جام جم نوا: خواننده موسیقی انقلابی کشورمان در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) از بازسازی قطعه ماندگار «دریغا» و پخش آن در قالبی جدید خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۴۲۷
قطعه ماندگار «دریغا» بازسازی شد

محمد گلریز گفت:تاکنون این افتخار را داشته ام که آهنگ ها و قطعه های متنوعی را درباره شخصیت ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) تولید کنم که «غم فراق»، «سوگ خورشید»، «آخرین نماز» از جمله این آثار هستند و این باعث افتخار من است که هر ساله توفیق تولید اثری جدید پیرامون این عالم وارسته را دارم.

او ادامه داد: یکی از کارهای جدیدی که اخیرا تولید آن به اتمام رسیده و به اعتقاد خودم یکی از بهترین آثاری است که تاکنون پیرامون شخصیت معنوی حضرت امام خوانده‌ام قطعه «سر کوی دوست» با شعری از حمید سبزواری است که کار ضبط آن در اداره نوا و نغمات آیینی رادیو به پایان رسیده و به زودی در ایام سوگواری سالروز رحلت امام خمینی (ره) از رادیو و تلویزیون پخش می شود.

این خواننده موسیقی انقلابی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اعلام اینکه قطعه ماندگار «دریغا» در قالبی جدید بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قطعه «دریغا» به دلیل حال و هوای متفاوت تولید آن با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و خوشبختانه نیز تاکنون در ردیف آثار ماندگار موسیقی ویژه سالروز رحلت امام به حساب می آید، تصمیم گرفتیم این قطعه را با تنظیم جدید بازسازی کرده و به مردم شریف ایران تقدیم کنیم.

گلریز توضیح داد: با توجه به تنظیم جدیدی که از این قطعه موسیقایی ساخته محمد علی شکوهی انجام گرفته، برنامه ریزی کردیم که در صورت فراهم آمدن امکانات بتوانیم اجرای زنده ای از این قطعه داشته باشیم که امیدوارم شرایط برای این کار مهیا شود و مردم در سالروز ارتحال پیر فرزانه جماران شاهد رونمایی از تنظیم جدید قطعه «دریغا» باشند.

وی در بخش پایانی صحبت هایش تصریح کرد: تردیدی ندارم که شخصیت معنوی، سیاسی و علمی حضرت امام خمینی(ره) آن قدر ظرفیت دارد که بتوانیم در قالب آثار موسیقایی فراوان گوشه ای از این مولفه های اخلاقی را به مخاطبان ارائه کنیم به همین جهت از این پس نیز از هیچ تلاشی برای خلق آثاری از این دست فروگذاری نخواهم کرد.

خواننده قطعه «دریغا ای دریغا» با بیان اینکه خلق این قطعه موسیقایی در شرایط ویژه ای انجام شد، گفت: پیش از این هم به این نکته اشاره کرده بودم که وقتی در آن شرایط غم و اندوه آقای شکوهی، قرار خوانندگی این آهنگ را با من گذاشت و ما مشغول تولید استودیویی آهنگ «دریغا ای دریغا» شدیم خوب یادم هست که این قطعه از معدود قطعاتی بود که در آن روزها توسط دستگاه سینتی سایزری که در آن دوران تعداد بسیار محدودی از آن وجود داشت، تولید شد. البته با توجه به تعطیلی تمامی مراکز ضبط موسیقی ما رنج زیادی کشیدیم کما اینکه وقتی این آهنگ را در ساعت های پایانی شب به تلویزیون تحویل دادیم خیلی از دوستان از روند تولید زود هنگام قطعه اظهار تعجب کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها