شهردار اصفهان مطرح کرد؛

رونق جاده ابریشم با دیپلماسی

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کاروانسرای شاه عباسی در کرج در فهرست ثبت آثار جهانی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۶۶۵۳۴
ثبت جهانی کاروانسرا‌های مسیر جاده ابریشم

 آتوسا مومنی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از کاروانسرای شاه‌عباسی که به یک مجتمع فرهنگی رفاهی تبدیل شده است اظهار داشت: استان البرز دارای آثار تاریخی بسیاری است که باید تمهیدات ویژه‌ای را برای ثبت این آثار در فهرست جهانی اندیشید.

وی ادامه داد: نگهداری از این آثار یکی از مهمترین وظایف مسئولان در میراث فرهنگی است که باید دقت کافی بر حفظ این آثار داشته باشند.

این مسئول با بیان این که در نظر داریم پرونده کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج برای ثبت در فهرست آثار جهانی به سازمان یونسکو ارسال کنیم افزود: قرار است کاروانسراهای واقع در مسیر جاده ابریشم برای ثبت در فهرست آثار جهانی به سازمان یونسکو معرفی شوند و کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج نیز یکی از آنها است.

وی میراث فرهنگی را سند هویتی ملت‌ها دانست و تأکید کرد: مسئولان میراث فرهنگی با توجه به اهمیت بناهای تاریخی باید تمام سعی و تلاش خود را برای ماندگاری این بناها به کار گیرند و به هر نحو ممکن از آنها محافظت کنند.

مومنی اظهار داشت: البته برای این که بتوانیم از این بناها استفاده کنیم باید این آثار تاریخی  به طور دقیق و اساسی در بین مردم بدون کشور و حتی در بین ملت‌های خارج از کشور نیز معرفی شود.

وی شناساندن آثار تاریخی و مراکز گردشگری کشور را به جهان مهم ارزیایی کرد و اظهار داشت: با شناساندن این آثار می‌توانیم سهم به سزایی را در توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست داشته باشیم.

مومنی پرداختن به مقوله میراث فرهنگی را یکی از اولویت‌های کشورهای پیشرفته ذکر کرد و گفت: در این راستا ایران اسلامی با دارا بودن تمدن غنی و قدمت چندین هزار ساله، از هشت کشور برتر جهان در حوزه آثار تاریخی محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت در جذب گردشگر و رونق اقتصادی استفاده کرد.

معاون میراث فرهنگی کشور در بخشی دیگر از سخنان ضمن تأکید بر حفظ آثار تاریخی و گردشگری در کشور گفت: توان سازمان میراث فرهنگی برای حفظ این آثار محدود است و به تنهایی نمی‌تواند جوابگو باشد لذا بخش خصوصی می‌تواند با همگام شدن با سیاست‌های دولت در حفظ و نگهداری این آثار نقش به سزایی داشته باشد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها