نتیجه اجرای 16 طرح کارآفرینی بنیاد برکت

اشتغال بیش از 2هزار نفر در کردستان

بنیاد برکت با اجرای 16 طرح کارافرینی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان کردستان ، زمینه اشتغال بیش از 2800 نفر را فراهم آورده است.
کد خبر: ۵۶۴۵۰۸
اشتغال بیش از 2هزار نفر در کردستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، ارزش کل سرمایه بکار گرفته شده در این طرح ها بالغ بر 841،485،1 میلیون ریال است که شامل منابع سرمایه ای و غیر سرمایه ای می شود.

محور اصلی فعالیت‌های بنیاد برکت از آذر سال 1386 که شروع به کار کرد، توانمند‌سازی کارآفرینان، با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و کار آفرینی بود.

مدل مشارکت بنیاد برکت در طرح های اقتصادی مناطق محروم کشور، مدلی انحصاری و مخصوص  است که تا به حال در ایران اجرا نشده است.

سقف مشارکت بنیاد برکت تا 49 درصد است که در مناطق سرمایه‌ای و آورده‌ا‌ی متقاضی مشارکت می‌کند بهمین خاطر این بنیاد به هیچ عنوان در جایگاه مجری ظاهر نمی‌شود .

پنج سال پیش بنیاد اجتماعی، اقتصادی و عام المنفعه برکت از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و به موجب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

بنیاد برکت در پنج سال گذشته یکی از اصلی ترین حوزه های کاری خود را سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های اقتصادی و کار آفرینی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور قرار داد و اکنون به دستاوردهایی قابل توجه دست یافته است.

ماهیت سرمایه گذاری ها و کارآفرینی های این بنیاد براساس مدل همکاری های مالی خرد و از طریق مشارکت اسلامی است و با همین شیوه تاکنون 120 شرکت تولیدی صنعتی و کشاورزی در اقصی نقاط کشور تاسیس شده و ضمن بکار گرفتن هزاران نفر ، وضعیت معیشت مردم در مناطق کمتر توسعه یافته را بهبود داده است.

بنیاد برکت با اهالی بومی مناطق محروم یا غیربومی علاقمند به سرمایه گذاری در مناطق محروم، شراکت می کند و با تاسیس شرکت سهامی خاص ، موجبات راه اندازی اینگونه شرکت ها را فراهم می سازد.

بنیاد برکت تاکنون عامل برقراری سرمایه گذاری هایی به ارزش 12 هزار میلیارد ریال شده است که حدود 40 شرکت از این مجموعه به تولید رسیده و برخی دیگر در مرحله تولید آزمایشی هستند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها