فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در شرایطی اکران می‌شود که برای سانس افتتاحیه این فیلم، قیمت بلیت سی برابر حد معمول در نظر گرفته شده و مردم برای تماشای فیلم با محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری باید رقمی معادل سه کنسرت موسیقی خواننده‌هایی چون بنیامین بهادری را پرداخت کنند!
کد خبر: ۹۷۱۶۳۳
بلیت سیصدهزار تومانی برای فیلم بنیامین بهادری!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تابناک فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی، داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. سرمایه گذار بخش خصوصی این فیلم در سودای یک اکران تاریخی، سرمایه‌گذاری کلانی برای ساخت این فیلم سینمایی در هند داشت و به استثنای کارگردان، کستینگ گرانقیمتی برای این اثر به خدمت گرفت.

علاوه بر محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا و گلشن گروور دو بازیگر هندی نیز در این پروژه سینمایی نقش آفرینی کردند و ظاهراً با این تصور که بخش عمده موفقیت فیلم کمدی «من سالوادور نیستم»، به واسطه فیلمبرداری در برزیل و حضور بازیگران برزیلی در کنار رضا عطاران بوده، تلاش شده تا همین روش در هند تکرار شود؛ اما متأسفانه گلزار جذابیت عطاران را برای عموم مردم ندارد و یک ملودرام عاشقانه ضعیف نیز به اندازه یک کمدی برای تماشاگر کشش ندارد.

اکنون همزمان با نزدیک شدن به موعد اکران فیلم سینمایی «سلام بمبئی» ـ که پیش بینی می‌شود حتی هزینه تولیدش را نیز از گیشه بازنگرداند ـ روش‌های عجیبی برای بازگرداندن هزینه‌ها در دستور کار دارد و برای نمونه در اقدامی عجیب و قطعاً غیرقانونی، بهای بلیت سانس‌ اکران افتتاحیه این فیلم سی برابر و به جای ده هزار تومان، سیصدهزار تومان اعلام شده است.
این در حالی است که معمولاً اکران افتتاحیه جنبه تبلیغاتی داشت و سینماگران معمولاً به دنبال درآمدزایی ویژه از چنین اکرانی نبوده‌اند؛ اما اکنون با طرح این توجیه که برگزاری این مراسم هزینه‌ای میلیاردی دارد، چنین رقمی را مطالبه کرده‌اند. احتمال می‌رود آوردن بازیگران هندی این فیلم سینمایی به ایران، مستلزم هزینه باشد، ولی بعید به نظر می‌رسد حتی در این صورت، نیازمند هزینه‌ای میلیاردی باشد و در عین حال منطقی نیست که هزینه دعوت بازیگران این فیلم به ایران از جیب مردم پرداخت شود.

پرداخت چنین هزینه‌ای برای عموم مردم از این جهت غیرمنطقی است که قرار نیست در این مراسم اتفاق خاصی رخ دهد و اگر قرار بر باج گرفتن از طرفداران گلزار و بهادری برای ملاقات با این بازیگران است، به هوادارانشان توصیه می‌شود به جای پرداختن چنین باج سنگینی، در راهروهای سینما کوروش بدون پرداخت یک ریال عکس‌های یادگاری‌شان را بگیرند و زیر بار چنین رقم‌هایی بدون دریافت خدمات ویژه نروند.

پس از اعلام این موضوع، فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش واکنش منفی نشان داد و گفت: «بلیت سیصد هزار تومانی افتتاحیه فیلم «سلام بمبئی» با ما هماهنگ نشده و اصولا این گونه برنامه ها با مجوز وزارت ارشاد برگزار می شود. هفته آینده درباره این نوع دریافت مبالغ از مردم در افتتاحیه ها در جلسه شورای صنفی نمایش طرح موضوع می شود».

گفتنی است، رقم سیصد هزار تومانی این برنامه در حالی اعلام شده که گران‌ترین کنسرت‌ها در ایران با متوسط قیمت بلیت صدهزار تومان برگزار می‌شود و در واقع خریداران بلیت اکران افتتاحیه «سلام بمبئی»، هزینه سه کنسرت خواننده‌ای چون بنیامین را برای تماشای فیلمی پرداخت می‌کنند که یک سانس بعد با قیمت ده هزار تومان اکران می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها