رشید وطن‌دوست با همراهی گروه «سهند» برای آذری ها خواند

یاد محمد نوری زنده شد

رشید وطن‌دوست، شامگاه 28 بهمن در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر با همراهی گروه «سهند» برای همشهری‌های آذری‌اش خواند.
کد خبر: ۵۴۱۹۱۶
یاد محمد نوری زنده شد

 

فرهنگسرای ارسباران میزبان علاقمندان موسیقی آذری بود که تقریبا نیمی از ظرفیت سالن را پر کرده بودند. رشید وطن دوست سالها سولیست ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران بوده است و تاکنون اجراهای قابل قبولی را روی صحنه ارائه داده‌است؛‌ بنابرین از چنین هنرمندی انتظار زیادی می‌رود تا یک اجرای حرفه‌ای و پرقدرت ارائه دهد.

تار، کیبورد، گارمان، کمانچه و نقاره سازبندی ارکستر «سهند» را تشکیل می‌دادند که با عدم صدابرداری صحیح و میکروفون‌گذاری مطلوب همراه بود.

اجرا با یک قطعه ریتمیک بی‌کلام آغاز شد و قطعه «ایران» زنده‌یاد محمد نوری از دیگر قطعاتی بود که توسط این هنرمندان اجرا شد.

نوازنده گارمان با انرژی و قدرتی که در نوازندگی داشت، در کنار نوازنده کمانچه ساز می‌زد و صدای این ساز زهی لا به لای صدای پرحجم گارمان گم می‌شد. کیبورد نیز در کنار نقاره قرار گرفته بود و به دلیل اینکه میکروفونی برایش در نظر گرفته نشده بود، صدایش شنیده نمی‌شد.

قطعه «ساری‌گلین»، «ریحان» و چند قطعه آذری دیگر باعث شده بود که آذری‌زبانان شب شادی را تجربه کنند و با کف‌زدن ابراز احساسات می‌کردند. در حین اجرای یکی از قطعات نوازنده ‌تار صحنه را رها کرد و پس از رفع نقص سازش دوباره به صحنه بازگشت و شروع به ساز زدن کرد. نکته‌ای که در اجراهای صحنه‌ای عرف نیست. قطعه‌ «جان مریم» نوری نیز از دیگر قطعاتی بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها