در این فیلم بیننده شاهد صحنه‌هایی از چگونگی تبدیل خودروهای بنزینی و یا دیزلی را به خودروهای دوگانه سوز الکتریکی خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۲
روش تبدیل خودروهای بنزینی و دیزلی به دوگانه سوز الکتریکی

به گزارش جام‌جم نما به نقل از یورو نیوز،در سواحل شرقی ایتالیا در ناحیه آمالفی محققان دانشگاه سالرنو توانسته اند ساز و کاری را با نام «هایسولارکیت» در خودروها تعبیه کنند که امکان شارژ باطری توسط صفحه های نازک و انعطاف پذیر خورشیدی و بهره گرفتن از انرژی جنبشی فراهم می آورد.

جان فرانکو رتزو، استاد دپارتمان مهندس صنعتی در دانشگاه سالرنو می گوید: « تولید برق با بهره گیری از انرژی خورشیدی یک انقلاب است. این تنها راه برای بهره بردن از انرژی اولیه در خودرو با اتصال کوتاه میان طبیعت و انرژی جنبشی است. هایسولارکیت توسط گروه تحقیقاتی ما ثبت شده و می تواند بر روی قسمت جلویی هر خودرویی نصب و باعث کاهش مصرف سوخت و آلودگی شود.»

بخشی از سازه هایسولارکیت در چرخهای جلویی که با سوخت به گردش در می آیند نصب می شود. انرژی جنبشی چرخهای جلو به وسیله یک موتور الکتریکی به چرخهای عقبی منتقل می شود. اینگونه خودرو از امکان دوگانه سوز بودن برخوردار است.

یکی از محققان که در این طرح شرکت داشته می گوید: «قیمت کیت در حدود ۳۰۰۰ یورو خواهد بود. این مبلغ در ظرف سه سال باز گردانده می شود. کیت کارایی، سرعت و کنترل خودرو را به لطف وجود چهار چرخ بالا می برد.»

موتور الکتریکی به تولید انرژی برق در هنگام ترمز گرفتن و سرازیری کمک می کنند. باطری خودرو همزمان در صورت وجود آفتاب توسط پیل های خورشیدی شارژ می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها