نماینده مردم تهران در مجلس بر لزوم وجود پایگاه قوی فکری برای پرداختن به هنر اسلامی و انقلابی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۴۶۵۴
وجود پایگاه قوی فکری برای پرداختن به هنر اسلامی و انقلابی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری، غلامعلی حداد عادل در مراسم ویژه هنر انقلاب اسلامی که سه شنبه 27 فروردین در حوزه هنری برگزار شد با بیان این که فرصت همکاری و ارتباط نزدیک با شهید آوینی را نداشته است، عنوان کرد: روایت فتح برای ما که جنگ تحمیلی دغدغه اصلی مان بود نماد هنری و سینمایی دفاع مقدس و صدای نجیب شهید آوینی موسیقی متن آن بود.

حدادعادل ادامه داد: صدای شهید آوینی آرام، خوش آهنگ و فصیح بود و گفتاری که بر روی فیلم هایش می‌گذاشت یکی از هنرهایش بود. از این جهت به شهید آوینی احترام می گذارم که علاوه بر هنر، استقلال فکری داشت و توجه داشت که بدون داشتن پایگاه قوی فکری نمی توان صحبت از هنر اسلامی کرد.

وی با اشاره به این که زیبایی و هنر امری مادی نیست، اظهار داشت: هر چیزی در دنیا دو جنبه هنری و غیر هنری دارد و این نگاه باید در ما باشد که هر کاری می کنیم هنری آن را هم انجام دهیم.

رییس فرهنگستان زبان و ادبی فارسی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خانواده های متدین با هنر آن زمان هیچ کاری نداشتند و اگر خانواده متدینی می شنید که نوجوانش به سینما رفته است در آن خانه عزا می شد، چه برسد به این که بخواهد فیلمساز و هنرمند شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما با چنین وضعیتی وارد انقلاب شدیم اما بالاخره طبع ذوقی در همه وجود داشت و در راهپیمایی‌ها نیز مردم آنچه در توان داشتند از هنر به میدان آوردند. در همان ماه های آخر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حس شد که اگر انقلاب اسلامی به پیروزی برسد باید تجدید نظری در رابطه با خودمان و هنر داشته باشیم و به همین دلیل در جلسه ایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در آن حضور داشتند حوزه اندیشه و هنر اسلامی تاسسیس شد که بعدها به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

او خاطرنشان کرد: حوزه هنری طی سال های فعالیت ش توفیقات فراوانی داشته است، هر چند که در کنار رویش های فراوان، ریزش هایی اندکی هم صورت گرفته است. همه ما وظیفه داریم به هنر انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی توجه ویژه داشته باشیم، آنچه در دنیای استکبار هنر شناخته می شود بیشتر بر انگیختن احساسات برای غرایز مادی و هوسرانی است و هنر رایج در دنیای استکبار افق تعالی و آسمان علمی در آن پیدا نیست.

حداد عادل با بیان این که باید احساسات، عواطف، انگیزه ها، شور و هیجان در هنر کشورمان بکار گرفته شود، عنوان کرد: البته این موضوعات باید در راه کرامت انسانی، آزادگی و آزادی ملت های مسلمان باشد. رزمندگان هم در جبهه ها، هنرشان شهادت بود و این باید مبنای کار هنرمندان شود.

وی گفت: باید هنر را از فرزندانمان شروع کنیم و هیچ مدرسه ایی از فعالیت هنری نباید خالی باشد و باید ذهن کودکان را لطیف کنیم و در نهادینه کردن هنر در روح کودکان باید بسیار کار شود.هنر انقلاب اسلامی شکوفا نخواهد شد مگر آنکه مردم مومن و متدین انقلابی جرات کنند فرزندان خود را وارد صحنه هنر کنند.

رییس فرهنگستان زبان و ادبی فارسی با اشاره به این که بدون وجود هنر در جامعه نمی توان یک کشور را اداره کرد، گفت:باید یک لشکر عظیم هنرمند تربیت کنیم و خدا هم با نازل کردن قرآن به زیباترین زبان و توصیه به اینکه با زیباترین صوت خوانده شود، توصیه کرده است که حق و حقیقت در جامعه باید در فضای هنر گفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها