وزیر کشور اعلام کرد:

استخدام دولتی تا 8 سال ممنوع

آغاز موج استخدام​ها در دولت روحانی

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور با اعلام این‌که استخدام پذیرفته‌شدگان «آزمون‌های دولتی» آغاز شده است، گفت: روند استخدام‌ها براساس مجوزهای قانونی خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۲۱۷۶
آغاز موج استخدام​ها در دولت روحانی

به گزارش مهر، محمود عسکری آزاد دیروز در جمع خبرنگاران در مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران با اعلام این‌که استخدام پذیرفته‌شدگان «آزمون‌های دولتی» در برخی از استان‌های کشور آغاز شده و ادامه دارد، گفت: مجوزهای استخدامی که قبلاً صادر شده، در صورتی که بار مالی آن تأمین شده، به اجرا درمی‌آ‌ید.

وی تاکید کرد: همه مجوزها به اجرا درمی‌آید، منوط بر این‌که بار مالی پرداخت حقوق آنها از طرف سازمان معاونت راهبردی تائید شود.

وی افزود: این استخدام‌ها با تائید بار مالی از طریق معاونت برنامه و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور طبق قانون در برخی استان‌ها آغاز شده و جای نگرانی برای پذیرفته‌‌شدگان آزمون‌های استخدامی دولتی نیست.

وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نیز طبق همین برنامه در حال انجام است و این نیروها در حدی که تأمین منابع شود و حداکثر تا 10 درصد انجام می‌شود.

وی گفت: البته در مورد استخدام‌های قراردادی و تغییر وضعیت آنها چنین قراری نداشته‌ایم، طبق قانون نیروهای قراردادی افرادی هستند که برای کار مشخص بدون مراحل امتحان به میزان 10 درصد پست‌های سازمانی به استخدام سازمان درمی‌آیند، بنابراین پس از آن‌که کار مشخص به اتمام رسید دیگر لزومی به تداوم همکاری نیروی قراردادی وجود ندارد.عسکری آزاد افزود: آن دسته از نیروهای قراردادی که مدت کارشان در سازمان طولانی‌تر شده که البته این اتفاق هم خلاف مقررات بوده، در صورتی که دستگاه مربوط مجوز آزمون داشته باشد، می‌تواند از آن افراد آزمون بگیرد و در صورت قبولی در امتحان و طی مراحل قانونی به استخدام سازمان درآیند، قانون اجازه نمی‌دهد که کسی بدون رقابت تغییر وضعیت شود و برای تغییر وضعیت از استخدام قراردادی به رسمی حتماً باید مراحل قانونی را طی کند.

اعمال افزایش حقوق‌ها در فیش فروردین

وی با اعلام این‌که افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان در فیش حقوقی فروردین‌ماه اعمال می‌شود، اظهار کرد: برخی از بسته‌های دولتی طبق بند 10 یا 5 ماده 68 قانون فوق‌العاده‌ای را به تصویب رسانده‌اند که بار مالی آن تأمین شده و همزمان با افزایش حقوق سال 93 پرداخت می‌شود.

عسکری آزاد گفت: بااین حال افزایش حقوق سنواتی همین 20 درصد است و اگر سازمانی مجوز خاصی ندارد، افزایش حقوق بیش از 20 درصد خلاف است و در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر، امسال برای اولین بار است که دولت مصوبه افزایش حقوق‌ها را در اسفندماه ابلاغ کرده است.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها حکم جدید کارکنان را در همان اسفند ماه زده‌اند و بنابراین در فروردین ماه جاری ان‌شاءالله حکم افزایش حقوق 20 درصدی سال 93 اعمال خواهد شد.

آمار داخلی فساد اداری نداریم

عسکری آزاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران در مورد مبارزه با فساد اداری تاکنون چه کاری انجام داده است، اظهار کرد: در مورد آمار فساد اداری، اقدام داخلی انجام نشده و آمارهایی که تاکنون از فساد اداری و رتبه ایران در فساد اداری مشخص شده، بین‌المللی بوده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور تصریح کرد: نکته موجود در فساد اداری و راه‌حل آن کاملا علمی است، زیرا یک بخش آن به رفتار کارکنان و مدیران برمی‌گردد و یک بخش هم به قوانین و مقررات حاکم و روابط و فرهنگ سازمانی و نبود برخورد متناسب با متخلفان و مسائل متعدد دیگر بازمی‌گردد.وی افزود: تا الان در رابطه با مبارزه با فساد اداری یک کار سیستماتیک و منظم اداری و همه‌جانبه انجام نشده و در دولت گذشته شعار این کار زیاد داده شد، ولی عملاً اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است و حتی در مواردی شاهد اتفاقات منفی هم بوده‌ایم.

عسکری آزاد گفت: در این دولت هم رئیس‌جمهور، هم معاون اول و هم اعضای دولت نسبت به این موضوع حساس هستند و خوشبختانه ما در این سال‌ها قانون مبارزه با فساد اداری را داشته‌ایم.

جانشین معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در سازمان معاونت توسعه یک دفتری را تشکیل داده‌ایم، برای صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد اداری که اختصاصاً روی این موضوع تمرکز، فکر و برنامه‌ریزی کنند و به شکل نظام یافته‌ای با این موضوع برخورد کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با کمک دستگاه‌های مختلف اولاً بتوانیم، وضعیت فساد را خودمان شناسایی کنیم و سطح آن را بسنجیم و ثانیا اقدامات خود را ارزیابی کنیم و نسبت به سال قبل آن اقدامات را بسنجیم.

عسکری آزاد گفت: پس از طی مراحلی که گفتم باید یک گزارش از این اقدامات به مرور به مردم ارائه کنیم که البته همه این کارها در مرحله مقدماتی است و ان‌شاءالله در سال 93 با توجه به نقشه راه که شورای عالی اداری برای اصلاحات اداری تصویب کردند و به امضای رئیس‌جمهور رسیده و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، همین صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد اداری است.عسکری آزاد تأکید کرد: در ارائه اطلاعات حقوقی کارکنان نمی‌توانیم با سازمان هدفمندی یارانه‌ها همکاری داشته باشیم زیرا بانک اطلاعاتی متمرکزی از حقوق دریافتی کارکنان دستگاه‌های اجرایی نداریم.

وی با بیان این‌که اصلاحیه قانون خدمات مدیریت کشوری تا اواخر اردیبهشت و زودتر از موعد شورای اداری به دولت ارائه می‌شود، ادامه داد: تاکنون تمام بند و ماده قانون بررسی و در صورت نیاز اصلاح شده به استثنای فصل بازنشستگی که با اتمام آن حدود یک چهارم قانون خدمات مدیریت کشوری در صورت تصویب دولت تغییر می‌کند.

وی با بیان این‌که طرح احیای سازمان مدیریت دولتی متوقف شده است، افزود: پیش‌نویس طرح ادغام دو معاونت رئیس‌جمهور و ایجاد سازمان مدیریت برنامه در معاونت توسعه تهیه شد ولی با ایراد شورای نگهبان این طرح تا زمان اظهارنظر رئیس‌جمهور متوقف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
آقای عسگری آزاد چرا با تبدیل وضعیت و ارتقاء نیروهای كارمشخص كارشكنی میكنی؟ مگر این نیروها ایرانی نیستند و یا خانواده ندارند؟ طرز فكر و كار شما عین بی عدالتی و رواج برده داری است. این نیروها هم اكثراً تحصیل كرده هستند و سالیان سال است كه با حداقل حقوق كار میكنند مطمئن باشید افرادیكه در بدنه دولت قبلا استخدام رسمی شده اند همگی آزمون نداده اند بلكه با رابطه و واسطه وارد دستگاه شده اند . ولی چون بعضی افراد كسی در دستگاه نداشته اند بصورت شركتی كاركرده اند.
نگین
United States
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
دولت جدید زیادی داره گل می كاره.
رستمی
Spain
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
اقای عسكری ؛ محض رضای خدا مشكل نیروهای قرار دادی را حل نمائید این نیروها زن وبچه دارند
ناشناس 2
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
پاسخ به ناشناس: وضعیت ما هم دقیقا همینطوره ولی بعضی فرزندان همكار هم سابقه با ما هستند اما رسمی و با حقوق 3 ویا 4 برابر
nasnas
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
بیچاره نیروهای قرار دادی كه به دولت دل بسته بودند كه پیمانی شوند
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
كمی دقیقتر برنامه ریزی كنید
كارمندان منابع طبیعی با 14 سال خدمت و سختی كار حقوق 93 تازه شده یك میلون تومن فكری هم به حال این قشر بكنید
معلم با 14 سال خدمت و 6ماه كارمفید شه 18000000 ریال
انصاف كجاست ؟؟
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
سپاس
كمال
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
۰
۰
آقای عسكری؛ فرموده اید با افزایش حقوق غیر قانونی برخورد می شود همون طور كه دوستمون گفتند حقوق كارمندان دادگستری(!) از اسفند ماهی كه شما اعلام فرمودید تا به حال 3 بار(20+30+20=70درصد) افزایش داشته، به طوری كه الان یه كارمند ساده ی لیسانس اونجا فیش حقوقیش بالای دو میلیون و پانصد هزاره(بالاتر از حقوق هیئت علمی با مدرك ارشد! !)، اونوقت یه دبیر آموزش و پرورش كه ما همگی مدیونشون هستیم به نصف اونا نمیرسه! یا یه كارمند شركتی مخابرات مثلاً، حتی نصف معلماست! تورو خدا انصاف كجاست؟! بابا همه بنده ی خداییم پس كو عدالت!؟ اگه الان همه زیر تحریمیم، پس همه هم باید ناراحتیشو به دوش بكشیم. نه این كه ما بكشیم و كارمندان دادگستری و پزشكان زیرمیزی بگیر و امثالهم كه زور دارند نكشند و بقیه بكشند! فرمایش علی(ع) رو به یاد داشته باشیم ...
علی مردانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
۰
۰
خدارا خوش نمی اید نیرویی قراردادی با مدرك كارشناسی با 20یسال سابقه قراردادی بماند وبعد یك نفر نرسیده از راه پیمانی شود ایا این عدالت است آقای دكتر عسگری ازاد خود نیك میدانی دولت احمدی نزاد هركی را كه پارتی داشت تبدیل به پیمانی كرد این بیچاره ها كه ماندند مطمئن باشید هیچكس را نداشتند كه قراردادی ماندند
زهرا رفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
۰
۰
جناب آقای دكتر عسگری آزاد وجناب دكتر نوبخت وجناب دكتر روحانی توراخدا مشگل تبدیل وضع نیروهای قراردادی با مدرك لیسانس را مشخص كنید مثل دولت قبل پارتی بازی نشود كه هركه راخواستند وتوانستند پیمانی ورسمی كردند آخه كجای دنیا میگه یك نیرو ی لیسانس با 18سال قراردادی باشد و یك نفر دیپلم پیمانی یا رسمی شود چرا حاجی بابایی همه سرایداران را نیز پیمانی كرد ورفت
الهام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
خواهشا فكری بحال جوانهای بیكار شهرستانی بكنید.
بخدا مردیم از بلاتكلیفی.پس كجاست تدبیر؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
با سلام خدمت شما عزیزانی كه به ناحق در مورد كارمندان دادگستری نظر میدهید كجا كارمند كارشناس دادگستری بالای دو میلیون حقوق میگیره كه اخبار كذب اشاعه میدهید و خیلی راحت توهین میكنید از صلاحیت و عدم صلاحیت كاركنان قوه قضائیه صحبت میكنید.به هر حال خدا جای حق نشسته و نظاره گر .كاش شما هم سختی كار و در محیط دادگستری كار میكردید...هر دستگاهی اشخاص خوب و بد دارد اینكه همه را به یك چشم ببینید انصاف نیست و صنف پزشكان و ..... را زیر سوال میبرید و توهین میكنید....
مهدی زمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
لطفا آگهی های استخدامی كه در سامانه نیروی انسانی منتشر می شه اطلاع رسانی كنید.
دانشگاه ازاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۰
۰
به نام خدا
با سلام
لطفا در مورد تبدیل وضعیت نیروهای كارمعین با سابقه كار بالای 6 سال كه با وعده استخدام شدن فرصت های شغلی دیگری را از دست داده اند و اكنون با افزایش سن راه برگشتی هم ندارند تدبیری بیاندیشید.متشكر
امید به اینده
United States
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
۰
۰
با سلام
من مدرك كارشناسی دارم و پولی نداشتم تا ادامه تحصیل بدهم بخاطر همین بعد از اخذ مدرك به سربازی رفتم و الان چند ماهی است كه خدمتم تمام شده است اوایل سال93 برای كار به اورگانهای دولتی مراجعه كردم و انان به من گفتن تا تیر حق گرفتن نیرو نداریم من دو سه ماهی رو گذراندم تا چند روز پیش دوباره برای كار به انجا مراجعه كردم و انها به من گفتند تا اذرماه حق گرفتن نیرو نداریم و 6 ماه دولت انرا تمدید كرده است اكثر دوستای من بعد گرفتن سیكل ترك تحصیل كردند و وارد شغلهای ازاد شدند و خدارو شكر همشون صاحب زندگی شدند من الان 26 سالم میباشد و روزی هزار بار ندای پشیمانی میكنم كه چرا 10 سال پیش مثل دوستانم از تحصیل انصراف ندادم چون حداقل میدانم برای گرفتن شارژ موبایل دستم را به سوی پدرم دراز نمیكردم .
جوانهایی مثل من در این مملكت زیادند امیدوارم دولت تدبیر وامید همانطور كه از اسمش مشخص است امید را به ما جوانان برگردانند تا انسان هایی مثل ما كه امیدمان فقط به خدا است در ارگانی استخدام شویم از با تشكر
كارشناس امور اراضی با9سال سابقه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
۰
۰
دولت محترم گویا تدبیرتون فقط برای كارمندان رسمی وپیمانیست همه مزایا برای انهاست پاداشها برای انهاست اما ماقراردادیها نه حقوقمان افزایش می یابد نه تغییر وضعیت میدهیم در اداره اموراراضی تمام كاركنان رسمی وپیمانی 55درصد حقوقشان افزایش یافته وبامدرك كارشناسی بالای 2میلیون حقوق میگیرند اما من بدبخت باكلی سختی كارودرگیری درقسمت حفظ كاربری اراضی كه هرروز 90كیلومتر بازدید وحفظ و حراست به منظورجلوگیری از تغییر كاربری اراضی انجام میده ماهیانه 850 تومن دریافتی دارم هرروز ازطرف متخلفان تهدیدبه قتل میشویم ولی با وجدان كارمیكنیم این حقمان افسوس كه همه شما فقط شعار میدهید و ماهروز زیرخط فقر كه نه زیرخط زجر میرویم
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
با سلام
كلاً یه ضرب المثلی هست كه میگه سیر از گرسنه خبر نداره . وقتی تصمیم گیری با كسانی باشه كه ندانند كارمند قراردادی بودن چه مشكلاتی داره اوضاء بر همین منوال خواهد ماند . كار بیشتر با یك سوم حقوق رسمی . در واقع همون برده داری نوین .
علی ایحال فرقی بین دولت قبل و دولت حال حاضر و دولت بعد نیست وقتی رابطه و پارتی نداشته باشی اوضاء همین كه با فرض 15 سال سابقه و مدرك كارشناسی باید زیر خط فقر زندگی كنی .
سكوت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
۰
۰
سلام دوستان من دارای مدرك كارشناسی ارشد حقوقم در یكی از بانكهای ایرانی به صورت شركتی از سال 88 استخدام شدم . به من كه قسمت وصول مطالبات كار میكنم ماهی 700 هزار تومان میدن با سرو كار داشتن با پرونده هایی بالاتر از 5000 هزار عدد یعنی هر پستو مقامی از ادارات مركزی بیاد باید جوابگوی تمامی پرونده ها باشم . اما كاركنان قراردادی و رسمی محترم با دارا بودن مدرك تحصیلی دیپلم وسیكل به تمام آیات قران قسم عین واقعیت را میگم با مزایا مثلا همین شهریور ماه 1393 هر كدام بالای 7 میلیون درامدشون بوده اگر یك چهارم من تو اون سازمان كار می كنند، خدایا از جوانیم خیر نبینم. این بود عدالت علی ؟؟؟ نه اینه؟؟؟؟؟؟؟؟ نه ترا خدا اینه؟؟؟؟؟ من شرمنده زنم شدم حتی بهش گفتم ترا خدا تعارف نكن با این وضع درامد بهش گفتم بیا از هم جدا شیم. شما قضاوت كنید. چرا ازمون ازمون نمیگیرید تا ماهم محترررررررررررم شیم هااااااا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟

نیازمندی ها