آتش‌سوزی مراتع گچساران مهار شد

حریق برای چندمین بار طی روزهای پنجشنبه و جمعه به جان منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد افتاد و اراضی بسیاری را در کام خود سوزاند.
کد خبر: ۶۸۰۹۶۳
آتش‌سوزی مراتع گچساران مهار شد

البته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از مهار این آتش‌سوزی که در ارتفاعات مشرف به بی‌بی‌جان رخ داده بود، بعد از 13 ساعت تلاش ستاد مدیریت بحران و نیروهای مردمی، خبر داد.

فرهام جلیلی با بیان این‌که آتش‌سوزی‌های بسیاری روزهای پنجشنبه و جمعه در نقاط مختلف از توابع گچساران روی داد که طی آن خساراتی به منابع طبیعی این شهرستان وارد شد، در گفت‌وگو با فارس افزود: این آتش‌سوزی به پوشش مرتعی و جنگلی ارتفاعات مشرف به روستای بی‌بی‌جان‌آباد گچساران خساراتی زده است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی در دیگر مناطق گچساران گفت: این آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلفی از جمله کوه نارک، منطقه میشان و چم‌شیر گچساران روی داد.

جلیلی یادآور شد: در پی گزارش این آتش‌سوزی، نیروهای مختلفی با مدیریت فرمانداری از ادارات و نهادها به این مناطق اعزام شدند و آتش‌سوزی‌ها بعد از ساعت‌ها تلاش خاموش شد و هم‌اکنون نیروهای ستاد بحران گچساران در حال آماده باش برای وقوع آتش‌سوزی احتمالی در مناطق یاد شده هستند.

وی با بیان این‌که بیشترین حجم آتش‌سوزی در این مناطق به مراتع خشک اختصاص داشته است، افزود: ارتفاعات مشرف به روستای بی‌بی‌جان آباد گچساران در 30 کیلومتری شهرستان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها