رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا خبر داد:

انهدام باند قاچاق انسان تحت پوشش شرکت تجاری

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از انهدام باند جعل اسناد و قاچاق انسان خبر داد و گفت: سه تن از اعضای اصلی و سرکرده این باند که تحت پوشش شرکتی تجاری فعالیت می کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۷۴۸۶۰
انهدام باند قاچاق انسان تحت پوشش شرکت تجاری

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار محمود صادقی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اشخاصی در خصوص جعل و قاچاق انسان به کشورهای اروپایی موضوع در دستور کار پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا قرارگرفت، ضمن بررسی آدرس ها و محل های تردد متهمین مشخص شد خبر صحت داشته و به این شکل پلیس فعالیت های خود را آغاز کرد.

وی در خصوص شیوه فعالیت این باند، اظهارداشت: باند مذکور تحت پوشش شرکتی تجاری به نام «خ» که اقدام به برگزاری نمایشگاه های بین المللی در خارج از کشور می کرده و دارای مجوز نیز بوده است، با به خدمت گرفتن افرادی و با پرسه زدن در اطراف سفارتخانه های کشورهای خارجی، جوانان جویای کار، دختران جوان و اشخاصی را که بنا به دلایلی موفق به اخذ روادید از سفارتخانه متبوعه نمی شدند را شناسایی و با عنوان کردن اینکه با عوامل و کارمندان سفارتخانه ها آشنایی دارند و می توانند سریعتر برای آنان ویزا دریافت نمایند، آنان را اغفال می کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بیشتر اشخاص متقاضی تحت عنوان مسافر و از طریق مقصد ثالث به کشورهای اروپایی اعزام می شدند؛ به این صورت که مسافرین به کشورهای حوزه خلیج فارس رفته و در آنجا مدارک جعلی در اختیار آنان قرار می گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین افراد متقاضی از طریق کشتی های باری بصورت قاچاق به کشورهای اروپایی اعزام می گردیدند، آنان هنگام ورود به کشورهای مقصد بدلیل دارا بودن مدارک جعلی دیپورت می شدند.

سردار صادقی در خصوص شیوه تعدادی از سارقانی که با این باند در ارتباط بودند و دستگیر شدند، اظهارداشت: سارقینی که در این باند فعالیت می کردند مدارک و اسناد هویتی افراد را سرقت و به فردی که در یکی از محلات جنوب شهر تهران سکنی و از این مدارک در جهت جعل استفاده می کرده، منتقل می کردند و در عوض به عنوان دستمزد ماده مخدر شیشه دریافت می کردند.

وی افزود: متهمین پس از تهیه مقدمات، اقدام به خروج مسافرین از مرزهای رسمی کشور می کردند اما بعلت جعلی بودن روادید افراد، دستگیر می شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه، نظر به اهمیت موضوع و گستردگی فعالیت افراد باند، تمامی محل های تردد آنان تحت نظر قرار گرفت، اظهارداشت: محل های اختفای مدارک شناسایی و فعالیت های اعضای این باند شناسایی شد و پلیس طی اقدامی هماهنگ توانست این باند را متلاشی و سه تن از سرکرده ها و افراد اصلی آن را دستگیر کند.

سردار صادقی افزود: در بازرسی از محل اختفای متهمین تعداد زیادی گذرنامه اصیل ایرانی که جهت اخذ روادید توسط متقاضیان تحویل آنان شده بود، شناسنامه ایرانی که سرقتی بوده و از اشخاص خاص خریداری کرده بودند، اسناد مالکیت، تصاویر مدارک منجر به صدور روادید و تعدادی مهرهای جعلی ادارات و سازمان های دولتی کشف و ضبط شد و متهمین با قرارهای صادره از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از شهروندان، افراد جویای کار و جوانان خواست تا به تبلیغات مندرج در برخی روزنامه ها و یا اطلاعیه های سایت ها توجه نکرده و اسناد و مدارک هویتی خود را در اختیار افراد سودجو قرار ندهند، همچنین در صورت سرقت و یا فقدان مدارک هویتی موضوع را سریعا به نزدیکترین مرکز پلیس اطلاع داده تا از سوء استفاده مدارک جلوگیری شود.

وی افزود: تنها مرکز صدور روادید، سفارتخانه های کشورهای خارجی هستند و متقاضیان مراقب باشند تا در دام افراد سودجو با ادعای اینکه می توانند از طریق کشور ثالث برای آنان روادید اخذ کنند، گرفتار نشوند.

سردار صادقی در خصوص چگونگی اخذ روادید سفارتخانه هایی که در ایران فعالیت نمی کنند نیز گفت: افراد متقاضی برای سفر به این کشورها باید به شرکت هایی که مورد تائید و دارای مجوز از وزارت امور خارجه هستند، مراجعه کنند، تا آنها از طریق کشور ثالث برای آنان روادید اخذ نمایند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: افراد با مراجعه به شرکت های مذکور پس از اخذ راهنمایی های لازم و حداقل یک تا دو هفته می توانند ویزای مورد نظر خود را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
Netherlands
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
ایرانیان در خیابانهای یونان همه سرگردان هستند , در كمپ های پناهندگی هلند , آلمان , بلژیك , فرانسه , ایتالیا همه سرگردان و علاف هستند , قابل توجه وزارت امور خارجه و وزیر امور خارجه دولت جدید كه تكلیف آنها را مشخص تا بیش از این آبروریزی نشود در اروپا .

نیازمندی ها