استانداردهای دنیا را بشناسید

علاوه بر استانداردهایی که در هر کشور تعریف می‌شود، استانداردهای جهانی نیز وجود دارد. استانداردهایی مانند استاندارد اروپا، ایزو و استاندارد حلال نمونه‌هایی از این نوع استانداردهای جهانی است.
کد خبر: ۸۴۵۷۶۹
استانداردهای دنیا را بشناسید

استاندارد اروپا: این استاندارد که با عبارت مخفف CE نشان داده می‌شود، به منظور استانداردسازی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در منطقه استاندارد اقتصادی اروپا تولید شده یا به فروش می‌رسند، ارائه شده است. نشان CE گویای مطابقت محصول با مقررات جامعه اروپا درخصوص ایمنی، سلامت و حفاظت مصرف‌کننده و محیط‌‌زیست است. هدف اصلی استاندارد، مطابقت محصول با الزامات اساسی مقررات جامعه اروپاست و اجازه می‌دهد محصولات به‌طور آزاد در بازار اتحادیه اروپا عرضه شود.

ایزو : موســسه بیــن‌المللی استانداردسازی (ایزو) متشکل از نهادهای ملی استاندارد است. وظیفه ایزو ارتقای توسعه استانداردسازی و فعالیت‌های مربوط به آن در دنیاست. مجموع فعالیت‌های ایزو قراردادهای بین‌المللی است که به‌عنوان استانداردهای بین‌المللی انتشار پیدا می‌کند. جالب است بدانید سیستم‌های مدیریتی ایزو از طریق بیش از 430 هزار سازمان در 158کشور به‌اجرا درمی‌آید.

استاندارد حلال: این استاندارد مختص کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان است. از نام این استاندارد مشخص است که بیشترین کاربرد آن برای موادغذایی استاندارد حلال است و نشان می‌دهد مسلمانان می‌توانند ماده غذایی را که از چنین استانداردی برخوردار است، مصرف کنند. براساس چارچوب‌های وضع شده غذای حلال نه‌تنها باید از هرگونه ترکیب حرام بلکه از هر ناپاکی عاری باشد. در نتیجه این موضوع می‌تواند فراتر از خط تولید بلکه تا مرحله بسته‌بندی و انبار و... هم‌ پیش برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها