درستکار: آیت‌الله کنی معلم اخلاق است

عیادت مجری تلویزیون از آیت الله مهدوی کنی

الگویی برای اعتدال و وحدت سیاسی در ایران

همزمان با بیست و پنجمین سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب، یکی از محورهای اندیشه امام راحل که مورد توجه بسیاری از چهره‌های انقلابی و سخنوران مراسم‌های ویژه این روز قرار گرفت، تاکیدات ایشان بر حفظ وحدت و جلوگیری از اختلاف‌افکنی در سطح جامعه بود. همان اصل مهمی که در وصیت‌نامه ارزشمند امام خمینی(ره) نیز مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۸۱۱۰۶
الگویی برای اعتدال و وحدت سیاسی در ایران

با این حال، ورای این تاکیدات در کلام مسئولان، برخی چهره‌ها در مقام عمل پایبندی خود به اصل وحدت و پرهیز از حواشی سیاست‌ورزی را به نمایش می‌گذارند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی از جمله همین چهره‌هاست که بیماری او همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) بار دیگر نگاه‌ها را متوجه چهره‌ای انقلابی کرد که سال‌هاست از او به عنوان نماد وحدت نیروهای انقلابی یاد می‌شود.

شاید همین ویژگی کم‌نظیر باشد که باعث شد نزدیک به سه روزی که از وخامت حال ایشان می‌گذرد، چهره‌های برجسته از تمامی جناح‌های کشور به عیادت رئیس مجلس خبرگان رهبری رفته و برای سلامت و بهبود حال وی دعا کنند.

هم چهره‌های اصولگرا که در دوره‌های اخیر انتخابات همواره شاهد تلاش‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی برای اتحاد نیروهای انقلابی بودند و هم شخصیت‌های اصلاح‌طلب که می‌دانستند باید از پندهای این پیر انقلابی بهره ببرند، همگی حالا نگران سلامت یکی از چهره‌هایی هستند که می‌تواند معیاری برای اعتدال و میانه‌روی سیاسی در ایران باشد.

شخصیتی که یکی از مهم‌ترین الگوهای پرهیز از اختلاف‌افکنی سیاسی بود و همواره تلاش می‌کرد اتحادی حول محور رهبر معظم انقلاب تشکیل شود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی که یکی از نمونه‌های حرکت در خط امام و رهبری است، می‌تواند الگویی برای نسل جوان امروز ایران باشد که مایل به سیاست‌ورزی در ساختار جمهوری اسلامی است.

همان نسلی که هرچند گاهی شاهد افراطی‌گرایی‌هایی در سپهر سیاسی است، اما نیک می‌داند که تاکید همه دلسوزان انقلاب بر مقابله با رادیکالیسم و حرکت در مسیر ولایت است. همان الگویی که آیت‌الله مهدوی‌کنی برای نهادینه‌سازی آن تلاش کرد و خود نیز زیست سیاسی‌اش را نمادی از عمل به چنین الگویی قرار داد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی اگرچه هیچ‌گاه در برابر انحرافات سکوت نکرد، اما در موضعگیری علیه جریان‌های انحرافی نیز راه به تندروی و تحریک طرف مقابل نبرد و همین باعث شد نظراتش برای همه طیف‌های سیاسی در ایران قابل‌پذیرش بوده و ظرفیت بالایی در رفع اختلاف سلیقه‌ها در بین نیروهای انقلاب داشته باشد.

اکنون در حالی دلسوزان کشور برای سلامت آیت‌الله مهدوی‌کنی دست به دعا برداشته‌اند که آنچه بیش از هرچیز اهمیت دارد، حرکت در همان راهی است که آیت‌الله مهدوی‌کنی پیموده است؛ حرکتی آرام و استوار در خط امام و رهبری.

محمود هرندی ‌- جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها