در روز بزرگداشت سعدی، تأثیر حضور شعر در رسانه‌ملی را بررسی کرده‌ایم

جذب مخاطب میلیونی با اعتماد به شعر ایرانی

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه نقش و آثار سعدی در صیانت از پیشرفت فرهنگ و ادب ایران زمین هنوز محقق نشده است، گفت: شایسته است فرهیختگان کشور در معرفی آثار ارزشمند این شاعر پرآوازه توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۵۸۳۹
بزرگداشت سعدی پاداش وسعت اندیشه و جهان‌بینی خاص اوست

محمدرضا رحیمی این مطلب را شنبه شب در هفدهمین همایش بین المللی بزرگداشت یادروز سعدی در جمع سعدی شناسان، فرهیختگان و سفیران کشورهای مختلف جهان در ایران در مجموعه فرهنگی سعدی شیرازی بیان کرد.

وی با بیان اینکه سعدی در ستایش اخلاق اجتماعی و جهانی، ستاره همیشه تابان آسمان ادب پارسی است، افزود: معرفت و حکمت این شاعر نه تنها در مشرق زمین، بلکه در مغرب زمین نیز پرآوازه است.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که بزرگداشت این شاعر فرهیخته، پاداش وسعت اندیشه و جهان بینی خاص اوست.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سعدی در حفظ و بالندگی ایمان و رشد کرامت اخلاقی تاثیر بسیار مهمی در ادبیات ایران زمین داشته است، گفت: متاسفانه بخش وجودی این شاعر نامی ایران زمین در پیشرفت فرهنگ و ادب کشور هنوز محقق نشده است.

در این آیین همچنین با حضور معاون اول رییس جمهوری، ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار فارس از دو جلد از آثار سعدی با نام نصحیت الملوک سعدی و بوستان سعدی که از سوی خطاطان کهن نقش نگاری شده و 16 مجموعه از مقالات سعدی شناسی و فارس شناختی رونمایی شد.

هفدهمین همایش بین المللی بزرگداشت یادروز سعدی به میزبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور شماری از مقام های ارشد کشورمان و سفرای برخی کشورهای خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران، سعدی شناسان و فرهیختگان ادب پارسی در مجموعه فرهنگی سعدی شیرازی برگزار شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها