با هدف معرفی ابعاد اخلاقی، فلسفی، عرفانی، هنری و ادبی امام(ره)

بهره برداری از خورشید سرای جماران؛ به زودی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی(ره) افزون بر احیا عظمت مسلمانان در سراسر جهان، دل های مستکبران را به لرزه درآورد.
کد خبر: ۵۶۸۵۳۲
امام خمینی (ره) عظمت مسلمانان را در جهان احیا کرد

سید محمد حسینی روز سه شنبه همزمان با بیست وچهارمین سالگرد ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به زهد، تقوا و راز و نیاز دائم امام خمینی(ره) با معبود خویش اشاره کرد و افزود: آن بزرگوار در آخرین لحظات عمر با عزت خویش و حتی در بستر بیماری، انس با قرآن و عبادت را ترک نکرد.

وی، دیانت، سخاوت، شجاعت، شهامت، بزرگی نفس، بزرگی قلب، مهرمانی، گذشت و فداکاری را از جمله ویژگی های بارز امام خمینی(ره) برشمرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام خمینی(ره) علاوه بر اینکه جهان اسلام را به دامن اسلام ناب محمدی بازگرداند، اعتماد به نفس را در مسلمین برای رهایی از بند استعمارگران زنده کرد.

حسینی، امام خمینی(ره) را مصداق بارز انسان کامل توصیف کرد و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان شخصیتی برجسته در عرصه سیاسی و انقلابی، باعث تحولی شگرف و عظیم در جهان و نیز عالم اسلام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امام(ره) اکنون به الگویی تاثیرگذار برای ملت های مختلف تبدیل شده است، تصریح کرد: اندیشه های امام(ره) اکنون ابعادی جهانی یافته و عالم گیر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: امام(ره) نه فقط جمهوری اسلامی ایران را بنیان نهاد، بلکه در پیشرفت جهان اسلام و نشر تفکرات پویای اسلامی و نیز بیداری اسلامی که اکنون در منطقه و جهان اسلام جریان دارد نقش موثری داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها