همزمان با اولین سالروز درگذشت حمید سمندریان

خاطرات ۴۰ ساله تئاتر شهر مرور می‌شود

بزرگداشت تئاتر شهر با «قاب های ۴۰ ساله»

همزمان با گذشت چهل سال از ساخت و راه اندازی مجموعه تئاتر شهر به عنوان مهمترین مرکز اجراهای عمومی آثاری نمایشی کشور، نمایشگاهی از پوسترهای آثار اجرا شده طی این مدت، با عنوان «قاب های ۴۰ ساله» در این مجموعه افتتاح می شود.
کد خبر: ۵۶۸۹۵۳
بزرگداشت تئاتر شهر با «قاب های ۴۰ ساله»

محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر گفت: طی مذاکره با ابراهیم حسنی به عنوان مدیر هنری این رویداد، مقرر شد که به مناسبت چهل سالگی مجموعه تئاتر شهر، نمایشگاهی از پوسترهای تئاترهای اجرا شده طی چهل سال در تالارهای مختلف این مجموعه برپا و پیش روی مخاطبان این محیط فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: بر همین اساس با انتخاب یک پوستر از جمیع آثار اجرا شده در هر سال با اولویت های متغییر، نمایشگاهی با ۴۰ پوستر برپا می شود تا علاقه مندان به این حوزه، آثاری که بخشی از تاریخ این مجموعه نمایشی را با خود حمل می کنند، مشاهده کنند.

مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: در انتخاب پوسترها سعی خواهد شد تا در میان آنها آثاری که پیش از این بر دیوارهای مجموعه تئاتر شهر نصب نشده اند، قرار داشته باشد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این نمایشگاه اواخر خرداد ماه افتتاح خواهد شد.

حسن زاده به حضور آثاری از زنده‌ یاد مرتضی ممیز، ابراهیم حقیقی و قباد شیوا به عنوان هنرمندان شاخص و آثاری از طراحان جوان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در انتخاب پوستر نمایش ها سعی شده تا آثاری از کارگردانان برجسته و شناخته شده کشور در اولویت انتخاب قرار گیرند و حتی در میان پوسترهای انتخاب شده، آثاری وجود دارد که توسط هنرمندی طراحی شده که فقط تجربه یک بار طراحی پوستر برای اجرای نمایشی در تئاتر شهر را داشته است.

مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اظهارداشت: تلاش می کنیم تا در یک بازه زمانی طولانی مدت، از ظرفیت سالن انتظار اصلی تئاتر شهر به عنوان یک گالری و محل دائمی برای نمایشگاه‌های عکس و پوستر تئاتر استفاده کنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها