نامزد جشنواره در بخش ویژه مطرح کرد:

جشنواره پژواک؛ بستری برای حرف های نو

کیاوش کمالی فر، نامزد بخش ویژه جشنواره پژواک تاکید کرد این جشنواره در حال حاضر بزرگترین رویداد در زمینه مستند سازی رادیویی است و بستر مناسبی برای همه مستندسازانی است که دغدغه و حرفی نو برای گفتن دارند.
کد خبر: ۱۴۵۶۹۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، کیاوش کمالی فر با مستند«خاکسترنشین» در بخش ویژه نامزد نهایی این دوره از جشنواره پژواک شده است.

وی درباره نحوه ورودش به رادیو گفت: سال ۹۷ در مسابقه استعداد یابی «یک ، دو ، صدا » شرکت کردم و جزو نفرات برتر بودم. از همان زمان بود که همکاری من با این رسانه دوست داشتنی شروع شد و در رادیو ماندگار شدم. مستندی به نام«خاکسترنشین» ساختم که در بخش ویژه جشنواره پژواک به مرحله نهایی راه پیدا کرد و نامزد دریافت جایزه شد.

نامزد این دوره از جشنواره با بیان داستان مستندش عنوان کرد: خاکسترنشین به ماجرای تلاش های فراماسونرها برای روی کار آوردن دولت پهلوی در راستای سلطه استکبار جهانی بر خاورمیانه و ایجاد صهیونیسم جهانی اشاره می کند و با وجود کمبود منابع به علت فعالیت های کاملا مخفی این گروه با استفاده از مدارک مستند به اثبات این موضوع می پردازد.

وی با اشاره به علت انتخاب این مستند افزود: به نظرم به دست های پشت پرده فراماسونرها و نقش صهیونیسم در تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی در قالب مستند کمتر پرداخت شده و موضوع قابل تاملی است. به نظرم روایت هنرمندانه چنین مستندهایی برای آگاهی بخشی ویژه نسل جوان بسیار موثر است.

کمالی فر جشنواره پژواک را بستری برای مستندسازانی دانست که حرف نو برای گفتن دارند و بیان کرد: این جشنواره در حال حاضر بزرگترین رویداد در زمینه مستند سازی رادیویی است و بستر مناسبی برای همه مستندسازانی است که دغدغه و حرفی نو برای گفتن دارند. به نظرم در ساخت مستند، مستندساز باید پرسش و دغدغه مهمی داشته باشد. کنجکاوی و پرسشگری مستندساز، جنس نگاه و شیوه روایت در کنار هم منجر به نتیجه خوبی شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات مسئولان جشنواره یادآور شد: از همه کسانی که برای جشنواره پژواک زحمت کشیدند و باعث تقویت و احیای مستند سازی شدند، قدردانی می کنم. امیدوارم شاهد تداوم چنین جشنواره هایی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها