کارشناسان از آینده گفت‌گوهای ایران و 1+5 می‌گویند

دولت جدید مذاکرات جدید

پس از آن که رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد پس از تعیین شدن مسئولان مذاکره کننده، با گروه ۱+۵ مذاکرات صریح تر و جدی تری خواهیم داشت،کاترین اشتون هم در پیامی از روحانی دعوت کرد در اسرع وقت مذاکرات با گروه موسوم به 1+5 را از سر بگیرد.
کد خبر: ۵۸۶۳۹۷
گفت‌وگوهای جدی و صریح ایران و 1+5

به گزارش جام جم آنلاین با توجه به آمادگی‌هایی که از سوی دو طرف اعلام شده باید در آیده نزدیک و هنگام برگزاری گفت‌وگوها شاهد مذاکراتی جدی،صریح و سرنوشت سازی برای کشورهای عضو گروه 1+5 باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روز گذشته در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: بنده به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام می کنم که نظام جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی جدی برای حل مسأله هسته ای را با حفظ حقوق مردم ایران دارد و همزمان رفع نگرانی های طرف مقابل را نیز مدنظر قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری با بیان این که مذاکرات با گروه ۱+۵ با شکست مواجه نشده است گفت: بعد از این که مسئولین مذاکره کننده تعیین شدند با گروه ۱+۵ مذاکرات صریح تر و جدی تری خواهیم داشت.

متن پیام تبریک کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از سوی گروه 1+5 به دکتر حسن روحانی نوشته شده به این شرح است.

من تبریکات خود را به مناسبت تحلیف شما به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم‌تان می‌کنم. ملت ایران اختیار جدی تعامل در مذاکرات و همکاری با جامعه بین‌المللی برای رسیدن به رفع فوری نگرانی‌های جدی‌اش درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران را به عهده شما گذاشته است.

آقای رئیس‌جمهور، من این نامه را می‌نویسم تا به شما بگویم که من، به همراه 3+3، برای ادامه گفت‌وگوها به منظور یافتن یک راه حل در اسرع وقت آماده هستیم. امیدوارم که بتوانیم گفت‌وگوهایی جدی را با تیم مذاکره کننده شما به محض آن‌که ممکن شود، برنامه‌ریزی کنیم.

اتحادیه اروپا امیدوار است که تحت ریاست شما فرصت‌های جدیدی برای کار کردن با یکدیگر به منظور کاهش تنش‌های منطقه‌ای و ارتقای احترام برای حقوق بشر فراهم شود.»

در همین زمینه سرگئی ریابکوف با ابراز خوشبینی درباره دور بعدی مذاکرات گروه موسوم به 1+5 با ایران تأکید کرد که دور جدید مذاکرات باید تا نیمه سپتامبر (24 شهریور) از سر گرفته شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در خوشبینی پنج عضو دیگر گروه مذاکره کننده با ایران سهیم است و برای سازماندهی دور جدید گفت‌وگوها به محض آن‌که روحانی مذاکره کننده هسته‌یی‌اش را معرفی کند، تلاش می‌کند.

وی افزود: دلایل زیادی برای خوشبینی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
۰
۰
خدارو شاكر هستند ، از انتخاب ایشان ، دیروز نشست خبری ایشان را با دقت می دیدم ، با ادبیاتی كاملا مودبانه و قاطع صحبت می كردند ، اینكه یك رئیس جمهور در حد ریاست جمهور یك ملت مودبانه صحبت كند خیلی مهم است ، از كلمات مناسب استفاده شد ، امیدوارم این مسئله هسته ای یك بار برای همیشه ختم به خیر بشه ، به نظر من اگه رأس تیم مذاكره كننده آقای ولایتی باشند خیلی مفید خواهد بود مذاكرات
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
۰
۰
بعد از هشت سال مشخص شد كه برخلاف تصور، رئیس جمهور باید اولا خوشتیپ باشه، دوما دارای درایت و كاردان باشه، با ادب باشه! باهوش باشه، اینكه مثل مردم باشه دلیل بر این نیست كه بتونه مشكل مردم رو حل كنه بلكه باید درد مردم رو بفهمه، گاهی اوقات یك نفر به حدی گرسنگی كشیده كه وقتی میاد سر سفره دیگران رو فراموش میكنه و فقط به فكر پر كردن شكم خودشه اما كسی كه سیر بوده غذای خودش رو هم به دیگران میده.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
۰
۰
آینده اثبات خواهدكردچیزی كه باعث شكست مذاكرات شده نه تیپ رئیس جمهورمون بوده نه ادبیاتش بلكه فقط وفقط پست فطرتی اونها بوده وخواهدبود وجای تاسف داره كه مافراموش كردیم كه حتی دنبال یك عیب دراونها بگردیم وفقط خودمون رو داریم كوچیك میكنیم . اونها كل خاورمیانه رو اشغال نكردن كه با ما همسایه بشن . ای كاش فراموش نكنیم كه این داستان بی شرمانه قبلا دركشورهایی اتفاق افتاده كه الان دراشغال اونهاست پس اونها به دنبال چیز دیگه ای اومدن وخواهیم دید كه گرگ همیشه درنده است وزیاده خواه

نیازمندی ها