علیرضا قربانی خواننده آلبوم "دخت پری وار" ضمن تقدیم قطعه زیبای ارغوان به زنده یاد عباس کیارستمی، قطعه "مدار صفر درجه " را نیز در تالار وحدت طنین انداز کرد.
کد خبر: ۹۲۰۷۲۱
علیرضا قربانی‌‌ "ارغوان" را به کیارستمی تقدیم کرد/ طنین "مدار صفر درجه" در تالار وحدت + تصاویر

به گزارش جام جم نوا، علیرضا قربانی در پنجمین سری از تمدیدهای کنسرت "دخت پری وار" با استقبال بی نظیری از جانب علاقمندانش در تالار وحدت روی صحنه رفت.

کارگردانی این کنسرت بی نظیر بود و ایده های خلاقانه رضا موسوی را حتی می شد در نحوه آغاز این اجرا هم مشاهده کرد.

صحنه اجرای تالار وحدت از دو بخش تشکیل شده که بخش جلوی صحنه به تناسب نوع اجرا که می تواند کنسرت، نمایش یا موسیقی تئاتر باشد ، با حالت آسانسوری حرکت می کند که این اتفاق در کنسرت تیرماه قربانی هم رخ داد و او این گونه بالا آمد و مقابل مخاطبانش روی صحنه قرار گرفت.

زمانی که تصاویری روی پرده در حال حرکت بود علیرضا قربانی قطعه "پرده نشین" را به عنوان اثر آغازین این برنامه در فضای تالار وحدت طنین انداز کرد که در همان ابتدا می شد اعضای ارکستر را از پشت پرده قرار گرفته روی صحنه که با نورپردازی جلوه ای خاص پیدا کرده بود مشاهده کرد.



خواننده آلبوم " دخت پری وار" در ابتدای این اجرا و پس از سلام و احوالپرسی با مخاطبانش گفت: از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاس ویژه ای دارم چرا که ما این بار مجوز اجرا را از یک ماه پیش دریافت کردیم.

وی همچنین از فقدان عباس کیارستمی به عنوان ضایعه ای برای عالم هنر سخن گفت و تصریح کرد: استاد عباس کیارستمی از دردانه های عالم هنر بود که نظیرشان به راحتی در جامعه پدید نمی آید، روحشان شاد باشد. همچنین برای استاد عزیزمان، محمد رضا شجریان دعا کنید.

این کنسرت در دو بخش برگزار شد که در نخستین قسمت قطعه های "پرده نشین" ، "آخرین جرعه جام"، "مرثیه"، "عتاب یار"، " دوستت دارم"و " دلی در آتش" اجرا شد.

همچنین در دومین قسمت قطعه های "دریای بی پایان" با شعری از سعدی، "نگاه" با شعری از علیرضا کولیایی ، "راز"، "صبح آزادی" با شعری از سایه ، "دخت پری وار" در وصف ایران و با شعری از محمد علی اسلامی ندوشن و درنهایت "ارغوان" با شعری از هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه برای مخاطبان اجرا شد.

خواننده آلبوم "حریق خزان" قطعه زیبا و دلنشین "ارغوان" از آلبوم "حریق خزان" را به زنده یاد عباس کیارستمی تقدیم کرد.

پس از پایان این اجرا ودر حالی که خواننده صحنه را ترک کرده بود ، مخاطبان مدت ها ایستاده او را تشویق کردند و همین موضوع باعث شد علیرضا قربانی دوباره روی صحنه بازگردد و به منظور ادای احترام به مخاطبانش قطعه زیبا و خاطره انگیز " مدار صفر درجه " را با شور و صلابتی بی نظیر اجرا کند.

منبع: میزان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها