شاخص‌های حرکت دستگاه قضایی به سوی تبدیل شدن به سیستمی در تراز انقلاب اسلامی چیست؟

توسعه قضایی، پیش نیاز پیشرفت ایران

رویکردهای جدید برای حل مشکلات مراجعان دستگاه قضا

رئیس قوه قضاییه مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی را به استمرار انجام وظایف قانونی خود همراه با صلابت و قاطعیت و پرهیز از توجه به فشارها و برخی اعمال نفوذها فراخواند و تاکید کرد: مسئولان قضایی به فکر رویکردهای جدیدی برای حل مشکلات مراجعان باشند.
کد خبر: ۸۱۱۴۲۹

به گزارش روابط‌عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز که همزمان با هفته قوه قضاییه برگزار شد با تأکید بر ضرورت بررسی حجم پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی و ریشه‌ها، دلایل و چرایی جامعه‌شناختی و روان‌شناختی این مساله گفت: باید بررسی شود که چرا این میزان از دعوا و کشمکش در جامعه وجود دارد و راه‌حلی یافت که بسیاری از این دعاوی با صلح و سازش ختم شود و حتی به شوراهای حل اختلاف هم وارد نشود.

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی باید به فکر رویکردها و راه‌های جدیدی برای حل مشکلات مراجعان به قوه قضاییه و پرهیز از اطاله دادرسی و مراجعه‌های پی‌درپی از یک مرجع قضایی به مرجع دیگر بدون یافتن پاسخ مناسب باشند.

آملی‌لاریجانی توجه به تحولات جدید در عرصه فناوری و استفاده از آن در عرصه خدمت‌رسانی به مردم را راهی برای پیشرفت و گشایش امور دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ابزارهایی مانند رایانه و فناوری‌های نوین اطلاعات اکنون از وظایف دستگاه قضایی محسوب می‌شود و ابعاد نظارتی قوه قضاییه را نیز گسترش می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه همه قضات و کارکنان دستگاه قضایی را به رعایت بیش از پیش اخلاق اسلامی در مواجهه با مراجعه‌کنندگان دعوت کرد و گفت: حتی کمترین میزان از برخوردهای نامناسب و توهین‌آمیز با افراد مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی هم زیاد است و باید برای پرهیز از چنین رفتارهایی بحث اخلاق حرفه‌ای در قوه قضاییه جدی گرفته شود و مسئولان مربوط در دستگاه قضایی برای کمک به ارتقای ابعاد فرهنگی اخلاق حرفه‌ای تلاش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها