تهیه پرونده ثبت جهانی قبرستان وادی‌السلام

مشارکت سازمان میراث‌ فرهنگی در احیا و بازسازی اماکن مقدس عتبات عالیات و سامان‌دهی زوار عراقی برای زیارت اماکن مقدس ایران، در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۳۴۰۷
تهیه پرونده ثبت جهانی قبرستان وادی‌السلام

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات، با تأکید بر مشارکت این سازمان در احیا، مرمت و بازسازی اماکن مقدس عتبات عالیات، گفت: ورود زوار عراقی برای زیارت اماکن مقدس جمهوری اسلامی ایران از این پس سامان‌دهی می‌شود.

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری به امضای مسعود سلطانی‌فر و حسن پلارک رسید.

سلطانی‌فر در این مراسم با اشاره به این‌که سازمان میراث‌ فرهنگی آماده هرگونه همکاری با ستاد عتبات عالیات است، گفت: کاری که از چندین سال قبل در ستاد بازسازی عتبات عالیات شروع شده، ریشه‌ تاریخی دارد و میراث ایرانیان در عتبات عالیات مربوط به سده‌های گذشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: این سازمان برای حفظ، احیا و مرمت این آثار، ظرفیت‌های خوبی دارد و به‌دلیل ارادتی که تمام ایرانیان، مسلمانان و شیعیان به ائمه‌ اطهار (ع) و این اماکن متبرکه دارند، با همه بضاعتی که در توان داریم برای احیا، مرمت، بازسازی و ایجاد موزه‌های مختلف در عتبات عالیات تلاش خواهیم کرد.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: فعالیت‌هایی که تا کنون در عتبات عالیات انجام شده، به‌صورت پراکنده بوده است و قصد داریم با این تفاهم‌نامه، به‌صورت منسجم کارها را سامان دهیم.

او با اشاره به این‌که زوار عراقی اشتیاق زیادی برای سفر به ایران و زیارت اماکن متبرکه کشور ما دارند، افزود: در بحث ورود زوار عراقی، مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری و سامان‌دهی این موضوع هستیم. قبل از پایان سال 1392 در این رابطه جلسات متعددی برگزار شد تا ارائه خدمات در زمینه امنیتی و رفاهی به زوار عراقی، شکل مناسب‌تری به خود گیرد.

تهیه پرونده ثبت جهانی قبرستان وادی‌السلام

همچنین معاون میراث فرهنگی سازمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمان میراث فرهنگی، گفت: مدیران عالی حوزه فرهنگی کشور عراق خواستار همکاری مشترک در زمینه تهیه پرونده ثبت جهانی قبرستان وادی‌السلام هستند.

محمدحسن طالبیان افزود: کارشناسان میراث فرهنگی ایران از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها