یک مقام وابسته به وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چهار قایق متعلق به سپاه پاسداران یک ناو شکن آمریکا را در مجاورت تنگه هرمز مورد رهگیری قرار دادند.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۲
لحظه رهگیری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه هرمز توسط قایق‌های ایران + فیلم

به گزارش جام‌جم آنلاین، رویترز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش کرد که چهار قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای یک ناوشکن جنگی ایالات متحده آمریکا در آبهای آزاد و در نزدیکی تنگه هرمز ایجاد مزاحمت کردند.

این مقام پنتاگون در شرح جزئیات این رویداد گفت: روز سه شنبه، قایق ها با سرعت بیش از حد و بدون رعایت عرف بین المللی، به حدود سیصد متری این ناوشکن آمریکایی نزدیک شدند. او این اقدام قایق های سپاه را "غیر حرفه ای و ناامن" توصیف کرد.

این مقام وزارت دفاع همچنین گفت: "نزدیکی بیش از حد ایرانی ها وضعیت خطرناک و آزاردهنده را به وجود آورد که می توانست به تنش بیشتر از جمله اقدام این ناوشکن برای دفاع از خودش بیانجامد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ناوشکنی که قایق های ایران به آن نزدیک شدند، یواس‌اس نیتز (USS Nitze) نام دارد که ۱۵۵ متر طول آن است و در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. این ناوشکن به نام پل هنری نیتز نامگذاری شد که یکی از مقام های عالیرتبه آمریکا در دوران جنگ سرد بود و به شکل گرفتن سیاست خارجی آمریکا کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
همی
-
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
۰
۰
خداییش 5 تا مدال المپیك داشت حركت سپاه
داود
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
۰
۰
خسته نباشید شیرمردهای سپاه پاسداران
خدا قوت
روح الله
-
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
۰
۰
زنده باد جمهوری اسلامی// كاشكی من هم اونجا بودم حداقل یك سنگ میزدم میخورد توی پوز فرمانده نكبت امریكایی// بعد اونا از ترس همه دستاشونو میبردن بالا و بشكه بشكه اشك تمساح میریختن

نیازمندی ها