نوش آبادی:

بیمه خبرنگاری حق الناس است

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بیمه خبرنگاران حق الناس است و مسئولان با ثبت هویت فعالان رسانه ای خود باید آن را ادا کنند و ارشاد هم یارانه آن را پرداخت می کند.
کد خبر: ۸۲۴۳۹۵
بیمه خبرنگاری حق الناس است

حسین نوش آبادی شنبه شب در جمع اصحاب رسانه استان قزین که به مناسبت روز خبرنگار در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور است و خبرنگاران باید بدانند که در هر پایگاهی که مشغول فعالیت هستند باید سابقه ای برای خود نگه دارند تا حقشان در آینده تضییع نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی تصریح کرد: مدیران نشریات و خبرگزاری ها باید در ثبت سوابق و بیمه خبرنگاران کوشا باشند زیرا این مسائل جزء حق الناس است.

نوش آبادی تصریح کرد: در قانون اساسی کار خبرنگاری و مطبوعاتی بخوبی تعریف شده و وظیفه مطبوعات بالا بردن سطح اگاهی عمومی است و اصل ۱۲۴ همین قانون می گوید مطبوعات در بیان هرگونه مطلب آزادی کامل دارند اما با تحقق دو شرط تعارض نداشتن با مسائل دینی و برخورد نکردن با مصالح عامه و اگر در این راستا کم و کاستی وجود دارد از مدیران است زیرا در قانون اساسی بدون هیچگونه کاستی به مطبوعات آزادی داده شده است.

وی ادامه داد: در نظام ما مطبوعات پل ارتباطی مردم و مسئولین است و مدیران برای پیشبرد اهداف خود به خبرنگاران نیازمندند و امروزه یکی از مولفه های مهم در توسعه فرهنگ افزایش کمی و کیفی مطبوعات است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: متاسفانه امروزه شبکه های اجتماعی موجب شده اند نقش مطبوعات و رسانه های تخصصی و با سابقه کمرنگ شود اما هنوز جایگاه مطبوعات جایگاه ویژه ای است.

وی در ارتباط با بیمه خبرنگاران گفت: بر اساس قانون مطبوعات مدیران موظفند نسبت به بیمه کردن خبرنگاران که یک تکلیف قانونی است اقدام کنند البته تحقق این کار منوط به تعهد خبرنگاران به کار مستمر در پایگاه های خبری هر چند خبرنگاران پاره وقت هم می توانند به سایت ما مراجعه کنند و پس از بررسی کنیم به کار آنها رسیدگی خواهیم کرد.

نوش آبادی یادآورشد: مدیران و صاحبان امتیاز نشریات هم اگر به ما لیست بیمه شدگان را ارائه کنند از هیچ هزینه ای شانه خالی نخواهیم کرد و یارانه را پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت اعلام هویت خبرنگاران اظهار داشت: با اعلام هویت خبرنگاران در سایت می توانیم تسهیلات ویژه ای را به اصحاب رسانه از محل صندوق حمایت از هنرمندان قائل شویم.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: خبر باید از حب و بغض به دور باشد و جای آن را نقادی مستدل و دلسوزانه بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها