دبیر فراکسیون ورزش مجلس:

حمایت‌ها از تیم ملی باید بیشتر شود

مهدی پاشازاده در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» مطرح کرد

شرط و شروط موفقیت تیم‌ملی

تیم‌ملی فوتبال ایران امروز مصافی حساس و دیدنی مقابل امارات در پیش دارد. شاید این دیدار هم یكی دیگر ازشگفتی‌های جام ملت‌های۲۰۲۳ شود، شاید هم نتیجه‌ای غیرمعمول در آن رقم نخوردكه دراین صورت بایدسه امتیاز آن را به پای شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم‌ملی فوتبال ایران نوشت.
کد خبر: ۱۴۴۲۲۷۶
 
مهدی پاشازاده، مدافع اسبق تیم‌ملی ایران در گفت‌و‌گو با جام‌جم از شرایط این تیم و مصاف حساس با امارات می‌گوید. 
 
دیدار امروز ایران و امارات را چگونه می‌بینید؟
ما باید به سال‌های گذشته نگاه كنیم. تیم‌ملی ایران همیشه مقابل امارات تیم برتر بوده و اگر بخواهیم ملاك را بر مبنای بازی‌های قبلی بگذاریم باید بگوییم ایران گذشته درخشانی دارد. امارات هرگز حریف مانبوده است اما فوتبال حرفه‌ای این حرف‌ها را برنمی‌تابد. همه به مرور زمان در آسیا پیشرفت كرده‌اند وانگار فقط ما مانده‌ایم ومصرف پتانسیل و استعداد ستاره‌هایی كه داریم. به غیر از آن هیچ چیزی نداریم كه ارائه بدهیم. سوای این صحبت‌ها باید بگویم نسبت به دیدارامروز ایران و امارات باید امیدوار باشیم كه سومین پیروزی پیاپی را به دست بیاوریم. 
 
اما ایران در دیدار قبلی مقابل هنگ‌كنگ با این‌كه برد اما خوب نبود. در نخستین دیدار هم مقابل فلسطین یك گل دریافت كرد. بیم آن می‌رود یكی از نتایج شگفت‌آور در همین دیدار ایران و امارات رقم بخورد. 
قطعا هرتیمی ضعف‌هایی فنی دارد و كسی منكر این قضیه نیست. تیم ماهم چنین است. مثلا ما دردفاع ضعف پیدا كرده‌ایم. اما من پیش‌بینی شگفتی را نمی‌كنم. تیم باید بازی به بازی پیش برود وبهتر شود.به نظرمن دیدارهایی كه درمرحله گروهی انجام می‌شود ملاك نیست. مامقابل تیم‌های قدرتمندی قرارنگرفته‌ایم.هرزمان با كره وژاپن مصاف دادیم آنگاه‌همه‌چیزمشخص می‌شود. 
 
دیدارهای دیگر گروه‌ها را چطور می‌بینید، به خصوص مدعیان و البته رقیبان ایران مثل ژاپن و كره‌جنوبی.
استرالیا را هم اضافه كنید. این تیم‌ها فرازونشیب زیاد داشتند. من به شدت اعتقاد دارم تیم‌هایی مثل ایران، ژاپن و كره‌جنوبی هنوز خود واقعی‌شان را پیدا نكرده‌اند و درمراحل بالاتر خودی نشان می‌دهند. بازهم می‌گویم مرحله گروهی ملاك نیست. تیم‌ها تازه شروع كرده‌اند وممكن است كمی سردرگم باشند اما رقابت اصلی را درمرحله بالاتر خواهیم دید. ژاپن تیم بسیار خوبی است و همیشه مدعی به نظر می‌رسد اما كره‌جنوبی به گمان من یا آماده نیست یا مشكل دیگری دارد یا هر چیز دیگر. به نظر من شاید قدرتی را كه از این تیم سراغ داشتیم فعلا نداشته باشد ولی باز هم باید صبر كنیم. استرالیا نیز تیم بسیار خوبی است. 
 
یك سوال خیلی كلیشه‌ای. پیش‌بینی شما از عملكرد نهایی تیم‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها چیست؟
ایران آماده باشد یا نباشد همیشه یكی ازمدعیان قهرمانی است. این بارهم چنین است. خیلی ساده است، موفقیت به این بستگی دارد كه تیم چگونه انسجام داشته باشد وچگونه ازموقعیت‌ها استفاده كند.ماباید نسبت به تیم‌ملی فوتبال ایران خوشبین باشیم. بسیار خوشبین و توام با امیدواری. این تیم كادرفنی خوبی داردوستاره‌هایی كه بسیارسطح بالا هستند. این تیم ازپس هر كاری برمی‌آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها