبال و حضور تیم ملی فوتبال  در دور  دوم جام جهانی 2014  برنامه دارد .

وی افزود: ‌ایشان همچنین از تمام استعداد ها و پتانسیل ها فارغ از دخالت هر گونه افراد غیر ورزشی و باند بازی در انتخاب جوانان شایسته از اقصی نقاط کشور اعتقاد دارد.

نماینده مردم زاهدان در ادامه گفت: مشکلی که چندی است مطرح است و تا کنون حل نشده است وی با تعامل سازمان خصوصی سازی در بحث واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و حذف بودجه 92  از این دو باشگاه برنامه دارند.

وی افزود: همچنین آقای سلطانی فر برنامه هایی برای ورزش بانوان با رعایت شئونات اسلامی دارند و وی به دنبال به روز رسانی قوانین و صندوق حمایت از قهرمانان را در برنامه خود دارد.

کاشانی گفت: ‌وی همچنین به بکار گیری بخش خصوصی و سرمایه گذاری  بخش خصوصی در ورزش اعتقاد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها