نمایندگان مجلس در ادامه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس‌ جمهور، بررسی رأی اعتماد به بیژن نامدار زنگنه، وزیر پیشنهادی وزارت نفت را در دستور کار قرار دادند.بر سر این وزیر پیشنهاد مخالف وی مباحثی را مطرح کردند.ابتدا احمد رضا مقیمی نماینده مردم بهشهر در مخالفت با وی سخن گفت و یپس احمد توکلی نماینده تهران با استفاده از وقت مقیمی مسائلی درباره بیژن نامدار زنگنه مطرح کرد.
کد خبر: ۵۸۸۴۳۸
ماجرای قسم جلاله زنگنه از زبان توکلی

به گزارش جام جم آنلاین احمدی توکلی که به گفته خود پیش از امروز تلاش می‌کرده که زنگنه رای بیاورد اما اتفاقی افتاد که نظرش تغییر کند گفت:بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت به خاطر خلاف‌گویی و قسم جلاله دروغ غیرقابل اعتماد است.

احمد توکلی گفت: برایم بسیار دشوار است که امروز در این باره صحبت کنم چون امید و همگرایی که در کشور ایجاد شده، سرمایه اجتماعی مغتنمی است که حتی المقدور نباید آسیب ببیند.

وی افزود: چه کنم که به رغم علاقه خودم که آقای زنگنه به وزارت برسد اتفاقی افتاد که شرح می دهم و به مخالفت گراییدم.

توکلی گفت: تقریباً‌ همه همکاران می دانند که من از هفته گذشته تا پریشب تلاش می کردم که آقای زنگنه وزارت نفت را به عهده بگیرد و این به رغم مخالفت هایم با او در مسئولیتش در وزارت نفت در دولت های گذشته بود.

وی با اشاره به علل موافقتش با رأی اعتماد به زنگنه تا پیش از تجدید نظر در این باره افزود: وضع عرصه نفت و گاز در شرایط کنونی با شرایط بسیار سخت و سنگین مواجه است.

نماینده مردم تهران گفت: علت دیگر این بود که در وزارت نفت به علت صدارت غیرنفتی ها در چند دوره، نوعی دل خوری و احساس سرافکندگی وجود دارد که وقتی احساس شد آقای زنگنه می خواهد وزیر شود نشاط ایجاد شد.

توکلی افزود: این نشاط موجب می شد کارآیی افزایش یابد و حتی اکثر متخصصان وطن دوست جنوب کشور که معمولاً با آقای زنگنه مخالف بودند استقبال کردند.

وی اضافه کرد: علت دیگر اینکه آقای زنگنه از روزی که رأی می گرفت " که ان شاء الله نمی‌گیرد" از همان لحظه وزیر بود و برای شناخت وزارتخانه و انتصاب ها نیازی به اختصاص وقت نداشت.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: علت پایانی اینکه متأسفانه نفت همچنان منبع تأمین دولت است.

توکلی با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر پیشنهادی نفت تصریح کرد: جمعه 18 مرداد آقای زنگنه به دفترم آمدم و آنجا مسائلی رد و بدل شد و به صراحت به او گفتم خودت فاسد نیستی اما برای مبارزه با فساد و به کارگیری نیروها و ظرفیت های داخلی اهتمام نداری.

وی گفت: در این جلسه از وزیر پیشنهادی نفت خواستم که اهتمامش را در این زمینه افزایش دهد و معلوم شد نظرم مثبت است و او استقبال کرد.

نماینده مردم تهران افزود: پیرو این دیدار جلساتی به درخواست من در کمیسیون تلفیق با حضور40- 50 نفر از نمایندگان  برگزار شد که در آنجا دیدگاه هایم را بیان کردم و جلسات تعدیل شد.

توکلی گفت: مقرر شد کمیته پنج نفره ای مسائل را بیشتر بررسی کنند و نمایندگانی هم که معترض وزیر پیشنهادی بودند دعوت شوند.

وی افزود: این جلسه صبح سه شنبه با حضور آقای زنگنه و یکی از دستیارانش و پنج نفر از نمایندگان برگزار شد.

نماینده مردم تهران گفت: ضمن بررسی مسائل، آقای امیرآبادی که عضو همان کمیته بود، مسئله‌ای را مطرح کرد که من نمی خواهم وارد محتوای آن شوم، چون مهم نحوه برخورد او با آن مسئله است و مسئله هر چه باشد فرقی نمی کند.

احمد توکلی در جلسه علنی امروز پنجشنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت افزود: مطلبی را به او نسبت دادند و او قسم جلاله خورد که این درست نیست و من از فلان موقع به بعد فلان کار را نخواهم کرد.

وی ادامه داد: آقای امیرآبادی گفت من سند دارم، من به ایشان گفتم تو مسلمان هستی و وقتی قسم جلاله می خوری دیگر تمام کن، او هم گفت بسیار خوب چون قسم جلاله خوردم من چیز دیگری نمی گویم.

توکلی گفت: جلسه تمام شد، فردای آن روز باز من تلاش کردم که برخی موانع از جلوی پای او دور شود، یک صحبت دیگری با یکی دیگر از نمایندگان که اطلاعات تعیین کننده‌ای داشت برای ایشان برگزار کردم که آن مانع هم رفع شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تا غروب سه شنبه یک سندی دست ما رسید که نشان می داد قسم او کاملاً غلط است، من خیلی منقلب شدم، برای اینکه اشتباه کردن، موضوع را عوضی تشخیص دادن و حتی مبانی مختلف داشتن، اینها خیلی مهم نیست و قابل پذیرش است، اما اگر کتمان حقیقت شود یا حقیقت وارونه جلوه داده شود، کار بیخ پیدا می کند، چون دیگر نمی شود کار را درست کرد.

وی گفت: اگر بنا بر صدق شد، با مشاوره با کار جمعی حتی با سعی و خطا می شود ضعف را برطرف کرد، اما اگر بنا باشد پرده پوشی در کار باشد دیگر هیچ ضعفی را به نظر خوب نمی شود جبران کرد.

توکلی با بیان اینکه در همه نظام های مردم سالار مخصوصا در اسلام، صدق خیلی مسئله مهمی است، اظهار داشت: در هر سازمانی مقام بالای سازمان امضایش صحت موضوع و صحت مقدمات را تصدیق می کند، اما اگر خود آن امضا زیر سوال رفت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، بنده به این مسئله حساس هستم و شما هم حساس هستید.

وی گفت: یک وزیری دیگر هم خلافی کرد ولی مجلس متاسفانه به حرف من گوش نداد و چوب آن را اقتصاد ملی خورد.

نماینده تهران در ادامه سخنانش در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: شرح مطلب را به رئیس جمهور دادم و گفتم که متاسفم این وضع پیش آمده است ، خلاف گویی قابل تحمل نیست علاوه بر آنکه برای آن سوگند هم یاد شده است.

احمد توکلی افزود: بعد از ظهر با یکی ازدوستان ملاقات کردیم و او نیز گفت موضوع را بررسی کرده‌ایم ، راست می گویی خیلی بد است و پس از آن گفت ، بنده دقت نکردم ،‌ حال با آقای زنگنه بنشینید.

وی گفت: او گفته است که بنده این سند را تکذیب نمی کنم اما یادم نبود و هم اکنون شنیده‌ایم که گفته است سوگند برای موضوع دیگری بوده است.

توکلی افزود:‌ بنده تمام تلاشم را کردم و به رغم عقیده قبلی خودم و سختگیری هایی که طبق معمول داشتم جدیت به خرج ندادم و تسامح کردم که وزیر پیشنهادی در خدمت قرار گیرد.

نماینده تهران اضافه کرد: این موضوع به هیچ طریقی درست شدنی نیست و اگر بنا باشد صداقت رعایت نشود ممکن است در مورد موضوع مهمتری این خطا مجدداً تکرار شود؛ برای وزارت نفت که منبع ملی ماست و با خارج نیز ارتباط دارد و پیچیدگی های جدیدی به آن اضافه شود.‌

وی گفت: همچنین ما در تحریم هستیم و ممکن است پیچیدگی های جدیدی به آن اضافه شود.

توکلی افزود: رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آزمایش خیلی بزرگی به مجلس است و از شما نمایندگان خواهش می کنم به وزیر پیشنهادی نفت رای اعتماد ندهید.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
۰
۰
آقای توكلی اگرلطف كنید مردم را درست نسبت به این موضوع روشن كنید ممنونم نه اینكه فردا بگوئید صلاح نظام نیست نباید بگوئیم بعدش ننگ ترین قرارداد نفتی با اتریش در زمان این آقا امضاء شد كه رابط این آقا چند میلیاردی واسطه گری كرده بود بعدش گفتند خبر نداشتیم معذالك این در این صفحه به نمایش گذاشتند ممنون میشم جوابی در این صفحه ببینم

نیازمندی ها