جریمه به دلیل ارزان‌فروشی

ما که این مدلش را ندیده بودیم؛ جریمه آن هم به دلیل ارزان‌فروشی! از قرار معلوم انتشارات تیمورزاده در فروشگاهی که به عرضه مستقیم آثار خود می‌پردازد، به مخاطبانش تخفیف می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۲۸۹۵
جریمه به دلیل ارزان‌فروشی

آبان سال گذشته که بازرسان امور صنفی سری به انتشارات تیمورزاده می‌زنند، برای این تخفیف‌ها از این انتشارات درخواست مجوز می‌کنند.

در نهایت، به علت نداشتن مجوز، آنها این تخفیف‌ها را مصداق حراج غیرقانونی می‌نامند و به تبع آن سازمان تعزیرات حکومتی نیز اقدام به جریمه این انتشارات می‌کند.

فرهاد تیمورزاده، مدیر انتشارات تیمورزاده و طبیب از این اقدام به عنوان هدیه سازمان تعزیرات حکومتی به مناسبت آغاز نمایشگاه کتاب به انتشارات تیمورزاده یاد می‌کند: «به دنبال تهدید به قطع تلفن‌های انتشارات که باعث سرگردانی مخاطبان ما می‌شد، مجبور به پرداخت این جریمه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب شدیم.»

او اشاره می‌کند که انتشارات تیمورزاده طی 20 سال فعالیتش در حوزه نشر به مخاطبان خود تخفیف داده است: «ما در فروشگاه خود به عرضه مستقیم تولیداتمان می‌پردازیم و به این دلیل هزینه پخش و توزیع را از قیمت تمام شده کتاب کم کرده و به مخاطبانمان تخفیف می‌دهیم. همچنین تخفیفات ویژه‌ای در ایام مذهبی خاص برای مخاطبانمان درنظر می‌گیریم.»

در زمان جنگ، دولت وقت برای کنترل قیمت‌ها سازمان تعزیرات را تاسیس می‌کند که در مقررات آن آورده شده بود برای حراج هر کالایی باید از مرکز صنفی مربوط مجوز گرفت.

در صورتی که تیمورزاده معتقد است حراج تعریف دیگری دارد: «طبق تعریف، فروش کالا پایین‌تر از قیمت تمام شده را حراج می‌نامند، این در حالی است که ما کتاب‌هایمان را زیر قیمت تمام شده به فروش نرسانده‌ایم.»

به باور او، این نحوه برخورد با فعالان فرهنگی نیست و از آنجا که سازمان تعزیرات حکومتی زیرنظر وزارت دادگستری است، از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود هر چه زودتر نسبت به بازنگری ضوابط و آیین‌نامه‌هایی که این‌چنین با روح کار و کارآفرینان در تضاد است، اقدام کند.

آنچه در پایان باید یادآوری کنیم، یک آرزوست و آن این‌که امیدواریم سازمان تعزیرات در برخورد با گرا‌نفروشی نیز چنین سرعت و دقت عملی به خرج دهد.

کمیل انتظاری - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خ
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
چون سودی برای تعزیرات نداره!

نیازمندی ها