استاندار تهران در همایش مجریان انتخابات 92:

کاندیداها افراد حقیقی و حقوقی را مورد اتهام قرار ندهند

استاندار تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ شکایتی برای انتخابات ریاست جمهوری گزارش نشده است، خطاب به کاندیداها گفت: کاندیداها در تبلیغاتشان دستگاهها و یا افراد حقیقی و حقوقی را مورد اتهام قرار ندهند چرا که این حق برای دفاع آنان از خودشان در رسانه ملی وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۷۲۹۴
کاندیداها افراد حقیقی و حقوقی را مورد اتهام قرار ندهند

مرتضی تمدن در همایش مسئولان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراها با بیان اینکه هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و نظارت برای برگزاری انتخابات 92 در اوج خود است، اظهار داشت: تا به امروز در شلوغ ترین و مهمترین استانها که بیشترین شعب اخذ رای را دارند هماهنگی های کامل میان عوامل برگزارکننده انتخابات به وجود آمده است و پیش بینی می شود این انتخابات با توجه به گستردگی خود با کمترین مشکلی برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزارکننده اصلی انتخابات مردم هستند، تصریح کرد: چون اعضای هیات های اجرایی از مردم انتخاب می شوند این انتخابات مردمی است و دولت تنها نقش پشتیبانی دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه انتخابات شوراها تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار نمی گیرد، خاطر نشان کرد: روند برگزاری انتخابات شوراها کاملا به صورت جداگانه از انتخابات ریاست جمهوری انجام می گیرد و هیات های اجرایی و نظارت مستقلی دارند بنابراین تحت الشعاع هم قرار نخواهند گرفت.

تمدن همچنین در مورد تبلیغات انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفته گذشته آغاز شده و تبلیغات شوراها نیز از 16 خرداد شروع می شود لذا تداخلی در تبلیغات آنان نیز به وجود نخواهد آمد و انشاء الله شاهد مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مورد انتخابات ریاست جمهوری تاکنون هیچ شکایتی نداشته ایم، گفت: در انتخابات شوراها نیز شکایت های بسیار کمی داشته ایم که قابل اعتنا نیست گرچه این شکایات نیز رسیدگی خواهد شد.

استاندار تهران افزود: کاندیداها خود آشنایی به مقررات و قوانین انتخاباتی دارند لذا از آنان انتظار داریم هواداران و ستادهای خود را نیز مدیریت کنند به خصوص در نزدیکی روز انتخابات.

وی همچنین با اشاره به رهنمودهای رهبری به کاندیداهای ریاست جمهوری در رابطه با نوع تبلیغات انتخاباتی شان، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند کاندیداها باید از سیاه نمایی اجتناب کنند و تنها به اثبات توانایی هایی خود بپردازند و مطالبات جدیدی را برای مردم و جامعه ایجاد نکنند.

تمدن افزود: هیات های نظارت و اجرایی اعلام کرده اند که اگر هر گونه قضاوتی ناروا توسط کاندیداها به وجود آید و اگر دستگاهها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی را مورد اتهام قرار دهند آنان حق دارند در رسانه ملی از خودشان دفاع کنند و ان شاء الله رسانه ملی نیز این وقت را در اختیارشان قرار دهد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها