سازمان سینمایی علت حذف سرود ای ایران را از فیلم سینمایی دراکولا اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۲
چرا صدای شجریان از دراکولای عطاران حذف شد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از از سازمان سینمایی، رضاعطاران در گفت و گو با یک پایگاه خبری گفته است که صدای شجریان از فیلم دراکولا حذف شده و بعضی از پایگاه های خبری فرصت را برای کژتابی مناسب دیده و اضافه کرده اند که پس از حذف ربنای شجریان از صداو سیما، سرود ای ایران نیز از سینما حذف شده است.

در همین حال، روابط عمومی سازمان سینمایی به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می کند که شورای پروانه نمایش به دلیل استفاده بسیار نامناسب از این ترانه ملی و در جهت حفظ کرامت موسیقی ملی، این نحوه برخورد را شایسته محمدرضا شجریان و سینمای ایران نمی داند.

این گزارش می افزاید: شورا با توجه به اینکه ترانه «ایران ای سرای امید» شجریان در سکانسی از فیلم دراکولا استفاده شده بود که چند معتاد در حال تریاک کشیدن، چرت زدن و پس از آن ورزش و تلاش برای ترک کردن بودند، و لذا این استفاده نابجا از این ترانه که وهن این سرود به شمار می رفت و توهین به شجریان و ایران بود، از فیلم حذف شد.

اکران فیلم دراکولا که چهارمین تجربه کارگردانی رضا عطاران است از نهم تیر ماه آغاز شده است.

دراین فیلم لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظر علیان، نیما راد، عباس محبوب، صادق حسنی، فروغ لسانی، فریده گل محمدی و آرش دوست محمدی به ایفای نقش پرداخته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها