رئیس مجلس شورای اسلامی:

جریان های فرهنگی نباید دولتی شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی:

زمینه جذب اندیشه های شهید مطهری فراهم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفکر جامع شهید مطهری درمبانی حکمت ومبانی اسلامی گفت: به جهاد ترویجی باید اهمیت زیادی داده شود زیرا آثار استاد یک منبع فکری درتمام مبانی اسلامی وحکمت است که جوانان ما بایدبا آن آشنا شوند.
کد خبر: ۵۵۵۷۱۰
زمینه جذب اندیشه های شهید مطهری فراهم شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت استاد مطهری اظهار داشت: استاد یک مبانی خیلی قوی در آثارشان رعایت کردند. مبانی ایشان در مسائل اسلامی پایه است و قرائت ایشان از مسائل اسلامی با همه وجوهش دقیق است. آنجایی که لازم است بحث فقهی دارد ، در جای دیگر بحث فلسفی و در جایی هم بحث تاریخی دارد.

وی با بیان این که فعالیت ستاد بزرگداشت استاد ، رونق بخشی فکر شهید مطهری در طول سال را باعث می شود ، گفت: ما باید برای قشرهایی که هنوز انسی با افکار شهید مطهری پیدا نکرده اند فکری کنیم ، زیرا فعالیت های ما باید باعث ایجاد جاذبه هایی در سطح جامعه شود که افراد مختلف را به سوی خود بکشاند و باید برای سنین مختلف زمینه های جذب آرا و اندیشه های شهید مطهری را فراهم کنیم.

لاریجانی افزود: این اشتیاق در نهادها و دستگاه های مختلف کشور وجود دارد که برای گسترش فکر شهید بزرگوار استاد مطهری اهتمام می کنند و از گذشته تاکنون به دلیل قرابتی که مشی همه دستگاه ها با فکر شهید مطهری داشته و نیازی که جامعه به تفکر آن استاد شهید داشته و دارد این اهتمام کار پسندیده و لازمی بوده است.

لاریجانی تصریح کرد: ادبیات نوشتاری استاد مطهری به گونه ای بود که یک جوان دانشگاهی به راحتی این کتاب ها را بخواند و بفهمد و از طرفی هم آثار فلسفی پیچیده ای برای متخصصان دارد که قابل فهم برای همه نبوده و نیاز به تحلیل و تفسیر توسط استادان دارد.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که برگزاری آیین سالگرد شهادت استاد مطهری به انتخابات سال 92 نزدیک است باید دقت شود تا افکار و بیانات ایشان که کاملاً زیربنایی و اسلامی است ورای دسته بندی های سیاسی قرار گیرد.

رئیس مجلس در پایان به اعضای ستاد تاکید کرد که در برگزاری همایش ها و بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری روی سطح مقالات تاکید شود و از عالمان فرهیخته و آشنا به آثار ایشان دعوت به عمل آید.

در ابتدای این دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری به بیان برنامه های سال 92 مراسم سالگرد پرداختند و خبر از رونمایی از سایت جامع شهید مطهری ، برگزاری جشنواره شعر گل واژه های مطهر و چاپ کتاب اشعار نسل جوان در مورد استاد مطهری و برگزاری جلسات سخنرانی با دعوت از استادان به نام دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها