رضایی:

افتخار می کنم که دستانم عشایری است

محسن رضایی گفت: اقوام ایرانی با هم برابر و برادرند و هیچ تبعیضی نباید بین اقوام ایرانی قائل شد. ما به دنبال عدالتیم و دنبال آن هستیم که یک زندگی خوب برای مردم ایجاد کنیم و فقر و بیکاری را از بین ببریم که یک جهاد بزرگ است.
کد خبر: ۵۶۹۱۷۴
افتخار می کنم که دستانم عشایری است

محسن رضایی در سخنرانی خود در جمع مردم سوسنگرد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این شهرستان، خطاب به آنها اظهار کرد: من هم مثل شما فرزند دشت آزادگان هستم و هفته‌ها و ماه‌ها در همین شهر و در جبهه‌ها حضور پیدا کردم و سال‌ها در این مکان زندگی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه "ما توانستیم در سال‌های دفاع مقدس سرزمین‌های خود را با خون، شهادت و فداکاری آزاد کنیم"، افزود: به شهید هاشمی، رزمندگان و جانبازان و همچنین و زنان و مردانی که ایستادند و اینجا مقاومت کردند درود می‌فرستیم. ما دشمنان ملت خود را بیرون کردیم و سر پا ایستادیم؛ افتخار می‌کنیم که امام(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و افتخار می‌کنیم فرزندان خوزستانی هستیم که ثروت و نفت و گاز دارد ولی در فقر و بیکاری زندگی می‌کند.

رضایی با بیان اینکه "نجابت خوزستانی‌ها زبانزد است"، گفت: مردم خوزستان کنار ثروت نشسته‌اند ولی فقیر و بیکار هستند، صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند ولی نجابت دارند و همیشه با این نجابت ولایت و رهبری را همراهی کرده‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت کنونی کشور ادامه داد: از یک طرف به دلیل تحریم‌های اقتصادی بیش از یک سال است که نمی‌گذارند یک میلیون بشکه در روز را بفروشیم و این موجب شده که بودجه به شدت کاهش یابد. مدیران کشور مدیران شرایط عادی‌اند و اگر شرایط کنونی عادی بود، این مدیران می‌توانستند کشور را اداره کنند ولی اکنون شرایط بحرانی است و برخی سوءمدیریت‌ها، به همراه تحریم‌ها، مشکلات را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه "منازعات سیاسی در کشور اوضاع را بدتر و مردم را خسته کرده است"، اظهار کرد: ما به اندازه کافی در کشور مشکل داریم و با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نباید منازعات سیاسی در کشور ادامه یابد. اعتراض کردن و نقد خوب است اما باید در چارچوب قانون صورت بگیرد. تفاوت نقد با سیاه‌نمایی این است که سیاه‌نمایی تخریب می‌کند ولی نقد موجب می‌شود مشکلات را خوب ببینیم.

رضایی افزود: مگر نمی‌گوییم نباید تبعیض باشد پس چرا هست؟ هدف انقلاب این بوده است که مردم یک زندگی آرمانی داشته باشند؛ اگر نتوانیم در کشور خود عدالت را محقق کنیم نباید حرف از برقراری عدالت در کشورهای دیگر بزنیم. برخی مشکلات را می‌بینند ولی می‌گویند این انقلاب برای ما چه کرده است و شروع به سیاه‌نمایی می‌کنند. این ظلم بزرگی به ملت است و من هیچکدام از این افراد نیستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ ما به صحنه آمده‌ایم چون می‌خواهیم این مشکلات را حل کنیم. آمده‌ایم تحریم‌های اقتصادی فقر و بیکاری را از سر راه مردم برداریم. بیست سال است که اقتصاد کشور را مورد مطالعه قرار داده‌ام و خود را از نظر روحی و علمی برای حل مشکلات آماده کرده‌ام. وقتی از عدالت حرف می‌زنیم به آن عمل می‌کنیم. ما اهل شعار دادن نیستیم. ما خوزستانی‌ها ثابت کرده‌ایم که مردم عمل هستیم.

وی با بیان اینکه "تبعیض بین اقوام ایرانی یک تبعیض نارواست"، افزود: وقتی مردان و زنان عرب خوزستانی و دیگر اقوام در این استان در هشت سال دفاع مقدس مقاومت‌ کرده‌اند، آنهایی که در تهران نشسته‌ بودند چرا اکنون به این اقوام توهین می‌کنند؟ برخی به من گفته‌اند دستهای تو عشایری و نافُرم‌ است ولی من افتخار می‌کنم که از عشایر هستم.

رضایی یادآور شد: روزی متجاوزان در خانه‌های ما بودند که با هم توانستیم آنها را از خانه‌هایمان بیرون کنیم. اکنون فقر و بیکاری در خانه‌های ماست. آمده‌ایم فقر و بیکاری را نیز از خانه‌های خود بیرون کنیم و این مستلزم آن است که برای هر شهر برنامه خاص آن شهر را داشته باشیم و کسی مانند من نیست که آب و خاک این استان و مردم و جای جای این منطقه را به خوبی بشناسد؛ بنابراین برای کشاورزی، دامداری، شیلات، هور و صنعت دشت آزادگان برنامه مفصلی را تنظیم کرده‌ایم.

وی در ادامه، وضعیت بازارچه‌های مرزی استان خوزستان را قابل قبول ندانست و گفت: گسترش بازارچه‌های مرزی با شیوه‌های مناسب در برنامه‌های من قرار دارد. من یارانه سبز می‌دهم، سهام عدالت را آزاد می‌کنم و هدیه ازدواج 23 میلیون تومانی جهت جهیزیه زوج‌های جوان خواهم داد. در صنعت، اولویت را به مردم می‌دهم تا فرزندان و مردم بومی این استان سهم خوبی از اشتغال به کار در صنایع به خصوص صنعت نفت داشته باشند.

رضایی در ادامه صحبتهای خود، به مناظره سیاسی روز جمعه اشاره کرد و گفت: ملاحظه کردید که بداخلاقی‌هایی در این مناظره شکل گرفت که به حمدلله من وارد این بداخلاقی‌ها نشدم. یکی - دو توهین هم به من شد ولی جواب آنها را ندادم، اما در بین شما می‌خواهم به جواب این توهین‌ها بپردازم. من در زندگی سیاسی خود هرگز به سمت تهجر و زندگی غربی نرفتم و نه تهجر و نه زندگی غربی را قبول دارم؛ من بین این دو حرکت کردم و نه بین حق و باطل.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جمعیت منصورون را متشکل از جوانان خوزستانی ایجاد و پشت سر امام(ره) حرکت کردیم و اکنون نیز همراه رهبریم؛ در سالیان گذشته عده‌ای با امام(ره) بودند ولی اکنون با رهبری نیستند و اگر من به انحراف‌ها کشیده نشدم، لطف و عنایت خداوند بوده است.

رضایی درباره کابینه خود نیز تصریح کرد: از تمام اقوام ایرانی در تشکیل کابینه خود استفاده خواهم کرد. در مناظره سیاسی نیز تعدادی از اقوام را نام بردم ولی به دلیل محدودیت زمان، چهار قوم ترکمن، تالشی، عرب و بختیاری را نام نبردم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: برادران و خواهران خوزستانی! خود را برای جهاد بزرگ اقتصادی و همچنین پیروزی‌های بزرگ آماده کنید. خوزستان، آب فراوان، نفت و گاز و از همه مهمتر جوانان با سواد و تحصیلکرده دارد که می‌توان با استفاده از این پتانسیل‌ها و وجود همه این ثروت‌ها خوزستان را به بهشتی در ایران تبدیل کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها