سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد؛

66 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی دولت از بودجه 92

سخنگوی کمیسیون تلفیق درآمد دولت از فروش نفت خام و میعانات گازی را 66 هزار میلیارد تومان بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال 92 اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۵۹۱۱
66 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی دولت از بودجه 92

 جعفر قادری روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.

وی با اشاره به مباحث درآمدی در کمیسیون تلفیق و پایان بررسی درآمدهای مالیاتی در این بخش گفت: روز گذشته بحث های مربوط به واگذاری دارایی های سرمایه ای و موضوع نفت و همچنین واگذاری طرح های تملک سرمایه ای در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این بخش دولت مبلغ 5 هزار میلیارد تومان برای فروش اوراق مشارکت در نظر گرفته بود که در ردیف ها وجود نداشت و در احکام آمده بود. در نهایت ما این 5 هزار میلیارد تومان را به سرجمع بودجه اضافه کردیم.

قادری همچنین گفت: در بحث واگذاری طرح های تملک سرمایه ای نیز مجددا 5 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه گنجانده شده که این مورد هم در حکم ها آمده اما در سرجمع بودجه نیامده است. بنابراین مجموعا 10 هزار میلیارد تومان به سرجمع بودجه اضافه شد که البته ممکن است در بخش های دیگری کاهش داشته باشیم.

قادری در خصوص بررسی 15 هزار میلیارد تومانی که قرار است از بخش هدفمندی یارانه ها به بودجه تزریق شود گفت: این موضوع باید با حضور نمایندگان دلت از جمله آقای فرزین در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد بحث مذکور احتمالا وقت گیر است اگر آقای فرزین در جلسه امروز کمیسیون تلفیق شرکت نکند ما به سراغ احکام درآمدی ماده واحده می رویم و فردا با حضور آقای فرزین به بررسی هدفمندی یارانه ها می پردازیم زیرا ممکن است بدون حضور نماینده دولت و بررسی هدفمندی  یارانه ها جو بدی را ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره بررسی بخش درآمدی نفت در بودجه 92 نیز گفت: بررسی این موضوع 4 ساعت از وقت کمیسیون را گرفت و در نهایت حاصل جمع مربوط به درآمد نفتی با احتساب 64 هزار و 69 میلیارد تومان حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی و 1801 میلیارد تومان دو درصد مربوط به مناطق نفت خیز و گازخیز و مناطق محروم نزدیک به 66 هزار میلیارد تومان می شود.

قادری گفت: میزان فروش روزانه نفت و میعانات گازی  یک میلیون و 303 هزار بشکه در روز با قمیت بشکه ای 95 دلار برای 365 روز مشخص شد. نرخ تسعیر مورد نظر دولت 2450 تومان است بر اساس این سهم دولت 59.5 درصد، سهم صندوق توسعه ملی 26 درصد و سهم وزارت نفت 14.5 درصد خواهد بود.

وی درباره تعیین نرخ ارز نیز گفت: برخی معتقد به نرخ 1700 تومان، 2000 تومان و 2200 تومان بودند که این نرخ ها در کمیسیون رای گیری شد اما رای نیاورد و نهایتا هدف مد نظر دولت برای ارز که همان 2450 تومان است به تصویب رسید که البته قرار نیست در بودجه از میزان صادرات نفت و قیمت ارز چیزی در بودجه گنجانده شود.و این هم به معنای حذف نظام ارزی شناوری مدیریت شده نیست. تعیین چنین عددی برای این است که عدد ریالی در بودجه داشته باشیم.

وی گفت: در بودجه چیزی به عنوان نرخ مبادلاتی و نرخ مرجع گنجانده نمی شود.

وی ادامه داد: تعیین کننده نرخ ارز شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی هستند ممکن است از نرخ 2450 تومان دفاع کنند یا اینکه در زمانی که عرضه ارز بیشتر شود نرخ ارز به 2200 تومان نیز برسد. یا اینکه اگر منابع ارزی محدود شد بتوانند نرخ را بالاتر ببرند. توصیه در کمیسیون تلفیق این بود که رقم پایینی برای ارز در نظر گرفته نشود تا در اثر آن از سفته بازی جلوگیری شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها