نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی

نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در مراسمی تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین،استاندار در این مراسم که با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار شد، خراسان جنوبی را یکی از استان‌های فرهنگی کشور دانست که پدران علم در رشته‌های مختلف را در خود پرورش داده است.


آقای قناعت افزود: در سفر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان امسال به خراسان جنوبی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تالار بزرگ شهر بیرجند و ۷۵ میلیارد تومان نیز برای ساختمان آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اسفند امسال گفت: هنرمندان می‌توانند با استفاده از هنر خود، نوجوانان و جوانان را در امر سرنوشت ساز انتخابات یاری دهند تا مشارکت پرشوری را شاهد باشیم.


فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: هنرمندان خراسان جنوبی تاکنون ۴۵۰ اثر در رشته هنر‌های تجسمی تولید کرده‌اند که این تولیدات افزایش ۴ برابری دارد.


مدیرعامل صندوق ملی هنرمندان کشور هم گفت: در کشور ۱۰۲ هزار نفر از هنرمندان عضو صندوق ملی هنرمندان هستند که ۵۰۰ نفر از این افراد مربوط به خراسان جنوبی است.


پوراحمدی افزود: صندوق ملی هنرمندان از سال ۱۳۸۲ برای حمایت از هنرمندان در زمینه‌های بیمه، کمک‌های معیشتی، توانمندسازی و خرید و احداث مسکن راه اندازی شده است.


در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از هنرمندان استان در رشته‌های قرآن خطاطی، نویسندگی، تئاتر و سینما و موسیقی مقامی تجلیل شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها