دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد:

ایجاد 272 ایستگاه مطالعه در ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ایجاد 272 ایستگاه مطالعه در کشور خبر داد و افزود: تعداد این ایستگاه ها در هشت مرحله تا پایان سال به 92 هزار عدد می‌رسد.
کد خبر: ۵۶۵۳۳۱
ایجاد 272 ایستگاه مطالعه در ایران

منصور واعظی، امروز پنچشنبه در نشستی خبری در مشهد با بیان اینکه تاکنون 272 ایستگاه مطالعه در کشور ایجاد شده است، گفت: 142 ایستگاه در بهمن ماه سال گذشته و 130 ایستگاه نیز به تازگی راه اندازی شده است.

وی افزود: در مشهد نیز 80 ایستگاه مطالعه ایجاد شده و و سهم کتاب ایستگاه‌های این شهر برابر 160 هزار جلد است.

واعظی از ایجاد یک هزار ایستگاه مطالعه در کشور خبر داد و افزود: ایجاد ایستگاه های مطالعه از برنامه ها و اهداف محوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

مطالعه 2.5 جلد کتاب در سال

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: میزان برگشت کتاب به ایستگاه‌های مطالعه 30 درصد است وهر فردی که  کتاب را به ایستگاه بازنگرداند باید مبلغ دو هزار تومان را به حساب 132 بانک تجارت واریز کند.

وی با اشاره به سرانه مطالعه در کشور، اظهارداشت: سرانه زمان مطالعه در کشور 15 دقیقه در روز است و در این راستا مردم سالانه 2.5 جلد کتاب مطالعه می‌کنند.

واعظی در رابطه با پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه ها بیان کرد: شهرداری‌های خراسان‌رضوی از سال 83 تا 89، 50 میلیارد تومان به انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان بدهکار هستند و این در حالی است که بر اساس قانون، شهرداری هر شهر باید نیم درصد از بودجه خود را برای ترویج مطالعه به انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر پرداخت کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه سرانه فضای مطالعه استان خراسان‌رضوی کم است، افزود: بی تردید یک ریال از سهم شهرداری‌های این استان برای انجمن کتابخانه‌های استان دیگری هزینه نمی‌شود.

طلب 50 میلیارد تومانی از انجمن کتابخانه‌های استان خراسان‌ر‌ضوی

واعظی تصریح کرد: در حال حاضر انجمن کتابخانه‌های استان خراسان‌ر‌ضوی از شهرداری‌های این استان طلب 50 میلیارد تومانی دارد و از راه قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: تا دو سال پیش قرار نبود به دلیل موضوع طلب انجمن کتابخانه های عمومی از شهرداری شکایت کنیم اما اکنون از راه قانونی به دنبال دریافت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: بدهی شهرداری مشهد به انجمن کتابخانه‌های این شهر بسیار بالا و سنگین است و در این راستا ظرف 15 روز آینده برای پرداخت سهم انجمن کتابخانه‌های مشهد از بودجه شهرداری مهلت داده می شود و در صورت عدم پرداخت از شهرداری مشهد شکایت می شود.

واعظی با اشاره به تجهیز 91 کتابخانه عنوان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با استانداری خراسان‌رضوی منعقد شد باید91 کتابخانه در 91 روستای بالای دو هزار نفر جمعیت در استان ساخته می شد و در این راستا بودجه مورد نیاز از محل سهم شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها