عضو هیأت‌رئیسه مجلس از معرفی کابینه دولت یازدهم در روز برگزاری مراسم تحلیف توسط رئیس‌جمهور منتخب خبر داد و گفت: مجلس پس از معرفی کابینه دولت منتخب، بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۳۱۵۹
معرفی کابینه دولت یازدهم در مراسم تحلیف

علیرضا منادی‌سپیدان نماینده مردم تبریز اسکو و آذر شهر در مجلس در تشریح  آخرین جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گفت: مراسم تحلیف طبق برنامه از پیش تعیین شده، روز یکشنبه، 13مرداد در ساعت 11 صبح و یا 16 بعدازظهر  و با حضور مهمانان لشکری و کشوری و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

معرفی اعضای کابینه دولت یازدهم در مراسم تحلیف

وی در ادامه افزود: همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، به صورت غیررسمی به آقای لاریجانی خبر دادند که در مراسم تحلیف قصد دارند کابینه دولت یازدهم را نیز معرفی کنند.

عضو هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: در صورت معرفی کابینه دولت یازدهم در مراسم تحلیف، مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به کابینه یازدهم را از فردای مراسم تحلیف، دوشنبه (14 مردادماه) آغاز خواهد کرد، البته صلاحیت وزرای پیشنهادی ابتدا در  کمیسیون‌های تخصصی مربوطه و سپس در صحن علنی بررسی خواهد شد.

دعوت از روسای‌جمهور پیشین یک روال است

منادی‌سپیدان درباره حضور روسای‌جمهور پیشین در مراسم تحلیف نیز اظهار داشت: دعوت از رؤسای‌جمهور پیشین یک روال عادی است که در این مراسم نیز انجام خواهد شد.

عضو هیات ‌رئیسه در ادامه با بیان اینکه دعوت از مهمانان مراسم تحلیف بر عهده مجلس است، اظهار داشت: همچنین دفتر رئیس‌جمهور منتخب خواستار دعوت از مهمان خارجی در مراسم تحلیف بود که با توجه به اینکه مجلس زمان انجام این کار را نداشت، دعوت از مهمانان خارجی به عهده دولت منتخب واگذار شد که این دولت نیز از طریق وزارت‌خارجه اقدام به دعوت از مهمانان‌خارجی برای حضور در مراسم تحلیف کرد.

منادی‌سپیدان همچنین در خصوص نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته جاری و همزمان با مراسم شب‌های احیا اظهار داشت: مجلس روز یک‌شنبه (6 مرداد) جلسه علنی خود را ساعت 9 صبح برگزار خواهد کرد، ضمن آنکه به علت تعطیلی روز سه‌شنبه (8 مرداد، سالروز شهادت حضرت علی(ع) )، بهارستان در این روز جلسه علنی نخواهد داشت و جلسه علنی روز چهارشنبه بهارستان نیز به روز دوشنبه(7 مرداد) موکول خواهد شد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها