از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت

سرپرست مرکز ملی فرش ایران منصوب شد

یک کارشناس فرش:

نیاز فوری متولی فرش کشور ثبات و اقتدار است

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برای درمان مشکلات فرش دستباف ایران در نخستین گام باید به تقویت وتثبیت جایگاه متولی این هنر- صنعت بیندیشد.
کد خبر: ۵۸۹۹۲۶
نیاز فوری متولی فرش کشور ثبات و اقتدار است

به گزارش جام جم آنلاین صاحب امتیاز و مدیرمسوول دوماهنامه تخصصی "طره" با بیان این مطلب گفت: هنر- صنعت فرش دستباف ایران ضمن برخورداری از قوت ها و ارزش های فراوان، با چالش ها و کاستی های بسیاری رو به روست که اهالی این وادی برای رفع آن ها به تدبیر دولت یازدهم امید بسته‌اند.

حمید کارگر با اشاره به ضعیف بودن متولی فعلی فرش دستباف در کشور ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران به عنوان متولی این هنر- صنعت ساختاری کوچک و ناتوان در مجموعه وزارت بزرگ و پردامنه صنعت، معدن و تجارت دارد و شرط توفیق این مرکز همانا ثبات و تقویت جایگاه آن است.

وی در تشریح چگونگی ایجاد متولی برای فرش کشور گفت: نبود متولی یگانه برای مدیریت و سیاستگذاری در حوزه فرش دستباف در سال های پس از انقلاب اسلامی، دغدغه بسیاری از دلسوزان و علاقه مندان و فعالان این حوزه بود تا آنکه سرانجام در واپسین سال های دولت اصلاحات، این خواسته محقق شد و به جای تصمیم گیران و متولیان چندپاره ای که در وزارتخانه ها و نهادهای متعدد دولتی دستی در کار فرش داشتند، متولی واحدی با عنوان "مرکز ملی فرش ایران" در وزارت بازرگانی پدید آمد.

این کارشناس فرش ادامه داد: فرش دارای متولی شد اما این متولی ویژگی اقتدار و ثبات را دارا نبود و هرازگاهی زمزمه انتقال آن به سازمان صنایع دستی، وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت تعاون بر تزلزل جایگاهش می افزود.

مشاور رسانه ای و تبلیغاتی شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به مشکلات مبتلابه فرش ایران گفت: بخشی از مشکلات فراروی هنر- صنعت فرش دستباف ایران ناشی از فشارهای محیط بیرونی و خارج از کنترل دولت است اما بسیاری از این مشکلات با تدبیر قابل حل هستند که لازمه آن وجود اراده ای بر این امر و داشتن یک متولی توانمند و باانگیزه است.

کارگر افزود: جامعه فرش دستباف ایران از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت انتظار و امید دارند این مرکز را از تزلزل جایگاه برهاند و با تقویت آن تدابیری شایسته برای بهبود این هنر- صنعت بیندیشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها