خسته نباشید؛ سراغ نایلون سازی رفت

مجری و تهیه‌کننده «خسته نباشید» در قسمت جدید این برنامه شغل نایلون سازی را تجربه می کند.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۷
خسته نباشید؛ سراغ نایلون سازی رفت

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، میثم رازفر، مجری و تهیه‌کننده مجموعه «خسته نباشید»، درباره موضوع این قسمت از این تولید تازه شبکه مستند گفت: یکی از مسائلی که درباره آن بحث های زیادی مطرح می شود، پلاستیک است؛ کالایی که همه می گویند به طبیعت ضرر می رساند و خیلی دیر تجزیه می شود. ما در این قسمت سراغ حرفه نایلون سازی رفتیم و در ابتدای برنامه نشان دادیم که چطور دانه های کوچکی وجود دارند که تغییر شکل می دهند، ذوب می شوند و در یک فرآیند به شکل پلاستیک درمی آیند.

وی افزود: این حرفه کار بسیار خطرناکی است؛ به ویژه از این نظر که افراد با حرارت 220 درجه سر و کار دارند و بوی مصنوعات پتروشیمی آزاردهنده است و باعث تنگی نفس می شود. عوامل برنامه «خسته نباشید» همه تا چند روز دچار مشکل شده بودند. ضمن اینکه بوی رنگ و حلال و حرارت، گازی را تولید می کند که به شدت سرطان زا است و باید در این محیط از ماسک مخصوص استفاده کرد. اما متاسفانه این موضوع در کارخانه رعایت نمی شد و کارگران به نوعی با سرطان رخ به رخ هستند.

رازفر خطاب به مردم می گوید: مخاطبان می‎توانند در صفحه اینستاگرام ما https://instagram.com/khastenabashid/ با ما در ارتباط باشند و اگر گمان می کنند شغل سخت و جذابی دارند، از خودشان در حال کار فیلم بگیرند و برای ما بفرستند. جالب اینکه موضوع این قسمت را هم یکی از مخاطبان با ما در اینستاگرام در میان گذاشته بود و ما با پیگیری پیشنهاد او، این قسمت را ضبط کردیم. پیشنهادهای دیگری هم از طرف مردم به ما رسیده که ما در حال بررسی آنها هستیم و به مرور سراغشان می رویم.

عوامل این مجموعه عبارتند از طراح، تهیه کننده و مجری: میثم رازفر، کارگردان: شهره رعایتی، مدیر تولید: محمدحسین دربهشتی، تصویربردار: فرزاد وفایی، صدابردار: علی قاسمی، تدوین: ابراهیم اصغری، دستیار تصویر: علی زاهدی، دستیار کارگردان و عکاس: مسعود سلطانی ارج، مشاور تبلیغاتی: بابک چهارباشیان، ترابری: سجاد سفری.

دوازدهمین قسمت از مجموعه مستند «خسته نباشید» 29 دی ماه ساعت 21 روی آنتن می رود و بازپخش آن چهارشنبه 30 دی ساعت 9و پنجشنبه اول بهمن ساعت 22 خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها