۶۰ محله‌ی خراسان جنوبی در محدوده مصوب بازآفرینی شهری

۶۰ محله‌ی خراسان جنوبی، در محدوده‌ی مصوب بازآفرینی شهری قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۲۳

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل دفتر شهری استانداری با بیان اینکه در استان، ۹ شهر از جمله بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، نهبندان، سرایان، خوسف، گزیک و قهستان محدوده‌ی مصوب هدف بازآفرینی شهری دارند، گفت: در این شهر‌ها در مجموع ۶۰ محله به مساحت بیش از هزار و ۷۳ هکتار که ۳۴ درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی را در برمی گیرند، باید بازآفرینی شهری شوند.

صفری افزود: اصلاح و بازسازی انشعابات فرسوده محله موسی بن جعفر، پیاده رو سازی خیابان‌های شهید رجایی و کارگران، بهسازی معابر اکبریه و احداث فضای سبز آرامستان ناصح برخی از اقدامات بازآفرینی شهری در شهر بیرجند است.

وی گفت: در زمینه بازآفرینی شهری با ایده آل فاصله داریم، اما هدف گذاری خوبی استان برای ارتقای این محلات انجام شده است.
مدیرکل دفتر شهری استانداری با اشاره به افزایش ۵۴ درصدی واریز کمک‌های دولتی به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی افزود: از آغاز امسال تا پایان آذر ۳۶۹ میلیارد تومان کمک دولتی به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد افزایش دارد.

صفری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به در اختیار گذاشتن ظرفیت قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر شهری استان از سوی دولت، افزود: ۳۵ درصد هزینه آسفالت معابر مربوط به تهیه قیر است و پارسال ۵ هزار و ۹۳۴ تن قیر به شهرداری‌های خراسان جنوبی اختصاص دادیم که با اختصاص این حجم قیر، شهرداری‌ها ۸۴۳ هزار متر مربع از معابر را آسفالت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها